Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : speech AEL-Marmouch Mercatorplein

Pagina's : [1] 2 3 4

saida_marokko
17-08-2003, 22:35

Salaam alaykoem broeders en zusters, Wij zijn hier vandaag om te protesteren tegen de gewelddadige dood van onze broeder Dries Arbib, moge Allah swt hem genadevol ontvangen. Onze gedachten gaan in de eerste plaats naar de familie en nabestaanden, moge Allah(swt) hen de kracht geven dit verlies te dragen en deze beproeving te doorstaan. Driess’ leven is genomen door een agent. Een pistoolschot heeft aan het leven van broeder Dries een einde gemaakt. Wanneer iemand in Nederland het leven van een ander neemt, dan wordt je verdacht van moord, en dan wordt er niet vanuit gegaan dat je ter goeder trouw gehandeld hebt zoals nu het geval is. En het zelfde moet gelden voor de agent die het leven van Dries genomen heeft. Wij verdenken hem van moord. En als dat inderdaad blijkt willen wij vergelding en voorbeeldstelling. Of deze agent schuldig is of niet, zal Justitie moeten bepalen. Wij veroordelen niemand blindelings vooraf en vragen dan ook de politie en de overheid dat ook niet te doen. Driess is niet op voorhand schuldig. En die agent is dus ook niet per definitie onschuldig, zoals de politiebonden en korpschef Kuiper beweren. De overheid zou er beter aan doen, toe te staan dat een onafhankelijke en onpartijdige instantie in het leven wordt geroepen, die dit soort gevallen onderzoekt, in plaats van een politie die zichzelf onderzoekt. Echt vertrouwen hebben wij daar namelijk niet in. Waarom dan toch dit protest? Omdat wij zien dat Marokkanen en moslims in dit land worden gepakt omdat ze zijn wat ze zijn: Marokkanen en moslims. Met alle jongeren is weleens wat aan de hand, maar als er iets mis is met jonge Marokkanen staan de kranten vol met bagger, en dat zou dan liggen aan onze godsdienst, onze cultuur of desnoods aan onze genen. Racisme en discriminatie mag weer in Nederland. We worden langzaam aan ontmenselijkt zodat ze ons als dieren kunnen behandelen. Zo’n klimaat heerst in Nederland. Wat voor invloed heeft dat op de politie? Hoe keek die agent die avond naar Dries ? Zag hij een mens en medeburger of zag hij een per definitie minderwaardige persoon, omdat hij Marokkaan was? Dit geval staat niet op zichzelf. Iedereen kent wel een verhaal van een Marokkaan, een Turk, een vluchteling of asielzoeker, die niet serieus is genomen, die gewelddadig is behandeld, afgetuigd door de politie. Jou overheid, jou politie, wil goede verhoudingen hebben met minderheden? Dan zou de politie er beter aan doen eerlijk te zijn over het bestaan van een probleem binnen de korpsen. Broeders en zusters, De AEL is door vakantie-omstandigheden later bij de organisatie van dit protest betrokken geraakt. Mijn waardering en respect gaat uit naar de collega’s van het KMAN en de IS, die hun nek hebben durven uitsteken om dit protest te organiseren. Een breed protest waaraan allerlei Marokkaanse en niet-Marokkaanse organisaties deelnemen, die allemaal zeggen: nee tegen zinloos politiegeweld. Omdat ze dat gedurfd hebben zijn ze neergesabeld door de pers en aangevallen door de overheid en de politie. En de bountys staan alweer op de eerste rij om zich negatief over het comitee uit te spreken. Criminalisering,… daar weten we bij AEL alles van. En dat allemaal terwijl we alleen ons democratisch recht uitoefenen om te demonstreren. Omdat we kwaad zijn. Marokkaantje pesten lijkt heel normaal geworden rondom het Mercatorplein en heel veel andere plaatsen in Nederland. Wij demonstreren vandaag omdat we willen laten weten het niet langer te pikken dat Marokkanen als tweederangs burgers behandeld worden. Onze harten zijn vol met emotie. Veel media willen maar al te graag zien dat ik jullie vraag om een rel te trappen. Toch vraag ik jullie broeders en zusters - hoe moeilijk dat ook vandaag is - om een waardig protest te laten horen en niet in te gaan op de provocaties van de ME. Voor Driess en zijn nabestaanden, en voor ons zelf en onze buurt. Als er vandaag rellen komen dan moet dat niet aan ons liggen maar aan de politie van Amsterdam of de geval dat daarboven vliegt! Broeders en zusters, Het is een goed idee om het comité Tegen zinloze politiegeweld als initiatief structureel te maken. Vandaag laten wij zien dat we niet over ons heen laten lopen. De AEL pleit ervoor om ons systematisch te organiseren en te laten weten dat we niet met ons laten sollen, zo kunnen we respect verdienen …en als het moet afdwingen. Ik dank jullie voor de aandacht ! Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar !

