Bekijk originele versie : wie heeft er een beugel gehad..
en weet hioe je die krijgt?
ik heb nooit een beugel gehad hoefde niet van me tandarts,
maar nu zijn me verstandskiezen gaan groeien, en ik had er geen last vanofzo maar wel zijn me tanden beetje scheef gaan staan :(
wie weet hoe ik een beugel kan regelen?
moet ik het gewoon aan me tandarts vragen (want volgens hem is het niet zo erg maar voor mij wel :moe: ) en moet je er zelf voor betalen? en kan je je verstandskiezen ook weghalen als ze al gegroeid zijn??
alvast bedankt..!! groetjes sje
Mami_Vanilla
28-01-2007, 21:03
je tandarts kan je doorverwijzen of je kunt zelf op zoek gaan naar een ortho in jou buurt.
of je er zelf voor moet betalen hangt af van je leeftijd en je ziekefondsverzekering.
als je onder 18 jaar bent dan hoef je volgens mij niet zelf te betalen of de helft(dit is het geval bij Azivo)
hoop dat je hier wat aan hebt
groetjess
je tandarts kan je doorverwijzen of je kunt zelf op zoek gaan naar een ortho in jou buurt.
of je er zelf voor moet betalen hangt af van je leeftijd en je ziekefondsverzekering.
als je onder 18 jaar bent dan hoef je volgens mij niet zelf te betalen of de helft(dit is het geval bij Azivo)
hoop dat je hier wat aan hebt
groetjess
hiii mami_vanilla
dank je wel voor je reactie!!
ik ben 20 jaar en heb verzekering bij achma met 2 sterren (tot 250 euro verzekerd voor behandelingen naast controle) maar ik weet niet of de ortho hier ook onder valt. En hoeveel zou ik dan moeten betalen?
en voor het wegaheln van je verstandskiezen? kost dit ook extra?
groetjes
Mami_Vanilla
28-01-2007, 21:27
k zou het nie wete of ortho daaronder valt. je moet ff belle naar je verzekerring maar je zult wel iets van 3000 tot 4000 euro moete betale als je verzekering t niet verzekert. ik moest wel zoiets betalen.
en het weghale van je verstandkiezen dat ligt ook aan je verzekering.
maar bij jou denk k wel dat het nix gaat kosten om je verstandkiezen eruit te trekken.
je zult toch even nar je verzekering moeten betalen meid!
k wens je veel succes, ook met het weg halen van je verstandskiezen
dat lijkt me erg pijnlijk!!
doeg!
dounya85
28-01-2007, 21:39
Salamou 3alaikoum meid,
Ik moet zelf ook een beugel nu en ik ben zelf door verwezen door mijn tandarts. Volgens mij kan je beste via je tandarts gaan ivm verzekering, maar dat weet ik niet zeker.
Bij de meeste verzekeringen krijg je boven de 18 geen orhtodontie vergoed, of erg weinig. Het ligt eraan wat voor beugel je moet maar mijn tandarts zei dat een slotjesbeugel rond de 2000/3000 euro kost. Ik heb daarom een andere verzekering genomen.
Ik heb nu Agis verzekering Comfortpluspolis en Tand Compact. De Comfortpluspolis vergoed de beugel volledig :goedzo: ! Orthodontie valt (iig niet bij agis) onder de extra tandarts verzekering, daarom heb ik tandcompact genomen die vergoed normale tandartsbehandelingen tot 250. Er zijn niet veel verzekeringen die de hele beugel vergoeden, maar er zijn er nog een paar weet alleen ff niet welke uit me hoofd. Bij agis kan je ook korting krijgen via cjp (als je student bent) ik betaal voor mijn pakket bij elkaar 107 ong.
Incha'Allah heb je er wat aan :p
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.