Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : moslimmeiden!

yem
25-01-2007, 22:08

Salaam aleikom! Praktiseren jullie de correcte manier van kleden binnen de islaam in het dagelijks leven? En dan heb ik het over kleding die aan de volgende eisen voldoet: * Dik, stof moet niet doorzichtig zijn. * Stof van kleren moet geen felle aantrekkelijke kleuren bevaten. * Kleding dat niet strak is zodat je vrouwelijke vormingen niet (duidelijk)te zien zijn. * Hooddoek dient over je boezem gedragen te worden. En ik kan er nu even niet meer bedenken, ik hoor het wel van jullie! Ik ben dus iemand die wel een hoofddoek draag maar niet tevreden over de manier waarop:( Ik ben wel blij dat ik bijna 2 jaar gelden de stap heb genomen om uberhaut een hoofddoek te gaan dragen! Maar nu wil ik meer insch''allah. Ik ben benieuwd hoe jullie je hoofddoek dragen en waarom juist zo? Alvast bedankt!

oem_mujahid2
25-01-2007, 22:11
Jeps mijn kleding voldoet aan alle eisen, maar mijn imaan niet :( Oh Allah maak ons standvastig en zuiver onze harten van zonden en vul ze met imaan, vrees en liefde ameen.

LellaMarrakchia
25-01-2007, 22:14
Draag ook hoofddoek hamdoelilah, maar niet echt zoals het hoort. maar wil inschallah wel steeds meer dingen afleren. En Inschallah gaat mij dat ook lukken :o

oem_mujahid2
25-01-2007, 22:14
De correcte Hijaab (http://app.al-islaam.com/index.php/module/libary/action/page/book/153/chapter/637/page/1312) Tien excuses van een moslimvrouw (http://app.al-islaam.com/index.php/module/libary/action/page/book/152/chapter/636/page/1299)

oemaya
25-01-2007, 22:15

IK draagt het omdat dat het de juiste manier van het dragen van een hijaab is.

yem
25-01-2007, 22:15
Lieve Oem Majahid, Mascha''allah van je kleding :goedzo: inscha''allah nog je imaan! Mag ik vragen wat voor kleding je draagt? Zo''n jilbaab met een hele grote hoofddoek tot bij je knieen of wat anders? Weet ik je, ik ben zooo bang voor Allah swt, na je dood kan je het niet meer overdoen! Gair inscha''allah!

oemaya
25-01-2007, 22:17
Lieve Oem Majahid, Mascha''allah van je kleding :goedzo: inscha''allah nog je imaan! Mag ik vragen wat voor kleding je draagt? Zo''n jilbaab met een hele grote hoofddoek tot bij je knieen of wat anders? Weet ik je, ik ben zooo bang voor Allah swt, na je dood kan je het niet meer overdoen! Gair inscha''allah! Maschaállah! oegti ik zou zeggen neem die stap inschaállah.

oem_mujahid2
25-01-2007, 22:18
Lieve Oem Majahid, Mascha''allah van je kleding :goedzo: inscha''allah nog je imaan! Mag ik vragen wat voor kleding je draagt? Zo''n jilbaab met een hele grote hoofddoek tot bij je knieen of wat anders? Weet ik je, ik ben zooo bang voor Allah swt, na je dood kan je het niet meer overdoen! Gair inscha''allah! Insha Allah, ja imaan heeft kleine ups en GROTE DOWNS helaas. Draag een simpele jilbaab met meestal ghimaar en nu met de kou een amira hijaab met poncho eroverheen is warmer.

yem
25-01-2007, 22:18
Draag ook hoofddoek hamdoelilah, maar niet echt zoals het hoort. maar wil inschallah wel steeds meer dingen afleren. En Inschallah gaat mij dat ook lukken :o ja dat heb ik nu ook! Maar toen ik hoofddoek ging dragen twijfelde ik al over welke ''hoofddoek'' ik nou moet dragen! Ik voel zo''n last op mijn schouders en enorme schuld gevoel :( Het is niet zo dat ik er al te bont uit zie met mijn huidige hoofddoek, maar hoe dan ook ik weet dat het niet de correcte manier is! Inscha''allah zullen we de stap gauw nemen:)

LellaMarrakchia
25-01-2007, 22:25
ja dat heb ik nu ook! Maar toen ik hoofddoek ging dragen twijfelde ik al over welke ''hoofddoek'' ik nou moet dragen! Ik voel zo''n last op mijn schouders en enorme schuld gevoel :( Het is niet zo dat ik er al te bont uit zie met mijn huidige hoofddoek, maar hoe dan ook ik weet dat het niet de correcte manier is! Inscha''allah zullen we de stap gauw nemen:) Ja klopt, het is ook niet dat ik met spijkerbroek en kort truitje loop of een piratenhoofddoek loop....maar nog is het niet de manier zoals ik het hoor te dragen inschallah :kus:

yem
25-01-2007, 22:25
IK draagt het omdat dat het de juiste manier van het dragen van een hijaab is. Mag ik jou vragen hoe je hijaab draagt :D ? Inscha''allah zal het mij ook gauw lukken om er volgens de normen uit te zien! Ik studeer nog wel en op de uni waar ik studeer ben ik zeldzaam met mijn hoofddoek laat staan met zo''n gewaad, maar dat houdt me inscha''allah niet tegen! Maar het gaat er natuurlijk om wat allah stw erover zegt en dat is bovendien het beste. Inscha''allah zal mij imaan er ook beter op worden! Laatst liep ik in een winkel en zag 2 jonge vrouwen , ieder had een kind in de kinderwagen, ze hadden van die lange gewaden aan. 1 had donkerblauw en de ander donderbruin! Ik vond dat zooo mascha''allah en was stiekem wel jaloers:traan1: Gair inscha''allah

yem
25-01-2007, 22:28
Insha Allah, ja imaan heeft kleine ups en GROTE DOWNS helaas. Draag een simpele jilbaab met meestal ghimaar en nu met de kou een amira hijaab met poncho eroverheen is warmer. je gebruikt termen ( ghimaar, amira hijaab) die ik niet ken:p Kan je het uitleggen? Dank

oemaya
25-01-2007, 22:30
Mag ik jou vragen hoe je hijaab draagt :D ? Inscha''allah zal het mij ook gauw lukken om er volgens de normen uit te zien! Ik studeer nog wel en op de uni waar ik studeer ben ik zeldzaam met mijn hoofddoek laat staan met zo''n gewaad, maar dat houdt me inscha''allah niet tegen! Maar het gaat er natuurlijk om wat allah stw erover zegt en dat is bovendien het beste. Inscha''allah zal mij imaan er ook beter op worden! Laatst liep ik in een winkel en zag 2 jonge vrouwen , ieder had een kind in de kinderwagen, ze hadden van die lange gewaden aan. 1 had donkerblauw en de ander donderbruin! Ik vond dat zooo mascha''allah en was stiekem wel jaloers:traan1: Gair inscha''allah Zie jou eerste reactie,(zo draag ik mijn hijaab elhamdoelilah)

oem_mujahid2
26-01-2007, 09:21
je gebruikt termen ( ghimaar, amira hijaab) die ik niet ken:p Kan je het uitleggen? Dank Dit is een ghimaar, onderdoekje met hijaab eroverheen hoef je alleen maar over je hoofd te trekken niks met speldjes vast maken ofzo, en een amira hoofddoek is een kleine versie van ghimaar die draag ik nu meestal met een poncho eroverheen. http://img264.imageshack.us/img264/6499/imagesvt7.jpg (http://imageshack.us)