Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Voor jullie eigen bestwil!

Pagina's : [1] 2

Omar17
23-01-2007, 01:18

Salaamualaikom wa rahmatuAllahi wa barakathu Broeders en zusters, Hopelijk zullen jullie het onderstaande lezen en er lering uit trekken inshaAllah, want weet ''Iedereen streeft slechts voor zichzelf, doe je jezelf iets slechts aan is dit in je eigen nadeel.'' Jullie zijn mijn broeders en zusters en zorgen zorgen en zorgen. Al die tijdverspilling op onzinhoekje e.d. voor niks. De Profeet vzmh heeft gezegd:''De relatie tussen de gelovige en zijn broeders is als de verhouding tussen het hoofd en de rest van het lichaam; de gelovige voelt de pijn van zijn broeders zoals het lichaam reageert op pijn in het hoofd.'' (Moesnad Ah'mad 5/340, as-Sielsielah as-Sah'ieh'ah 1137) De Profeet vzmh heeft gezegd:''Harten worden blootgesteld aan beproevingen, de een na de ander. Elk hart dat hieraan bezwijkt, wordt bevlekt met een zwarte vlek, elk hart dat dit (de beproevingen) weerstaat, wordt puur wit, totdat alle harten tot een van deze twee soorten behoren. Het witte hart is intens wit en het zal niet worden geschaad door beproevingen zo lang als de hemel en de aarde bestaan, en het zwarte hart is intens zwart en herkent het goede niet, noch verbied het het slechte, behalve dat wat bij zijn eigen ideeen en verlangen past.''(0vergeleverd door Imaam Ah'mad, 5/386, en door Moesliem, 1/128 deze versie is door Moesliem overgeleverd) En weet mijn broeders en zusters dat de ongelovige en de immorele mensen worden op de moeilijkstte en meest stressvolle momenten onthouden van standvastigheid, en zij kunnen de Shadaah op het moment van de dood niet uitspreken- hetgeen een van de tekenen is van een slecht einde. Willen jullie in deze toestand eindigen??? Denk het niet toch? Je kan je niet voorstellen hoe de dood is voor een ongelovige. Er werd een man tijdens zijn doodstrijd verteld om Laa ilaaha illa Allah te zeggen en hij begon zijn hoofd van rechts naar links te bewegen en weigerend het te zeggen. Een ander persoon begon te zeggen:''Dit is een voortreffelijk aandeel, dit is een koopje,'' toen hij aan het sterven was. Een derde persoon begon de namen van verschillende schaakstukken te noemen, en een vierde begon melodieen van liedjes te neurien, of de naam te noemen van iemand van wie hij hield. Dit is omdat deze dingen hen hebben afgeleid van de gedachtenis aan Allah in deze wereld. Maar wie blind is geweest in deze wereld zal blind zijn in het Hiernamaals; hij is ver afgedwaald van de rechte weg.(Qoraan 17:72) De overgrote meerderheid van deze hoek weet dat we een Schepper hebben en weet dat wij verplichtingen hebben en weet dat de dood onverwachts komt doe dan niet alsof je blind bent en gehoorzaam Allah en zijn Boodschapper. Niemand moet hopen op een lang leven. Wie verzekerd je dat je morgen nog leeft??? De dood maakt geen afspraken en de engelen zijn niet ongehoorzaam aan onze Schepper. Bekijk de onderstaande filmpjes eens http://video.google.com/videoplay?docid=3541142188899671208&q=islamforall Allah heeft ons niet geschapen om onzinnige dingen te doen. Wij zijn geschapen voor een doel: En ik heb de djinn en de mensen slechts tot Mijn aanbidding geschapen(Qoraan 51:56) Ik heb hier een poll toegevoegd vul m in InshaALlah... De Profeet vzmh zei dat wij de eerste Oemmah zullen zijn die berecht zal worden. Wij zijn het laatste volk op aarde, maar het eerste voor de berechting. En weet mijn broeders en zusters het eerst waarover wij ons moeten verantwoorden op de Dag des Oordeels, is het gebed. Indien het gebed naar behoren is verricht, zal het zo worden opgetekend. Vervolgens gaan wij pas een stap voorwaarts na eerst op vier vragen te hebben geantwoord - Waarmee heeft hij zijn leven doorgebracht - Wat heeft hij met zijn kennis gedaan - Hoe heeft hij zijn rijkdommen verzameld en hoe heeft hij ze besteed - Wat heeft hij met zijn lichaam gedaan? Denk hier over na en kijk wat jou toestand nu is en toon berouw aan Allah Sub7anahu wa ta3ala voordat het te laat is. En weet dat Allah vergevensgezind is.

