Bekijk originele versie : HELP!! Ik weet: Het is vakantie, maar toch even over school: Wie studeerd er Frans? ?
sweetflower
10-07-2002, 21:00
Pleazzzz help ff,
ik wil dus graag iets studeren volgend schooljaar, alleen weet ik nog steeds niet precies wat????? :(
Over het algemeen ben ik zwaar geinteresseerd in de Franse taal enz. , maar nu ben ik onzeker of het me echt gaat liggen of dat ik het binnen een jaar zat ga zijn en dat is weer zonde....
Dus wie advies of info heeft over deze studie----->graaaag bij mij!
Trouwens wat studeren jullie eigenlijk??? Vertel!! Misschien raak ik nog geinteresseerd!
En ik moet snel wezen voor de inschrijving en shit.....
oke, hope u guys can help me out......alvast thanxxxxxxxx ;)
ciao
Atlasleeuw
10-07-2002, 21:01
ga economie studeren, is altijd interessant..............
loubna170
10-07-2002, 21:11
ik ga ict studeren op niveau 4
en daarna wil ik het op hbo niveau doen
eerst wist ik het ook niet hoor
ik dacht bijmezelf ik moet NU wat vinden want anders is het te laat maar meissie informeer goed bij alle scholen vraag een beetje rond(trouwens leuk dat je er een topic over plaatst) en dan weet je het wel
veel groetjes en succes van loubie
schatvmelha
10-07-2002, 22:58
Origineel gepost door sweetflower
Pleazzzz help ff,
ik wil dus graag iets studeren volgend schooljaar, alleen weet ik nog steeds niet precies wat????? :(
Over het algemeen ben ik zwaar geinteresseerd in de Franse taal enz. , maar nu ben ik onzeker of het me echt gaat liggen of dat ik het binnen een jaar zat ga zijn en dat is weer zonde....
Dus wie advies of info heeft over deze studie----->graaaag bij mij!
Trouwens wat studeren jullie eigenlijk??? Vertel!! Misschien raak ik nog geinteresseerd!
En ik moet snel wezen voor de inschrijving en shit.....
oke, hope u guys can help me out......alvast thanxxxxxxxx ;)
ciao
Waar wil je Frans studeren? Op hbo of universiteit? Over hbo kan ik je wel genoeg vertellen.......... dus zeg het maar sweet lover
sweetflower
11-07-2002, 21:37
Hey schatvmelha,
Als ik het ga doen dan is het op de universiteit, maar vertel ik ben alsnog geinteresseerd!!!
Doe dan zooo weinig mensen Frans???/?
hey flower , ik heb frans ook altijd interessant gevonden maar ik was net als jouw bang dat het me zou gaan vervelen , ik had daarom een wat bredere studie gekozen en dat was economisch linguistisch , dat houdt in , economie uiteraard maar met tenminste 2 vreemde talen , ik had bijvoorbeeld frans , engels en duits en spaans was ook nog een optie, het is een hele interessante opleiding met veel tripjes naar het buitenland en in het 3e jaar kan je 10 maanden in het buitenland(frankrijk) studeren en werken.
ik hoop dat ik je een beetje geholpen hebt , veel succes in ieder geval.
thallah , gr thami
sweetflower
12-07-2002, 13:45
Hey Thami,
thanx voor je reactie....
Ik wil inderdaad niet dat het me gaat vervelen...terwijl ik toch op het moment erg geinteresseerd ben in de taal als ook het land zelf..
Ik twijfelde ook over economie, heb namelijk geen zin in teveel getalletjes en statistieken enzo....maar misschien is economisch linguistisch wel een oplossing????? wie weet....het spreekt me in ieder geval wel aan, maar is het hbo of op de universiteit?? En op welke school doe je dat dan? En als je dan tien maanden in het buitenland kan werken en studeren dan zou ik zeker voor Frankrijk kiezen!!!! O,ja hoe zit de economische kant er ongeveer uit dan?? Is het een beetje bedrijfseconomie, en krijg je meer met economie te maken dan met de talen of is het ongeveer evenveel??Nou ja, ben errug geinteresseerd dus ik wacht het maar van je af!!
a desperate flower.....
schatvmelha
13-07-2002, 01:47
Hai daar ben ik weer, ik ga je nu proberen een beeld te geven van de studie Frans.
Als je voor Frans wilt kiezen moet je er echt 100% achter staan. Oke 80% mag ook. Dat kan nog net. In het eerste jaar waren wij begonnen met 30 stuks. Nu in het tweede jaar zijn er nog 12 over. In het derde jaar zitten er ongeveer 7 stuks, studenten he!
