Bekijk originele versie : Vrouwen met hersens....een bedreiging voor mannen???
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Missynajat
17-08-2003, 21:26
Deze discussie is vooral gericht op de heren, maar twijfel niet om te reageren. Every opinion is welcome.
...heren, wanneer een vrouw blijkt een goede baan te hebben, hoogopgeleid te zijn en niet op haar mondje blijkt te zijn gevallen, voelen jullie je dan een beetje in een hoekje geduwd? Ik heb namelijk een donkerbruin vermoeden dat mannen zich anders voordoen bij een meid die aan deze zaken voldoet dan bij een meid die het tegenovergestelde is. Ik wil niemand beledigen, maar ik heb het in praktijk gemerkt dat mannen zich 'bedreigd' voelen. of is dit een te groot woord? Reageer...
Najat
Mocro4eva
17-08-2003, 21:49
Ik denk dat sommige mannen zich in zulke gevallen minder voelen. Ze hebben niet alle macht.
wat heb ik ermee te maken als een vrouw hoogopgeleid is ??
en waarom bedreigd ? zijn dat soort vrouwen agressief soms ?
Missynajat
18-08-2003, 15:15
Origineel gepost door doc25
wat heb ik ermee te maken als een vrouw hoogopgeleid is ??
en waarom bedreigd ? zijn dat soort vrouwen agressief soms ?
Nee, wat ik met dit topic bedoel is de vraag of het zo zijt dat mannen zich anders gedragen bij een dergelijke vrouw. Ik heb het in praktijk gezien, dus ik vroeg me af wie het ermee eens was. En ik ben niet aan het generaliseren dus ik bedoel niet ALLE mannen.
hoog of laag opgeleid zegt mij niet veel. Het gaat om de intelligentie en karakter.
En de looks natuurlijk :D
Sommige hoogopgeleide dames voelen zich heel wat en denken gelijk dat ze "bedreigend" zijn voor de mannen. Nou, die dames maken totaal geen indruk op mij ;)
Missynajat
20-08-2003, 19:15
Origineel gepost door abusayyaf
volgens mij is het heel moeilijk om een relatie te hebben met een meid die carriere wil maken, omdat de relatie altijd op het 2 plaats komt,
als je vrouw altijd moe en laat thuis komt van werken, dan wordt de zin van trouwen minder,
Denk je? Ik deel jou gedachtengang totaal niet. Als een man carriere kan maken, waarom een vrouw niet?
Als een man laat thuis komt van het werk en nergens zin in heeft is ie gewoon moe. Een vrouw die laat thuis komt van het werk en nergens zin in heeft is meteen een slecht echtgenote. Kom op zeg, we leven in 2003. Vrouwen aan the top? Get used to it!
Missynajat
20-08-2003, 19:19
Origineel gepost door doc25
hoog of laag opgeleid zegt mij niet veel. Het gaat om de intelligentie en karakter.
En de looks natuurlijk :D
Sommige hoogopgeleide dames voelen zich heel wat en denken gelijk dat ze "bedreigend" zijn voor de mannen. Nou, die dames maken totaal geen indruk op mij ;)
Als dat jouw mening is.
ik zou het heel fijn vinden als mijn vrouw een hoger functie zou
hebben vrouwen hebben net zo veel rechten als manen.
kwa kleeding weer niet .
Origineel gepost door Missynajat
Als dat jouw mening is.
ben je op zoek naar een bepaalde soort reacties ?
Een hoge opleiding/functie stoort mij niet. Waar ik wel een hekel aan is dat bepaalde Marokkaanse meiden alles over hebben voor hun carrière. Zelfs denken als een kuffar. Ik zie dat bepaalde dames met een hoge opleiding gaan assimileren en vergeten waar ze vandaan komen. Ze vergeten bv de islam, dragen mantelpakjes etc. Nou met dat soort vrouwen wil ik niets te maken hebben. Laat dat soort meiden maar met Nederlanders (niet-islamitische) trouwen.
Atlas_Gebergte
21-08-2003, 10:30
Groot gelijk Najib26.
Wa Sallaam Alikoum
Arabian_Pearl
21-08-2003, 15:35
Misschien dragen ze wel klassieke mantelpakjes omdat dat de regel is in het bedrijf! :rolleyes: Of verwacht je dat ze met een hoofddoek op zakenreis gaat bv.
Nog een vraagje: stel je vrouw heeft een bloeiende carriëre, je bent blij voor haar. Maar plots zegt haar baas dat ze op zakenreis moet (2 of 3 dagen) voor een belangrijke deal. Dit kan een doorbraak in haar carriëre betekenen. Zou je het haar verbieden? Met als gevolg dat ze ontslagen wordt. Of laat je haar op zakenreis gaan, heel goed wetende dat ze trouwbeloften niet zal verbreken want ze is een goede echtgenote.
Wel?
Regels van de islam zijn belangrijker dan de regels van het bedrijf.
Atlas_Gebergte
21-08-2003, 16:46
Zo is dat, want ze mag niet lang alleen reizen of met vreemde mannen, de regels van Allah gaan voor en haar man kan het haar verbieden. Als ik een man was, zou ik het persoonlijk niet goed vinden, want de regels van Allah zijn veel belangrijker dan een carriere. Carriere heeft ze later niet nodig, maar wel de kennis en het geloof.
Wa Sallaam Alikoum
mimi3000
21-08-2003, 21:36
ik heb vaak uit de mond van mannen/jongens gehoord ik wil niet dat mijn vrouw een hoge functie heeft want ik wil niet dat ze elke dag moe thuis komt...
Wat een bla :rolleyes:
Heb ik zo lang gestudeerd en dan mag ik geeneens cariere maken....:jammer:
En Najib wat mantelpakjes betreft....Als je bijv. in een bank werkt is er nou eenmaal de regel dat je je in een pak moet presenteren...maar ik kan me niet voorstellen waarom dat niet met een hoofddoek kan...
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.