Omar17
23-01-2007, 03:06
Amien, wa iyaak broeder adda3wa Wassalaamu Alaikom wa rahmatuAllahi wa barakathu,

samiraa_
23-01-2007, 08:51
Dit zijn slechts enkele voorbeelden.. Maar islaam vraagt veel meer van ons.. Het vraagt van ons niet meer dan goeds.. Kortom de islaam houdt de mens weg van zonden! Islaam roept ons Allah (swt) te aanbidden en niets met HEM te vereenzelvigen.. Islaam kent genade en barmhartigeheid.. Islaam beveelt ons de waarheid te spreken.. Islaam beveelt ons beloftes na te komen.. Islaam beveelt ons vriendelijk te zijn.. Islaam beveelt ons behulpzaam te zijn.. Islaam beveelt ons buren goed te behandelen.. Islaam beveelt ons geen bloed te vergieten.. Islaam beveelt ons alle verboden handelingen te laten.. Islaam beveelt ons alle obsceniteiten en valse getuigenissen te vermijden.. Islaam beveelt ons om wezen niet als bezit te beschouwen.. Islaam beveelt ons eerbare vrouwen niet te belasteren.. Islaam beveelt ons salaat te onderhouden.. Islaam beveelt ons de zakaat te verrichten.. (aalmoezen verrichten, armen helpen..) Islaam beveelt ons om in de maand ramadan te vasten.. Islaam beveelt ons gasten en iedereen goed te behandelen.. Islaam beveelt ons de zwakkeren niet uit te buitten.. Islaam beveelt ons iedereen gelijk te behandelen (Zwart/ blank is niet van belang).. Islaam beveelt ons van allerlei soorten gruweldaden en andere schadelijke zaken te ontdoen.. Islaam beveelt ons niet te stelen.. Islaam beveelt ons vrouwen goed en niet minderwaardig te behandelen.. Islaam beveelt ons niet te roddelen.. Islaam beveelt ons liefdadigheid zonder te kwetsen.. Islaam beveelt ons rectvaardigheid bij de verdeling van de erfenis.. Islaam beveelt ons niet gierig te zijn.. Islaam beveelt ons bescheiden te zijn.. Islaam beveelt ons zelfbeheersing te hebben.. Islaam beveelt ons geduld op te brengen.. Islaam beveelt ons je medemens te vergeven.. Islaam beveelt ons rechtvaardig te zijn.. Islaam beveelt ons te groeten.. Islaam beveelt ons niet te discrimineren.. Islaam beveelt ons gehoorzaam te zijn aan onze ouders.. Islaam beveelt ons zieken op te zoeken.. Islaam beveelt ons onze tong te kunnen beheersen.. Moge Allah (swt) jou hiervoor belonen! Allahomma Ameen! Walahi interessante informatie! Wassalamoe alaikoem warahmatoe llahi wabaraktoeh..

25miranda
23-01-2007, 09:18
SALAAM beste broeders . ik heb hier verder niets aan toe tevoegen behalve dat jullie helemaal gelijk hebben. amin

oegt_001
23-01-2007, 10:38

Broeders mogen allah swt jullie hier voor belonen insallah. Amien Amien. En moge allah swt alle moslims het goede pad op leiden insallah. Amien Amien.

