Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : huis kopen

Islam4You
24-01-2007, 10:11

vraagje:) [ Stel er wonen mensen bij me in ( is maar een voorbeeld ) en ik ga een huis kopen. Kan ik dan mijn huurhuis voor die mensen achterlaten en op hun naam zetten of is dat onmogelijk in nederland?]

nasima30
24-01-2007, 10:14
vraagje:) [ Stel er wonen mensen bij me in ( is maar een voorbeeld ) en ik ga een huis kopen. Kan ik dan mijn huurhuis voor die mensen achterlaten en op hun naam zetten of is dat onmogelijk in nederland?] Dat mag niet, behalve als er nog een hoofdbewoner is. Dus als je beiden als hoofdbewoner staat ingeschreven.

noona
24-01-2007, 10:15
staan de inwonenden als gerigstreerd op jouw adres? dan zou het wel moeten lukken lijkt mij. vraag het gewoon na.

Islam4You
24-01-2007, 10:17
maar ze kunnen je er toch niet uitschoppen of wel :hihi:

achermijnpc
24-01-2007, 10:18

Ik dacht na een aantal jaren dat ze bij jouw hebben ingewoond mag je het overzetten naar hun naam, tenminste dat is wat mijn man zei maar of er iets van klopt :kweetnie:

teletubbie
Ja, het kan! ik ken iemand die het gedaan heeft. Het heet onderhuur, maar ze moeten wel op het adres igeschreven staan.

Ghatar_tangawia
maar ze kunnen je er toch niet uitschoppen of wel :hihi: Dat kunnen ze helaas wel..vooral in Amsterdam!

Islam4You
24-01-2007, 10:19
Ja, het kan! ik ken iemand die het gedaan heeft. Het heet onderhuur, maar ze moeten wel op het adres igeschreven staan. nou ik heb het meer om dan alles weer over te zetten op hun naam. dat zij dan hoofdbewoners worden want zij moeten immers betalen.

mmu2
24-01-2007, 10:20
Niet overal, en er zijn voorwaarden aan verbonden. Relatie bewoner/hoofdbewoner. Tijd adt men in de woning heeft egwoond. Ik heb van mensen uit Woerden gehoord, die na het overlijden van hun moeder het huis uit moesten.

Marisah
24-01-2007, 10:21
Wat je wel kan doen.... is woningruil, maar dat mag alleen als je nog geen koopacte hebt getekend (dus zogenaamd ben je niet van plan om te gaan kopen). En je kan als hoofdbewoner het contract op naam van een medebewoner laten zetten, maar degene moet wel voldoen aan de eisen van de woning (grootte, inkomen etc), je moet aantonen dat je min. 2 jaar een gezamenlijk huishouden runt, degene mag d8 ik geen familie zijn en moet min. 2 jaar ingeschreven staan. Moet je maar eens googlen op stedelijk woningdienst van je woonplaats.

Islam4You
24-01-2007, 12:07
Wat je wel kan doen.... is woningruil, maar dat mag alleen als je nog geen koopacte hebt getekend (dus zogenaamd ben je niet van plan om te gaan kopen). En je kan als hoofdbewoner het contract op naam van een medebewoner laten zetten, maar degene moet wel voldoen aan de eisen van de woning (grootte, inkomen etc), je moet aantonen dat je min. 2 jaar een gezamenlijk huishouden runt, degene mag d8 ik geen familie zijn en moet min. 2 jaar ingeschreven staan. Moet je maar eens googlen op stedelijk woningdienst van je woonplaats. en als je wel familie bent? Ik vind die regeltjes nergens op slaan en ze houden zich ervaak niet aan. bij bepaalde mensen gelden die regeltjes zogenaamd niet,. Hoezo corrupt:moe:

Marisah
24-01-2007, 22:53
en als je wel familie bent? Ik vind die regeltjes nergens op slaan en ze houden zich ervaak niet aan. bij bepaalde mensen gelden die regeltjes zogenaamd niet,. Hoezo corrupt:moe: Ja weet ik het??? Je moet informeren bij de stedelijk woningdienst, die een woonvergunning moet afgeven (vooral in grote steden zoals amsterdam), waar je ook moet aantonen dat je binding hebt met de regio etc.

Islam4You
25-01-2007, 09:57
Ja weet ik het??? Je moet informeren bij de stedelijk woningdienst, die een woonvergunning moet afgeven (vooral in grote steden zoals amsterdam), waar je ook moet aantonen dat je binding hebt met de regio etc. heb ik gezegd dat jij het weet????:moe: tnxs anyway

een_marokkaanse
25-01-2007, 10:26
Wat je wel kan doen.... is woningruil, maar dat mag alleen als je nog geen koopacte hebt getekend (dus zogenaamd ben je niet van plan om te gaan kopen). En je kan als hoofdbewoner het contract op naam van een medebewoner laten zetten, maar degene moet wel voldoen aan de eisen van de woning (grootte, inkomen etc), je moet aantonen dat je min. 2 jaar een gezamenlijk huishouden runt, degene mag d8 ik geen familie zijn en moet min. 2 jaar ingeschreven staan. Moet je maar eens googlen op stedelijk woningdienst van je woonplaats. Dit klopt

ladyq
25-01-2007, 10:41

Dit klopt klopt niet hoor, mijn moeder wou ook mijn broertje het huis over laten nemen je moet 30 jaar ingescshreven staan als medebewoner en als medehuurder ook, tenzij je hoofdbewoner bent samen van dag een gaat het wel. Dit zijn de regels van de woningbouw, en urgentie aanvragen of naar de rechtswinkel heeft geen nut ze zijn te streng geloof me mijn familie heeft werkelijk alles geprobeert!!! Particulierverhuur heeft andere regels