saida_marokko
17-08-2003, 23:06
Ik vind hem : :goedzo:

remii
17-08-2003, 23:31
heeft die nabil nog laptops in de aanbieding ..? :D nee effe serieus ...ik vind die demonstratie een schaamtelijke vertoning ..mensen lachen de marokkanen nu uit en terecht alleen marokkanen die zich bezig houden met criminele zaken moeten mee hebben gelopen in die demonstratie , want alleen zij vinden het niet leuk dat de politie ineens naar de pistool kan grijpen in een benarde situatie het is jammer voor driss , maar lang leve de politie

saida_marokko
17-08-2003, 23:56
Origineel gepost door remii heeft die nabil nog laptops in de aanbieding ..? :D nee effe serieus ...ik vind die demonstratie een schaamtelijke vertoning ..mensen lachen de marokkanen nu uit en terecht alleen marokkanen die zich bezig houden met criminele zaken moeten mee hebben gelopen in die demonstratie , want alleen zij vinden het niet leuk dat de politie ineens naar de pistool kan grijpen in een benarde situatie het is jammer voor driss , maar lang leve de politie remmi spijtig genoeg dat jij er zo over denkt.. maar er zijn talloze mensen die een andere mening delen dan jij!! Vele mensen vinden deze demonstratie nuttig.. en het is ook een nuttige demonstratie geweest...Ondanks dat er rellenschoppers waren NAAA de demonstratie!!... ik voel me totaal niet uitgelachen ONDANKS DAT IK ER 100% achter sta.Di vind ik geen schametelijke vertoning.. vergeet niet dat niet iedereen jou mening deelt!!! Vele die daar hebben gelopen weten nog niet eens hoe ene politiebureau van binnen er uit ziet...bij wijze van dus het heeft niks met criminaliteit te maken Nee in tegendeel het heeft te maken met rechten.. gelijke rechten en plichten.. gelijke behandlingen en ontoelaatbare gedrag!!! Politiemensen dienen net zo behandeld te worden als ons in bepaalde situaties.. zoals deze.. :kwaad: Er dient onderzocht te worden waarom en hoe... en hoe krijg je als burger dit voor elkaar? Juistem laat j estem horen.... Driss is geen crimineel geweest... in feite geen strafblad niks.. Driss word over verteld door familieleden dat hij een schat avn een man is.. Een week voor dat hij doodgeschoten werd tegen zijn vader nog zei.. dat ie serieus verder wou met Keltoum.. dat hij zijn leven wou oppakken als (stief)vader avn 2 kinderen. HIj is een week daarvoor op bezoek geweest bij nichten van hem!!! Ja die ken ik persoonlij maar al te goed!! EN ook daar wou hij zijn leven oppakken als goede moslim en als serieuze man hij wou verder gaan met keltoum hij wou echt met haar truowen!! En jah hoor..het is voor ons elmekteb.. maar ik begrijp niet dat je kan zeggen DRISS JAMMER.... want het is JAMMER JA zeer zeker.. maar niet op de manier zoals jij het zegt.. REMMI jij hebt net schaamtelijik gedrag vertoont.. en jij zou je diep moeten schamen voor jou woorden........... alle aanwezigen bij de demonstratie hebben zaterdag hele goede daad vericht!!!