gamila
23-01-2007, 14:03
Salaamualaikom wa rahmatuAllahi wa barakathu Broeders en zusters, Hopelijk zullen jullie het onderstaande lezen en er lering uit trekken inshaAllah, want weet ''Iedereen streeft slechts voor zichzelf, doe je jezelf iets slechts aan is dit in je eigen nadeel.'' Jullie zijn mijn broeders en zusters en zorgen zorgen en zorgen. Al die tijdverspilling op onzinhoekje e.d. voor niks. De Profeet vzmh heeft gezegd:''De relatie tussen de gelovige en zijn broeders is als de verhouding tussen het hoofd en de rest van het lichaam; de gelovige voelt de pijn van zijn broeders zoals het lichaam reageert op pijn in het hoofd.'' (Moesnad Ah'mad 5/340, as-Sielsielah as-Sah'ieh'ah 1137) De Profeet vzmh heeft gezegd:''Harten worden blootgesteld aan beproevingen, de een na de ander. Elk hart dat hieraan bezwijkt, wordt bevlekt met een zwarte vlek, elk hart dat dit (de beproevingen) weerstaat, wordt puur wit, totdat alle harten tot een van deze twee soorten behoren. Het witte hart is intens wit en het zal niet worden geschaad door beproevingen zo lang als de hemel en de aarde bestaan, en het zwarte hart is intens zwart en herkent het goede niet, noch verbied het het slechte, behalve dat wat bij zijn eigen ideeen en verlangen past.''(0vergeleverd door Imaam Ah'mad, 5/386, en door Moesliem, 1/128 deze versie is door Moesliem overgeleverd) En weet mijn broeders en zusters dat de ongelovige en de immorele mensen worden op de moeilijkstte en meest stressvolle momenten onthouden van standvastigheid, en zij kunnen de Shadaah op het moment van de dood niet uitspreken- hetgeen een van de tekenen is van een slecht einde. Willen jullie in deze toestand eindigen??? Denk het niet toch? Je kan je niet voorstellen hoe de dood is voor een ongelovige. Er werd een man tijdens zijn doodstrijd verteld om Laa ilaaha illa Allah te zeggen en hij begon zijn hoofd van rechts naar links te bewegen en weigerend het te zeggen. Een ander persoon begon te zeggen:''Dit is een voortreffelijk aandeel, dit is een koopje,'' toen hij aan het sterven was. Een derde persoon begon de namen van verschillende schaakstukken te noemen, en een vierde begon melodieen van liedjes te neurien, of de naam te noemen van iemand van wie hij hield. Dit is omdat deze dingen hen hebben afgeleid van de gedachtenis aan Allah in deze wereld. Maar wie blind is geweest in deze wereld zal blind zijn in het Hiernamaals; hij is ver afgedwaald van de rechte weg.(Qoraan 17:72) De overgrote meerderheid van deze hoek weet dat we een Schepper hebben en weet dat wij verplichtingen hebben en weet dat de dood onverwachts komt doe dan niet alsof je blind bent en gehoorzaam Allah en zijn Boodschapper. Niemand moet hopen op een lang leven. Wie verzekerd je dat je morgen nog leeft??? De dood maakt geen afspraken en de engelen zijn niet ongehoorzaam aan onze Schepper. Bekijk de onderstaande filmpjes eens http://video.google.com/videoplay?docid=3541142188899671208&q=islamforall Allah heeft ons niet geschapen om onzinnige dingen te doen. Wij zijn geschapen voor een doel: En ik heb de djinn en de mensen slechts tot Mijn aanbidding geschapen(Qoraan 51:56) Ik heb hier een poll toegevoegd vul m in InshaALlah... De Profeet vzmh zei dat wij de eerste Oemmah zullen zijn die berecht zal worden. Wij zijn het laatste volk op aarde, maar het eerste voor de berechting. En weet mijn broeders en zusters het eerst waarover wij ons moeten verantwoorden op de Dag des Oordeels, is het gebed. Indien het gebed naar behoren is verricht, zal het zo worden opgetekend. Vervolgens gaan wij pas een stap voorwaarts na eerst op vier vragen te hebben geantwoord - Waarmee heeft hij zijn leven doorgebracht - Wat heeft hij met zijn kennis gedaan - Hoe heeft hij zijn rijkdommen verzameld en hoe heeft hij ze besteed - Wat heeft hij met zijn lichaam gedaan? Denk hier over na en kijk wat jou toestand nu is en toon berouw aan Allah Sub7anahu wa ta3ala voordat het te laat is. En weet dat Allah vergevensgezind is. amai je hebt echt gelijk masha allah en mag allah jou belonen :goedzo: zo als jou moeten er meer zijn:goedzo:

Hafsatjuh_nador
23-01-2007, 18:08
Interessant;)... Goed dat je hem hier hebt geplaats.... :o Hoop dat we er veel van kunnen gaan leren insha'allah ;)

eLiZaaR
23-01-2007, 19:18
Djazaakoum Allahou Gairan. Hopelijk zal dit voor vele mensen een eyeopener zijn.

fetoushia
23-01-2007, 21:41
Masallah...........Allah(swt) zal je insallah belonen beste broeder

Omar17
23-01-2007, 21:42
wa iyaakoem

DilaraliefdeNNN
23-01-2007, 22:29
MashAllah Ik bid sinds 2,5 weken:o

Omar17
23-01-2007, 22:31
MashaAllah, Moge Allah je standvastig houden, je gebeden accepteren en je smeekbeden verhoren.

dienislaam
24-01-2007, 09:43
inna lilahie wiena ilayhie razi3oen. yazaka allahoe ghairan voor deze informatoe broeder.

Riffiboy
25-01-2007, 23:51
UP!!!!! wa'alaikom asalaam warahmatu Allaahi wabarakatuhu

gamila
26-01-2007, 14:08

. waarom doe je gewoon die punt niet da ik dat erg vind hoor:)

Pagina's : [1] 2