Bekijk originele versie : Reintegratie
Wie heeft er ervaring met het reintegratie-traject bij werkloosheid? Hoe gaat het in zijn werk en wat was het resultaat. Vertel je ervaring.
Wie heeft er ervaring met het reintegratie-traject bij werkloosheid? Hoe gaat het in zijn werk en wat was het resultaat. Vertel je ervaring.
Ik ben in een re-integratietraject gegaan vanuit mijn uitkering. Bij IDplein. Dit is een erg goed bedrijf vergeleken bij het gros. Na het kennismakingsgesprek en een intake werd een plan van aanpak opgesteld. Ik kreeg elke week een gesprek. (Ook toen er nog geen goedkeuring van het UWV was, en het bedrijf dus nog niet van haar geld gegarandeerd was.) Deze gesprekken waren gericht op de punten waarbij ik ondersteuning nodig had. Door de intensieve individuele aanpak(ze werken niet met groepen) ben ik binnen 4 maanden aan het werk geholpen. Mijn persoonlijke coach had een gesprek voor me geregeld, mij goed voorbereid op presentatie etc en ik ben aangenomen. Ik ben erg over ze te spreken. Over de grote bedrijven hoor ik veel klachten over trainingen in groepen, diverse niveaus door elkaar heen, alleen mail en telefooncontact etc. (Ik werk nu bij het UWV of de afdeling re-integratie).
Ik zou zeggen, laat je goed informeren, teken niets wanneer je nog twijfelt aan de begeleiding en zet alle afspraken in het plan van aanpak. Dan kun je ze eraan houden, wanneer ze na goedkeuring ineens minder geïnteresseerd zijn.
Succes!
Hoe lang heeft het hele proces bij jou geduurd vanaf de 1e dag bemiddelingsgesprek tot het vinden/aangeboden van werk. Hoe zit het met uitbetaling als je bij een bedrijf komt.
Bij mij heeft het maximaal 5 maanden geduurd. Wat bedoel je met betaling? Voor het re-integratiebedrijf?
Gypsymeid
25-01-2007, 00:20
Pfff ik zit nu in zo'n traject omdat ik zwanger was en nu moet ik van ze gaan werken, me kleine is nu net 6 mnd. De bedoeling van mijn gemeente was fulltime, maar daar ben ik hard tegen in gegaan en nu moet ik parttime gaan werken. Ze hebben me geplaatst bij Maatwerk, vind ze niet goed. Ik moet zelf solliciteren op wat ik tegen kom, ze helpen me verder met niks. Als ik niet snel wat vind dan krijg ik 1 of ander kut baantje. Ik wil graag een avond opleiding en daarnaast werken of een interne opleiding. Ik kan niet zomaar overal een paar daagjes werken ivm kindje. Ik vind dat ze weinig rekening houden maarja. Volgende keer maar weer wat harder schreeuwen daar
voor meer informatie over reintegratie kun je me een pm sturen.
Zelf begeleid ik voornamelijk islamtische vrouwen en jongeren..
doe je dat als free-lancer of werk je in loondienst. Zo ja, bij welk bedrijf? Nieuwsgierig hé.
voor meer informatie over reintegratie kun je me een pm sturen.
Zelf begeleid ik voornamelijk islamtische vrouwen en jongeren..
Ik ook alleen met van alles als consulent, jij ook?
Bij mij heeft het maximaal 5 maanden geduurd. Wat bedoel je met betaling? Voor het re-integratiebedrijf?
Ik bedoel met betaling of je salaris krijgt van UWV of van het bedrijf zelf. Ik heb nl gehoord dat je uitkering gewoon doorgaat maar vroeg me af als je in een bedrijf geplaatst wordt of je salaris hoger uitvalt dan de uitkering.
