Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : schoonmaken hoe beginnen jullie eraan

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

lelie76
29-01-2007, 09:45

hoe beginnen jullie aan jullie dagelijkse taken :hihi: :hihi:ik zelf eerst de kids naar school, en dan boven beginnen als het boven aan de kant is dan kom ik naar beneden. koffie en een ontbijtje voor mij kindje dan beneden weer aan de slag als het anders gaat raak ik mijn structuur kwijt.:maf:

oemtarik
29-01-2007, 09:54
ook altijd van boven naar benenden

Vlinder07
29-01-2007, 09:57
Nou meestal helpt mijn man mij! Hij ruimt beneden en ik boven. Dan gaat hij stofzuigen en dan dwijl ik er achteraan. Als hij me niet helpt dan begin ik eerst boven met stofzuigen en dan zo naar beneden...:o

lelie76
29-01-2007, 10:07
Nou meestal helpt mijn man mij! Hij ruimt beneden en ik boven. Dan gaat hij stofzuigen en dan dwijl ik er achteraan. Als hij me niet helpt dan begin ik eerst boven met stofzuigen en dan zo naar beneden...:o dat is echt een lekker, dan ben je zo klaar bij mij kost het het 2 uurtjes de hele huis aan de kant te krijgen:moe:

boyengirl
29-01-2007, 10:16

ik begin met afwassen dan alles afstoffen dan zuigen dan met de stofzuigfer de trap op bedden heb ik smorgens al gedaan ik doe het zo maandag alles goed benden dinsdag doe ik alles boven woesdag alles benden dondedag alles boven en bedden verschonen vrijdag weer alles benden zaterdag stofzuig ik heel het huis nog een keer ik doe zo ie zo elkedag benden stofzuigen en dwijlen ziet alles op mijn tegels als ik dat zo bij houd ben ik altijd rond 10 uur klaar en begin aan mijn eeten was doe ik smiddags weg werken als ik mijn zoontje weer naar school heb gebracht als je elkedag wat doet is het makklijk bij tehouden

Moslima22
29-01-2007, 10:30
Ik doe maar 1 keer per week een grote schoonmaak. Ik heb alles op 1 verdieping (dus geen boven en benedenverdieping). Dan stof ik af, was af, zet alles omhoog bv stoelen op eettafel, poefjes vd grond ed. stofzuig dan, dwijl, doe de badkamer goed + wc en als laatst de spiegels ed. Eens in de twee weken verwissel ik mijn beddengoed. Door de week veeg ik om de dag ongeveer (ligt eraan hoe veel vuiligheid er ligt). En doe verder door de week de was opruimen, strijken, afwas, koken en houdt de badkamer bij. Bed opmaken en afruimen doet mijn man. We werken allebei dus is 1x per week alles goed schoonmaken is voldoende alhamdl. Meestal is dat op donderdag avond of vrijdag. Ik ben dan al binnen 2 uur klaar meestal. Vrijdagmiddag doe ik de boodschappen en het weekeind ben ik dan ook heerlijk lekker vrij van veel dingen te doen. We eten dan regelmatig buitenshuis in het weekeind en ook alleen eens de was(sen) draaien is dan voldoende. Soms heb ik teveel energie en dan doe ik wat klusjes erbij...

Vlinder07
29-01-2007, 10:45
dat is echt een lekker, dan ben je zo klaar bij mij kost het het 2 uurtjes de hele huis aan de kant te krijgen:moe: Ja dat is idd lekker. Maar we zijn snel klaar hoor. We zijn alleen nog met z'n tweeen. We eten meestal in de keuken en daarna gaan we meestal naar de slaapkamer en daar tv kijken. Heb daar een tv met een dvd. Zo kunnen we lekker liggend tv kijken.:D Dus de huiskamer en de andere kamer zijn meestal gewoon netjes. Pfff straks moet ik nog een mand vol strijken:lekkerpuh Ik heb helemaal geen zin:o

misshajar11
29-01-2007, 11:42
Ja dat is idd lekker. Maar we zijn snel klaar hoor. We zijn alleen nog met z'n tweeen. We eten meestal in de keuken en daarna gaan we meestal naar de slaapkamer en daar tv kijken. Heb daar een tv met een dvd. Zo kunnen we lekker liggend tv kijken.:D Dus de huiskamer en de andere kamer zijn meestal gewoon netjes. Pfff straks moet ik nog een mand vol strijken:lekkerpuh Ik heb helemaal geen zin:o :hihi: , net als konijnen werk, die doen het ook snel!

