Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ..~Als kind een hoofddoek MOETEN dragen~..

Pagina's : [1] 2 3 4 5

Tomb_Raider
27-01-2007, 11:07

Er zaten vroeger meiden bij mij in de klas die vanaf hun 10de al een hoofddoek MOESTEN dragen van hun ouders, nou meestal alleen van hun VADER. ;) Ik vraag me dan af waarom vader dat zograag wilde? :kweetnie: Zijn er hier leden die een hoofddoek MOESTEN dragen van hun ouders en dat misschien helemaal niet wilden? Of misschien zijn er hier leden die juist graag een hoofddoek wilde dragen maar het niet mochten van hun ouders omdat ze hier te klein voor waren of wat dan ook:maf2:

Tomb_Raider
27-01-2007, 11:18
Ik geloof niet dat er niemand is die zich hierin herkend?

Big_brown_eyes
27-01-2007, 11:19
ik zou juist zo graag willen dat mijn ouders achter me zouden staan nu ik een hoofddoek draag maar in tegendeel ze zijn er 100% op tegen .. Ze zijn juist om deze reden gevlucht vn Iran naar hier zodat hun dochter ' vrij ' kan zijn kan dragen wt ze wilt een geéén hoofddoek op hoeft te doen .. Maargoed ik vind t niet kunnen om je dochter perse te verplichten om hoofddoek aan te doen want dan krijg je weer vn die acties vn ik ga naar school ik doe hem uit ik kom naar huis ik zet hem weer op .. wie hou je voor de gek ? je kan je ouders, je vrienden, iedereen flashen maar Allah swt niet ! Daarom denk ik dat het ÉRG belangrijk is dat een meisje haar hijaab gaat dragen uit eigen wil maar de ouders hebben als taak haar goede dingen te leren en haar op t rechte pad te houden ..

Tomb_Raider
27-01-2007, 11:20
ik zou juist zo graag willen dat mijn ouders achter me zouden staan nu ik een hoofddoek draag maar in tegendeel ze zijn er 100% op tegen .. Ze zijn juist om deze reden gevlucht vn Iran naar hier zodat hun dochter ' vrij ' kan zijn kan dragen wt ze wilt een geéén hoofddoek op hoeft te doen .. Maargoed ik vind t niet kunnen om je dochter perse te verplichten om hoofddoek aan te doen want dan krijg je weer vn die acties vn ik ga naar school ik doe hem uit ik kom naar huis ik zet hem weer op .. wie hou je voor de gek ? je kan je ouders, je vrienden, iedereen flashen maar Allah swt niet ! Daarom denk ik dat het ÉRG belangrijk is dat een meisje haar hijaab gaat dragen uit eigen wil maar de ouders hebben als taak haar goede dingen te leren en haar op t rechte pad te houden .. :goedzo: Ja ik vind het ook best wel triest dat ouders hun kinderen verplichten op een zeer jongen leeftijd om een hoofddoek te dragen, dan krijg je idd ik doe hem lekker af op school en met gym en in de achtbaan etc.. heel triest:jammer:

Big_brown_eyes
27-01-2007, 11:21

Ik geloof niet dat er niemand is die zich hierin herkend? Ik zou ook wel jou meningen willen horen wat jij ervan vind als een jonge niet met een meisje wilt trouwen omdat haar ouders ongelovige zijn & het aller belangrijkste haar moeder géén hoofddoek draagt .. Is dat terecht om een relatie na een paar jaar om deze reden af te breken ?

Big_brown_eyes
27-01-2007, 11:22
:goedzo: Ja ik vind het ook best wel triest dat ouders hun kinderen verplichten op een zeer jongen leeftijd om een hoofddoek te dragen, dan krijg je idd ik doe hem lekker af op school en met gym en in de achtbaan etc.. heel triest:jammer: Klopt maar vroeg of laat komen ze erachter hoe fout ze bezig waren Insha'Allah :)

Islam4You
27-01-2007, 11:30
mij werd altijd gezegd vooral in de zomer. Doe af :boos: is warm :hihi:

IJsbreker
27-01-2007, 11:38
Het omgekeerde. Ik wilde het vrij vroeg en op de dag dat ik jarig werd wilde ik hem gaan dragen. Met als voorwaarde dat iemand van mn ouders mee ging naar school. Dwang is geen optie, maar ik zou met liefde voor Allah swt beginnen en hopen dat mijn kinderen die liefde uiten in de mooie richtlijnen en adviezen en voorschriften van Allah swt en Zijn profeet.

Le-Sud
27-01-2007, 11:47
Als de ouders het uitleggen waarom de hoofddoek verplicht is etc vanaf jongsss af aan al etc en dan op een gegeven moment zeggen van.. wil je nog geen hijaab dragen? dat zou ik wel een juiste manier vinden maar niet gaan verplichten of gaan dwingen. dan heeft ze er later ook geen moeite mee om de stap te gaan nemen als ze veel ouder is. Ik zie dat nu bij mezelf dat k nog steeds niet de stap heb genomen. Ghair inchallah.

sohaiyla1983
27-01-2007, 11:49
mij zus ging op haar 17 de hoofddoek dragen uit eigen wil, maar moeder was gechokeerd omdat ze het te vroeg vond ik weet nog ik zat in mijn kamer. Mijn moeder en zus waren aan het discusseren door die hoofddoek. mijn zus rende en deed mijn deur open om te ontsnappen van haar. ik had de deur met mijn teen zo dichtgehouden. dus aan de ene kant van de deur stonden wij en aan de andere kant stond mijn moeder huilend, en mijn zus huilde ook ik zo heel gestresd en boos tegen mijn moeder waarom maak je er een drama van ze doet het toch goed! kon ikhet maar ook dragen. zei zo: ze is nog jong ,ze kan het toch doen na haar trouwen... ik kan die dag nooit vergeten ik was 15

