Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : dames vraagje over sadaka

LellaMarrakchia
25-01-2007, 23:57

dames klopt het dat als je iets ergs hebt meegemaakt maar het toch goed is gekomen...het goed is als je daarvoor sadaka geeft??

Chaimae
26-01-2007, 00:01
Nooit eerder van gehoord. Ik weet trouwens niet eens pcies wat een sadaka is. Ik hoor vaak dat het wordt gegeven na het overlijden van iemand, maar heb er nooit iets over gelezen of bewijs voor gezien. Kan iemand het me uitleggen?

Zij_is_Nadina
26-01-2007, 00:06
dames klopt het dat als je iets ergs hebt meegemaakt maar het toch goed is gekomen...het goed is als je daarvoor sadaka geeft?? Ja, misschien als je Micheal Jackson heet ofzo. Alsof het geld bij ons op de rug groeit als we voor elk akkefietje dat goed is gekomen geld moeten gaan uitdelen. Amahoela.

LellaMarrakchia
26-01-2007, 00:09
Ja, misschien als je Micheal Jackson heet ofzo. Alsof het geld bij ons op de rug groeit als we voor elk akkefietje dat goed is gekomen geld moeten gaan uitdelen. Amahoela. Bij geslacht staat vrouw...dus Janet jackson :ego: Daar heb ik het ook helemaal niet over.....:maf2: nee stel je eens voor anders zou k elke dag volgens mij een sadaka moeten geven :hihi: .. ik heb het over iets ergs:o

LellaMarrakchia
26-01-2007, 00:10

Nooit eerder van gehoord. Ik weet trouwens niet eens pcies wat een sadaka is. Ik hoor vaak dat het wordt gegeven na het overlijden van iemand, maar heb er nooit iets over gelezen of bewijs voor gezien. Kan iemand het me uitleggen? dat je zeg maar eten geeft....bijv cous cous maakt en mensen uitnodigt om te eten. vroeg het me af vandaar :o

Chaimae
26-01-2007, 00:15
Nee volgens mij niet hoor. Sowieso snap ik niet waarom je (meestal vermogende) mensen moet uitnodigen voor een lekkere maaltijd en het dan sadaka te noemen. Ik heb er nooit daliel van gezien en ik durf het bijna niet te zeggen maar het klinkt als een innovatie, bid3a. Moge Allah me vergeven als ik het fout heb, maar nee, volgens mij is het nergens voor nodig.

LellaMarrakchia
26-01-2007, 00:18
Nee volgens mij niet hoor. Sowieso snap ik niet waarom je (meestal vermogende) mensen moet uitnodigen voor een lekkere maaltijd en het dan sadaka te noemen. Ik heb er nooit daliel van gezien en ik durf het bijna niet te zeggen maar het klinkt als een innovatie, bid3a. Moge Allah me vergeven als ik het fout heb, maar nee, volgens mij is het nergens voor nodig. Oh zo oke....nee het is niet iets wat MOET ofzo maar dat het goed is als je het doet na zo'n situatie snappie....maar ik weet het zelf ook niet :o

Insania
26-01-2007, 00:59
Nee volgens mij niet , volgens mij geef je alleen Saddaka bijvoorbeeld als je naar el hidj bent geweest, of een van je ouders zijn overleden dat je dan Saddaka en tolba haalt maar om Saddaka te geven als er iets goeds is gekomen dat denk ik niet Allah 0w 3lam.

Chaimae
26-01-2007, 10:51
Nee volgens mij niet , volgens mij geef je alleen Saddaka bijvoorbeeld als je naar el hidj bent geweest, of een van je ouders zijn overleden dat je dan Saddaka en tolba haalt maar om Saddaka te geven als er iets goeds is gekomen dat denk ik niet Allah 0w 3lam. Dat bedoel ik dus, waarom als een persoon is overleden? En wat is een tolba? Toen mijn vader allah ie ra7moe overleed hebben we niets van dat alles gedaan. Ik heb er ook nooit gelezen dat het in de tijd van de Profeet werd gedaan? Heeft iemand daliel dat het aangeraden of uberhaupt toegestaan is?