De vakken die je krijgt:
Grammatica:
alle regeltjes inclusief uitzonderingen enz. het is heel handig als je al veel voorkennis hebt. Ontleden komt er ook bij. Alle werkwoorden vervoegen, dus de conjugaison. En als toetje mag je vertalen
Luistervaardigheid:
Dit is meer dan vragen beantwoorden. Je krijgt authentieke stukjes die je mag gaan transcriberen. Veel detailvragen. Een luistertekst globaal begrijpen is niet genoeg.
Litetatuur:
Jean Paul Sartre
Albert Camus
Emile Zola
etc. Je moet wat hebben met theater. Dit vind ik wel het saaiste.
(kunst)geschiedenis:
Van de westerse samenleving. Je weet wel van dat impressionisme, jugendstil, expressionisme. Geschiedenis van Frankrijk natuurlijk tot nu.
Algemene taalwetenschap:
Heeft betrekking op alle talen. Is heel erg interessant, gaat over geschiedenis van taal, constructies van taal,overeenkomsten, enz.
Dit was het zo'n beetje. Ik vind het zelf een heel leuke en veelzijdige opleiding. Je krijgt veel verschillende dingen behalve het Frans zelf. De afwissleinh zit er wel in, en alle onderdelen sluiten goed bij elkaar aan.
wat ik vergeten ben: Spreekvaardigheid, Daarvoor moet je gewoon naar Frankrijk.
Ik doe dan wel de lerarenopleiding en daar krijg je onderwijskundige vakken. Dat kun je op de uni in de masterfase kiezen naast:
- Middeleeuwen
- Renaissance en Barok
- geschiedenis van de internationale betrekkingen
- computertaalkunde
- lerarenopleiding
- literatuurwetenschap
- moderne westerse letterkunde
- spraakcommunicatie
- taal en taalstructuur
- taalonderwijskunde
- taalontwikkeling en taalvariatie
- vrouwenstudies
- cultuureducatie
- cultuurgeschiedenis vanaf de Verlichting
- vertalen
Hopelijk heb je hier wat aan. Suc6 met de zoektocht. ;)
sweetflower
14-07-2002, 23:18
hey hey schatvmelha,
thanx very much voor de moeite, klopt inderdaad ongeveer met wat je krijgt op de uni......ben echter nog steeds bang dat het me na een jaar zwaar gaat vervelen. En als ik lees wat je zegt over het aantal leerlingen dat ieder jaar overblijft dan heb al helemaal geen positieve vooruitzichten, maja u never know....
Dus jou bevalt het nog wel of ben je ook al een beetje erop uitgekeken???
Ik ga komende dagen nog goed speurneuzen en hoop dat er snel wat uitrolt, want de tijd tikt door en ik moet snellllll wezen!!! en het knaagt aan me ik geniet niet van m'n vakantie.. :(
oke, thanx and bye bye
Xperience
15-07-2002, 09:22
Origineel gepost door sweetflower
Hey Thami,
thanx voor je reactie....
Ik wil inderdaad niet dat het me gaat vervelen...terwijl ik toch op het moment erg geinteresseerd ben in de taal als ook het land zelf..
Ik twijfelde ook over economie, heb namelijk geen zin in teveel getalletjes en statistieken enzo....maar misschien is economisch linguistisch wel een oplossing????? wie weet....het spreekt me in ieder geval wel aan, maar is het hbo of op de universiteit?? En op welke school doe je dat dan? En als je dan tien maanden in het buitenland kan werken en studeren dan zou ik zeker voor Frankrijk kiezen!!!! O,ja hoe zit de economische kant er ongeveer uit dan?? Is het een beetje bedrijfseconomie, en krijg je meer met economie te maken dan met de talen of is het ongeveer evenveel??Nou ja, ben errug geinteresseerd dus ik wacht het maar van je af!!
a desperate flower.....
Sweetflower, Economisch Linguistisch studeer je aan de HEAO en het is inderdaad een combinatie van economische vakken samen met talen. Het duurt 4 jaar waarvan je 1 jaar in het buitenland kunt doorbrengen. Zelf heb ik op Gran Canaria stage gelopen gedurende 6 maanden en 4 maanden in Frankrijk gestudeerd. Het is een brede opleiding en je kunt verschillende kanten ermee op nadat je de studie hebt afgemaakt. Veel succes met wat je ook zult kiezen.
Groeten,
X
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.