Bekijk originele versie : de schaap die geslacht moet worden bij de bevalling:info aub
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
achermijnpc
23-01-2007, 08:33
dames
Hoe zit het met de schaap die je moet slachten bij de geboorte van je kind.
In belgie bestel je die schaap weken van te voren bij de boer en dan gaan de mannen naar de boer die slachten en zeggen wat er hoort te zeggen :o
Maar nu heb ik gehoord dat het hier via de slager gaat :maf: klopt dit??
EN al die dingen die je dan moet zeggen als je de schaap slacht hoe gaat dat dan als de slager het doet voor je :maf:
Dames ik heb hier totaal geen verstand van dus kan iem mij meer info geven hoe het juist in elkaar zit, waar haal je die schaap, waar bestel je die etc etc etc
thanks
Rayhana23
23-01-2007, 08:52
dames
Hoe zit het met de schaap die je moet slachten bij de geboorte van je kind.
In belgie bestel je die schaap weken van te voren bij de boer en dan gaan de mannen naar de boer die slachten en zeggen wat er hoort te zeggen :o
Maar nu heb ik gehoord dat het hier via de slager gaat :maf: klopt dit??
EN al die dingen die je dan moet zeggen als je de schaap slacht hoe gaat dat dan als de slager het doet voor je :maf:
Dames ik heb hier totaal geen verstand van dus kan iem mij meer info geven hoe het juist in elkaar zit, waar haal je die schaap, waar bestel je die etc etc etc
thanks
Salaam Amp, alles goed met je?
Jullie moeten gewoon langs gaan bij de slager in je buurt en hem melden dat je graag een schaap wilt kopen. Je kunt hem ook zeggen in welke prijscategorie je deze wilt hebben. Je meld hem ook de datum en voila, daarna mag je achter het schaap.
Groetjes
Rayhana
achermijnpc
23-01-2007, 08:57
Salaam Amp, alles goed met je?
Jullie moeten gewoon langs gaan bij de slager in je buurt en hem melden dat je graag een schaap wilt kopen. Je kunt hem ook zeggen in welke prijscategorie je deze wilt hebben. Je meld hem ook de datum en voila, daarna mag je achter het schaap.
Groetjes
Rayhana
En de dingen die je moet zeggen zoals naam etc hoe gebeurt dat??
xkamiliax
23-01-2007, 09:01
En de dingen die je moet zeggen zoals naam etc hoe gebeurt dat??
weet niet hoe het in nederland is , maar in belgië ga je gewoon naar een slachthuis ( je moet niet eens op voorhand 1 opzij leggen) je kiest daar je schaap! de vader van het kindje die zegt zijn vers , naam van het kindje enz, en de schapieeee word verder geslacht..
AMP, je hoeft niet zo moeilijk te denken. Je besteld je schaap bij een slager en/of slachthuis. Je geeft aan dat het een schaap is voor een saba3. Je meld de naam van het kind en de slager slacht het in naam van je kind. Zo' islamitische slachter is op de hoogte van de procedure en die voert het uit. Familieleden mogen er ook bij zijn. Vader van het kindje ofzo, zodat er op wordt toegezien dat het volgens de juiste methode verloopt. Zo is het bij ons al jaren gegaan.
Groet,
NooR
achermijnpc
23-01-2007, 09:30
AMP, je hoeft niet zo moeilijk te denken. Je besteld je schaap bij een slager en/of slachthuis. Je geeft aan dat het een schaap is voor een saba3. Je meld de naam van het kind en de slager slacht het in naam van je kind. Zo' islamitische slachter is op de hoogte van de procedure en die voert het uit. Familieleden mogen er ook bij zijn. Vader van het kindje ofzo, zodat er op wordt toegezien dat het volgens de juiste methode verloopt. Zo is het bij ons al jaren gegaan.
Groet,
NooR
Ok dus ik kan gewoon een slager binnenlopen en een schaap bestellen toch en daarna hem bellen ofzo als de baby geboren is en een naam heeft of ben ik zo dommm :hihi:
Ok dus ik kan gewoon een slager binnenlopen en een schaap bestellen toch en daarna hem bellen ofzo als de baby geboren is en een naam heeft of ben ik zo dommm :hihi:
Je kan er nu al één bestellen, maar wij doen het vaak gewoon in die week dat het kind geboren is. Is niet zo moeilijk om aan een schaap te komen. Laatst is mijn nicht bevallen en haar man bestelde in die week dat ze bevallen was een schaap bij de slager. Op de dag dat het schaap geslacht moest worden is hij daar naar toe gegaan om de naam te vermelden en te kijken of alles wel volgens islamitische voorschriften geschiedt.
Groet,
NooR
ik heb geld naar marokko gestuurd, familie koopt een schaap, familie slacht het schaap conform sharia, en arme mensen hebben weer vlees.
saadia29
23-01-2007, 09:35
Kan je sch00nvader het niet rege1en?
A1s je je daar 00k n0g mee m0et bezigh0uden pfff
toetsenbord probleem nog niet opgelost?:hihi:
achermijnpc
23-01-2007, 09:49
Lieve schat laat me liever niet beginnen :moe:
Ik heb mijn schoonzus gevraagd dat ze met der vader gaat praten of hij het niet kan regelen ik hoor het morgenavond :moe:
saadia29
23-01-2007, 09:51
toetsenbord probleem nog niet opgelost?:hihi:
Jawe1, maar ik ben het nu gewend 0p deze manier :ego:
D0e je vrijdag de gr0eten van me aan Sabira23, had n0g geen bevestiging van je in de v0rige t0pic :rolleyes:
saadia29
23-01-2007, 09:53
Lieve schat laat me liever niet beginnen :moe:
Ik heb mijn schoonzus gevraagd dat ze met der vader gaat praten of hij het niet kan regelen ik hoor het morgenavond :moe:
Ik vind dit s00rt karweitjes echt v00r de pa's en de sch00npa's, ze m0et het hem niet vragen, maar eisen, ha1110000 tis zijn k1einkind :hihi:
0hja en a1s het een z00ntje is, mag ie er ge1ijk twee s1achten :banana:
achermijnpc
23-01-2007, 09:55
Ik vind dit s00rt karweitjes echt v00r de pa's en de sch00npa's, ze m0et het hem niet vragen, maar eisen, ha1110000 tis zijn k1einkind :hihi:
0hja en a1s het een z00ntje is, mag ie er ge1ijk twee s1achten :banana:
Dit soort karweitjes is ook niet voor de vrouw, tenminste vanwaar ik kom daar zorgen de vrouwen voor koekjes en koken geen schapen gaan regelen bij de slager :rolleyes: maar hier bah bah bah
Misschien overdrijf ik ook wel hoor en zal mijn schoonpa het op zich nemen, maar wil graag alles op voorhand geregeld hebben
Voor een jongen moet je 2 schapen slachten :D
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.