Le-Sud
27-01-2007, 11:51
mij zus ging op haar 17 de hoofddoek dragen uit eigen wil, maar moeder was gechokeerd omdat ze het te vroeg vond ik weet nog ik zat in mijn kamer. Mijn moeder en zus waren aan het discusseren door die hoofddoek. mijn zus rende en deed mijn deur open om te ontsnappen van haar. ik had de deur met mijn teen zo dichtgehouden. dus aan de ene kant van de deur stonden wij en aan de andere kant stond mijn moeder huilend, en mijn zus huilde ook ik zo heel gestresd en boos tegen mijn moeder waarom maak je er een drama van ze doet het toch goed! kon ikhet maar ook dragen. zei zo: ze is nog jong ,ze kan het toch doen na haar trouwen... ik kan die dag nooit vergeten ik was 15 aah goed van je zus dat ze die stap h eeft genomen en heeft doorgezet. Jammer dat sommige ouders er soms op tegen kunnen zijn terwijl het een hele goede stap is.

fatt
27-01-2007, 12:00
Ik denk niet dat iemand 1...2....3 gaat zeggen dat ie dat verplicht was om te dragen... Ik kan me herinneren dat ik een jaar of 8 (denk ik) was, en toen ging altijd voor bijles naar de moskee, en daar werd verteld dat als ik geen hoofddoek draagd de vuur in zal gaan (ewa ja, je weet wel hoe dat overkomt als kleine kind)... Nou de volgende dag wou ik dus hoofddoek dragen naar de nederlandse school en daar had mijn vader heel veel moeite mee en ik mocht het ook niet meer doen... Mijn moeder droeg in de tijd ook nog geen hoofddoek. En je weet in die tijd (20 jaar terug), was het niet zo dat je een schotel had en dat je naar imam's op tv ging luisteren wat de Islam precies inhield en wat jij als vrouw moet doen (vele mensen hebben echt veel geleerd van de imams op tv)... Ik vind het wel iets hebben als je je kind op een jonge leeftijd zelf aanleerd waarom die hoofddoek belangrijk is, en dat je hem niet draag omdat je anders thuis een pak slaag zou krijgen. Want hoe ouder je wordt hoe moeilijk het is om die stap te zetten... Ik zag vroeger meiden die om het hoekje doekje afdeden :jammer: Groetjes Fat

fatt
27-01-2007, 12:02
Ik zou ook wel jou meningen willen horen wat jij ervan vind als een jonge niet met een meisje wilt trouwen omdat haar ouders ongelovige zijn & het aller belangrijkste haar moeder géén hoofddoek draagt .. Is dat terecht om een relatie na een paar jaar om deze reden af te breken ? Nee tuurlijk is dat geen reden om niet voor jou te kiezen, kijk dat een moeder geen hoofddoek draagt houd niet in dat ze ongelovig is.... Maar hij trouwt met jou en niet met je moeder...

Le-Sud
27-01-2007, 12:07
Ik denk niet dat iemand 1...2....3 gaat zeggen dat ie dat verplicht was om te dragen... Ik kan me herinneren dat ik een jaar of 8 (denk ik) was, en toen ging altijd voor bijles naar de moskee, en daar werd verteld dat als ik geen hoofddoek draagd de vuur in zal gaan (ewa ja, je weet wel hoe dat overkomt als kleine kind)... Nou de volgende dag wou ik dus hoofddoek dragen naar de nederlandse school en daar had mijn vader heel veel moeite mee en ik mocht het ook niet meer doen... Mijn moeder droeg in de tijd ook nog geen hoofddoek. En je weet in die tijd (20 jaar terug), was het niet zo dat je een schotel had en dat je naar imam's op tv ging luisteren wat de Islam precies inhield en wat jij als vrouw moet doen (vele mensen hebben echt veel geleerd van de imams op tv)... Ik vind het wel iets hebben als je je kind op een jonge leeftijd zelf aanleerd waarom die hoofddoek belangrijk is, en dat je hem niet draag omdat je anders thuis een pak slaag zou krijgen. Want hoe ouder je wordt hoe moeilijk het is om die stap te zetten... Ik zag vroeger meiden die om het hoekje doekje afdeden :jammer: Groetjes Fat idd;)

Ewaywaa
27-01-2007, 12:17

mij zus ging op haar 17 de hoofddoek dragen uit eigen wil, maar moeder was gechokeerd omdat ze het te vroeg vond ik weet nog ik zat in mijn kamer. Mijn moeder en zus waren aan het discusseren door die hoofddoek. mijn zus rende en deed mijn deur open om te ontsnappen van haar. ik had de deur met mijn teen zo dichtgehouden. dus aan de ene kant van de deur stonden wij en aan de andere kant stond mijn moeder huilend, en mijn zus huilde ook ik zo heel gestresd en boos tegen mijn moeder waarom maak je er een drama van ze doet het toch goed! kon ikhet maar ook dragen. zei zo: ze is nog jong ,ze kan het toch doen na haar trouwen... ik kan die dag nooit vergeten ik was 15 Heftig! Ontzettend knap van je zus.

Pagina's : [1] 2 3 4 5