Bekijk originele versie : Geweldpleging op Ouderen !
Volgens het meldpunt voor oudermishandeling in België is het aantal geweldplegingen tegen ouderen de laatste jaren met bijna 45% gestegen!
De daders van deze delicten zijn meestal de kinderen of de naaste familieleden van deze ouderen die er niet voor terugdeinzen om hun ouders te terroriseren en in schrijnende omstandigen te laten leven.
Uit puur winstbejag pleegt men zelfs soms een moord om "de erfenis" binnen te halen!!!
Hoe komt het toch dat in de Westerse cultuur het respect voor de ouderen bijna onbestaande is en dat men er zelfs niet voor terugdeinst geweld en terreur tegen zijn eigen ouders te plegen.
Is het misschien een gevolg van de ontkerkeling in de Westerse wereld of eerder een teken van een beschaving die alleen op hebzucht gebaseerd is ?
:zwaai: Sword
tja belgen he, blijft raar volk
Origineel gepost door rnaj
tja belgen he, blijft raar volk
Het is in Nederland ook een wijdverspreid gebruik hoor !
Origineel gepost door sword
Bedankt voor de info... :D
Ik wist niet dat dat hier in Nederland een "wijdverspreid" gebruik was om je ouders in mekaar te meppen voor de erfenis,..
gelukkig zijn mijn ouders niet rijk,...
stel je eens voor :D
Willemien
18-08-2003, 12:21
Ja tuurlijk. Sla mijn ouders ook elk weekend in elkaar om de erfenis weer een dag dichterbij te brengen :rolleyes:
Origineel gepost door Willemien
Ja tuurlijk. Sla mijn ouders ook elk weekend in elkaar om de erfenis weer een dag dichterbij te brengen :rolleyes:
:hihi: :lol: :hoera: :hoera:
;)
Origineel gepost door Willemien
Ja, het is een maatschappelijk probleem, men kan het niet meer onder stoelen of banken steken hoor !
We kunnen er grappig over doen maar de cijfers en de verhalen achter deze cijfers zijn misselijkmakend!!!
maar ja, een hoofddoekje is ideaal als schaamlapje hé !!!
Ja, het is een maatschappelijk probleem, men kan het niet meer onder stoelen of banken steken hoor !
We kunnen er grappig over doen maar de cijfers en de verhalen achter deze cijfers zijn misselijkmakend!!!
maar ja, een hoofddoekje is ideaal als schaamlapje hé !!!
Wat zijn de cijfers dan (in Nederland) ..?
Binnenkort vermoord ik mijn 78 jarige moeder ook, ik heb ook een nieuwe auto nodig hihihi
Origineel gepost door an3sdej
Binnenkort vermoord ik mijn 78 jarige moeder ook, ik heb ook een nieuwe auto nodig hihihi
Jouw 78-jarige moeder spuugt je naam nu al uit, dus een motief heb je al!
:D Sword
Hoe komt het toch dat in de Westerse cultuur het respect voor de ouderen bijna onbestaande is en dat men er zelfs niet voor terugdeinst geweld en terreur tegen zijn eigen ouders te plegen.
Is het misschien een gevolg van de ontkerkeling in de Westerse wereld of eerder een teken van een beschaving die alleen op hebzucht gebaseerd is ?
Waar leid je uit af dat dit alleen in de Westerse cultuur gebeurt? Misschien slaat 80% van de Chinezen zijn bejaarde ouders wel.
Origineel gepost door tonk
Waar leid je uit af dat dit alleen in de Westerse cultuur gebeurt? Misschien slaat 80% van de Chinezen zijn bejaarde ouders wel.
Misschien wist je het nog niet maar de Chinezen belijden een geloof dat uitermate veel respect vraagt voor de ouders en de voorouders!
Het is typisch een Westers fenomeen, misschien is het wel cultureel bepaald?
babyvanbelisma
18-08-2003, 14:39
Ik heb het echt nog nooit gehoord. Wel in Frankrijk, een dochter die haar moeder al drie jaar in huis bewaarde om haar pensioen op te blijven strijken... Echt vies!!!
babyvanbelisma
18-08-2003, 14:40
Oh ja en er zijn geen westerse mensen die respect hebben geleerd?
Origineel gepost door vikker
Misschien heb je zo wel cultureel bepaalde fenomenen die eermoord heten, of besnijdenis enz..enz...
Zullen we daar effe een boompje over recht zetten?
Jazeker, SLA 'EM PA !!!
:D Sword
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.