Pfff ik zit nu in zo'n traject omdat ik zwanger was en nu moet ik van ze gaan werken, me kleine is nu net 6 mnd. De bedoeling van mijn gemeente was fulltime, maar daar ben ik hard tegen in gegaan en nu moet ik parttime gaan werken. Ze hebben me geplaatst bij Maatwerk, vind ze niet goed. Ik moet zelf solliciteren op wat ik tegen kom, ze helpen me verder met niks. Als ik niet snel wat vind dan krijg ik 1 of ander kut baantje. Ik wil graag een avond opleiding en daarnaast werken of een interne opleiding. Ik kan niet zomaar overal een paar daagjes werken ivm kindje. Ik vind dat ze weinig rekening houden maarja. Volgende keer maar weer wat harder schreeuwen daar
Dat is vervelend maar ik neem aan dat het doel van zo'n bedrijf is dat ze je ondersteunen bij het vinden van een baan. Mag ik vragen wat voor werk doe je? Kun je bijv. geen klacht indienen als ze nergens rekening mee houden?
Vlinder07
25-01-2007, 13:19
Vraag maar raak meid. :o
-Zonnestraal-
25-01-2007, 13:23
Ik werk bij een reintegratiebedrijf in Amsterdam. Voor vragen kun je me pm-en, UWV en de Gemeente (DWI) zijn onze opdrachtgevers.
Verder kan ik uit eigen ervaring meepraten, heb zelf namelijk een hele tijd niet gewerkt en had ook een reintegratiecoach toegewezen gekregen (van het UWV) ik heb echter op eigen houtje een baan gevonden, eerste sollicitatie in 2,5 jaar en el hamdoulilah gelijk aangenomen.
Dat is vervelend maar ik neem aan dat het doel van zo'n bedrijf is dat ze je ondersteunen bij het vinden van een baan. Mag ik vragen wat voor werk doe je? Kun je bijv. geen klacht indienen als ze nergens rekening mee houden?
Me tante zit bij zo'n bedrijf (Randstad Rentree) en zij moet dus gewoon elke week daar naartoe gaan en achter een pc zitten om werk te zoeken, verder niks. Ze krijgen weleens tijdelijke banen binnen, van hun uitzendbureau, en daar mag ze dan op reageren. Maar tot nu toe heeft het niks geholpen.
Ik ben een zelfstandig werkende consulent...
Ik begeleid voornamelijk vrouwen en jongeren naar werk.
Mijn doel is vrouwen en jongeren naar een passende baan te helpen.
Ik richt me voornamelijk op deze groep, omdat ze vaak niet weten welke mogelijjkheden ze hebben als ze een uitkering ontvangen van het uwv.
Ik doe dit nu al 1 jaar zelfstandig en heb er ontzettend veel plezier.
Wat voor banen zijn het dan? Het reintegratie traject begint pas als je 6 mnd werkloos bent.
Ik werk bij een reintegratiebedrijf in Amsterdam. Voor vragen kun je me pm-en, UWV en de Gemeente (DWI) zijn onze opdrachtgevers.
Verder kan ik uit eigen ervaring meepraten, heb zelf namelijk een hele tijd niet gewerkt en had ook een reintegratiecoach toegewezen gekregen (van het UWV) ik heb echter op eigen houtje een baan gevonden, eerste sollicitatie in 2,5 jaar en el hamdoulilah gelijk aangenomen.
Wat doet een coach eigenlijk. Wat heb je tijdens het traject gedaan waardoor je aangenomen bent? Mocht ik nog vragen hoor je het wel:maf2:
Ik ben een zelfstandig werkende consulent...
Ik begeleid voornamelijk vrouwen en jongeren naar werk.
Mijn doel is vrouwen en jongeren naar een passende baan te helpen.
Ik richt me voornamelijk op deze groep, omdat ze vaak niet weten welke mogelijjkheden ze hebben als ze een uitkering ontvangen van het uwv.
Ik doe dit nu al 1 jaar zelfstandig en heb er ontzettend veel plezier.
ik werk ook als reintegratie consulente maar ook via een reintergratiebureau, maar zelfstandig? heb je een eigen burau dan
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.