Leila1982
29-01-2007, 11:48
Oh wat haat ik schoonmaken... Doordeweeks bijna elke dag stofzuigen of anders met een stofwisdoekje over de grond heen.. Elke dag afwassen en keuken een beetje schoonhouden (afdruiprek, gaskookplaat, tegels boven het aanrecht enz.) 1 of 2 keer per week dweilen... Een of 2 keer per week toilet en douche boenen. Doordeweeks elke dag met een vochtig doekje over het toilet. Elke dag een was draaien of anders meerdere wassen in het weekend. 2 keer per week afstoffen. mijn beddengoed 2 keer per maand wisselen.. beddengoed van mijn dochtertje 1 keer per week. en ga zo maar door... het houd maar niet op.. er is altijd wel iets waar je niet aan toe komt. Moet zo weer een was ophangen.. :moe: ik word er echt moe van.

OemmyAicha
29-01-2007, 11:55
Eerst komt de kleintje aan de beurt ontbijten en verschonen. Dan ga ik mij wassen, bidden en ontbijten. Dan begin ik boven de slaapkamer en de badkamer. Vervolgens de woonkamer alles opruimen en stofzuigen. En dan de afwas en de keuken schoon maken en dwijlen. Rond 16;00 ga ik aan de avondeten beginnen. Als ik ergens anders in de huis kruimels zie dan ruim ik die direkt altijd op of vlekken maak ik meestal direkt schoon. Bedden verschonen en de was draaien en strijk doe ik altijd bijna op de zondag.

Moslima22
29-01-2007, 12:40
Als je alles goed bijhoudt dan hoef je in het weekeind niet zo veel meer te doen is mijn ervaring! Als je uitstelt ga je echt met veel tegenzin het werkje aan terwijl het in principe zo is gedaan en dan heb je het lekker achter de rug. Heerlijkkkk

tangia19
29-01-2007, 12:54
bij mij doe ik 1 ding al maanden en dat is gelijk als ik wakker ben,de washok in . :maf:..was en droger aan.Kids douchen ,dan gaan we naar beneden en gaan we ontbijten. daarna vaatwasser aan en keuken afruimen/schoonmaken.Dan de woonkamer afstoffen,stofzuigen en dan gelijk erna dweilen. + de hal en wc. dan neem ik pauze met de kids en ga wat met ze lezen en eten.Dan is het al rond 12:00 uur middag.Dan gaan we naar boven en begin in met kinderkamers.Als die opgeruimd zijn gaan zij gelijk naar hun kamer dutje doen.Ik ga dan verder met mijn kamer en douche.Als ik daarmee klaar ben gelijk naar beneden effe iets voormezelf doen. maar nu ik zwanger ben,doe ik elk verdieping (ik heb 3 verdiepingen) om de dag.Dus vandaag beneden,en morgen boven.Ik kom er niet aantoe met zo'n dikke toeter.

bollebuik
29-01-2007, 12:54
Ik word er ook moe van :moe: Keuken en badkamer dweilen doe ik elke dag. Woonkamer stofzuigen en slaapkamer, ook elke dag! De rest afwas, afstoffen dat is ook elke dag. Ik heb niet zoiets van, dit één keer per week. In dit huis moet je alles elke dag overdoen :moe: Ik haat het :jammer: Ik wil een poetsvrouw :huil:

tangia19
29-01-2007, 12:55
oja,1 keer per maand doe ik per ruimte grote schoonmaak. Douche heb ik pas gedaan helemaal.Vandaag grote schoonmaak woonkamer. :moe:

bollebuik
29-01-2007, 12:56

Ik ga zo de was draaien en de droge was opvouwen :moe: Straks ga ik de badkamer boenen. Mijn keukenkasten moeten eens onder handen genomen worden :jammer:

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14