saida_marokko
17-08-2003, 23:59

Origineel gepost door jacko Ja natuurlijk.. Jij bent toch van de AEL? Jacko Ik vind hem als : student vrijwilligster meisje mens moslima marokkaan en als AEL-ER :goedzo: ;)

remii
18-08-2003, 00:19
Origineel gepost door saida_marokko Driss is geen crimineel geweest... in feite geen strafblad niks.. Driss word over verteld door familieleden dat hij een schat avn een man is.. Een week voor dat hij doodgeschoten werd tegen zijn vader nog zei.. dat ie serieus verder wou met Keltoum.. dat hij zijn leven wou oppakken als (stief)vader avn 2 kinderen. HIj is een week daarvoor op bezoek geweest bij nichten van hem!!! Ja die ken ik persoonlij maar al te goed!! EN ook daar wou hij zijn leven oppakken als goede moslim en als serieuze man hij wou verder gaan met keltoum hij wou echt met haar truowen!! En jah hoor..het is voor ons elmekteb.. maar ik begrijp niet dat je kan zeggen DRISS JAMMER.... want het is JAMMER JA zeer zeker.. maar niet op de manier zoals jij het zegt.. REMMI jij hebt net schaamtelijik gedrag vertoont.. en jij zou je diep moeten schamen voor jou woorden........... alle aanwezigen bij de demonstratie hebben zaterdag hele goede daad vericht!!! saida ik begrijp jouw woede en emotie gezien het feit dat je dris goed kent of famillie van je is en bij deze mijn condolaties want zo bedoelde ik het niet wat dris is overkomen is een tragische voorval en ik ga ervan uit dat die politieman niet schoot omdat ie dacht ..kom laat ik eens vandaag lekker een marokkaan doodschieten , daar is geen aanleiding naar , want als dat zo was dan zouden marokkanen vaker door de politie doodgeschoten worden toch dus deze demonstratie was overbodig jullie hadden dan echt beter een stille tocht moeten houden , daar zou dris veel meer aan hebben gehad

saida_marokko
18-08-2003, 00:38
Origineel gepost door remii saida ik begrijp jouw woede en emotie gezien het feit dat je dris goed kent of famillie van je is en bij deze mijn condolaties want zo bedoelde ik het niet wat dris is overkomen is een tragische voorval en ik ga ervan uit dat die politieman niet schoot omdat ie dacht ..kom laat ik eens vandaag lekker een marokkaan doodschieten , daar is geen aanleiding naar , want als dat zo was dan zouden marokkanen vaker door de politie doodgeschoten worden toch dus deze demonstratie was overbodig jullie hadden dan echt beter een stille tocht moeten houden , daar zou dris veel meer aan hebben gehad Dank je wel..voor je respectvolle reactie terug... hierbij wil ik ook kwijt dat het niet alleen emotie en woede is die hier een rol in speelt maar ook mijn verstand...Driss arbib is een neef van goede kennisen van ons...vandaar dat ik het weet.... Waarschijnlijk remmi gebeuren er toch wel meerder dingen die onterrecht zijn hier in Nederland.. Anders waren niet vele het er mee eens.. er zijn vele mensen die het er mee eens zijn dat er niet eerlijk gehandeld word... vele konden niet eens bij de demonstratie aanwezig zijn.. En dit gaat niet alleen maar om Driss.. allah ie rahmoe.. OF om politie die elke keer een marokkaan dood schiet... Nee daar heb je gelijk in dat gebeurd niet elke keer... maar ben ik denk dat jij het ook wel eens hebt gehoord van klachten die niet serieus behandeld werden( zoals ook al in de speech van ael vermeld stond) Het gaaat niet alleen maar om het feit dat er geschoten is .... nee het is een samenhangend geheel waar het nu om gaat.. Dit is de druppel die de emmer deed overlopen.... IK ga er ook niet vanuit dat hij dacht laat ik maar eens een marokkaantje doodschieten.. maar ik zeg je eerlijk dat ik mijn twijfels er bij heb of hij niet ergens anders kon schieten en of hij echt zo angstig heeft gehandeld!!! Want zo een gevaar vind ik het niet.. het spijt me zeer....... En stille tocht?? jah misschien heeft hij er meer aan gehad maar nu hebben er veel meer mensen wat aan..Hoop ik....!!!

saida_marokko
18-08-2003, 00:44
by the way die misselijkmakende grapjes over nabil en laptopjes kan je beter voor je houden in deze topic.. Als je het over nabil en gestolen laptopjes wilt hebben dan kan je dat beter met nabil zelf doen of een andere topic openen. Ik zou het hier graag over de speech van nabil willen hebben!!! Shokran

Neptunus
18-08-2003, 00:48
Die Man is typisch een beeld van de(algemene) marokkaanse jongeren hier in Nederland! ik hou me comentaar voor me want het zal niet geaccepteerd worden door velen.

appelsap
18-08-2003, 00:55
:D AEL trekt enkel de zwakke aan onder ons..waar is die abu dabi of what his name is..op een onbewoond eiland onder de coconut three :confused:

saida_marokko
18-08-2003, 00:55
Origineel gepost door Neptunus Die Man is typisch een beeld van de(algemene) marokkaanse jongeren hier in Nederland! ik hou me comentaar voor me want het zal niet geaccepteerd worden door velen. Commentaar over/voor Die MAN... kan je inderdaad beter in een andere topic doen!! En nog beter.....niet doen....!!! want jij weet ook zoals elke moslim en zoals ik al las ben jij een diennaar van allah(swt) ( ik en alle andere ook daar niet van ) en diennaars van allah... die mogen niet roddelen over andere!!! Het roddelen in het niet bijzijn van een ander is ten strengste verboden in de Islam!!! Doorvertellen van de waarheid is al verboden als een ander er niet bij is en zondre zijn toestemming... laat staan nog voor oordelen meedelen aan andere en ( het spijt me zeer maar ik neem aan dat je geen familielid of vriendje van hem bent) leugens vertellen over iemand... dat is nog erger verboden!!! Enige reactie op de speech is welkom!!:) wa salam aleikoem een moslim zuster

saida_marokko
18-08-2003, 00:57
Origineel gepost door appelsap :D AEL trekt enkel de zwakke aan onder ons..waar is die abu dabi of what his name is..op een onbewoond eiland onder de coconut three :confused: nutteloos voor mijn topic.... waarom kom je dit soort onzin uitspugen hier??? Graag een topic openen met de vraag waar is abu... oke??? Thx alot:) mag ik glaasje appelsap......?

appelsap
18-08-2003, 01:03
Origineel gepost door saida_marokko nutteloos voor mijn topic.... waarom kom je dit soort onzin uitspugen hier??? Graag een topic openen met de vraag waar is abu... oke??? Thx alot:) mag ik glaasje appelsap......? :D jij bent van de AEL toch?? dan ben jij de juiste persoon aan wie ik het moet vragen :D ...omdat de AEL ook onzin is..begrijp de hele opzet niet ..we zijn er helemaal niks mee opgeschoten..enkel meer haat ja onderling:jammer:.. :D your place our my place :verliefd: ...ik heb de beste appelsap die er is

saida_marokko
18-08-2003, 01:12
Origineel gepost door appelsap :D jij bent van de AEL toch?? dan ben jij de juiste persoon aan wie ik het moet vragen :D ...omdat de AEL ook onzin is..begrijp de hele opzet niet ..we zijn er helemaal niks mee opgeschoten..enkel meer haat ja onderling:jammer:.. :D your place our my place :verliefd: ...ik heb de beste appelsap die er is Haat komt niet van AEL af.. ael vind iedereen welkom.. IK heb ook helemaal niet gezegt dat jij het niet aan mij mag vragen.. maar heb je er op gewezen dat ik vind dat je er een andere topic over moet openen. Niet in mijn topicl lopen rotzooien en schelden graag want daar zijn talloze topics al mee verziekt!!!.IK heb heel wat geleerd... en jij blijkbaar ook dat er toch nog haat is ondanks het zelfde geloof en zelfde afkomst!!! stuur maar cyber appelsap.. dan zit jij op jou plaats en ik op demijne!!!:)

appelsap
18-08-2003, 01:26

Origineel gepost door saida_marokko Haat komt niet van AEL af.. ael vind iedereen welkom.. IK heb ook helemaal niet gezegt dat jij het niet aan mij mag vragen.. maar heb je er op gewezen dat ik vind dat je er een andere topic over moet openen. Niet in mijn topicl lopen rotzooien en schelden graag want daar zijn talloze topics al mee verziekt!!!.IK heb heel wat geleerd... en jij blijkbaar ook dat er toch nog haat is ondanks het zelfde geloof en zelfde afkomst!!! stuur maar cyber appelsap.. dan zit jij op jou plaats en ik op demijne!!!:) :D lets make love ..not war :Iluvu:

Pagina's : [1] 2 3 4