Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Voedselbank...

Pagina's : [1] 2

Leila1982
23-01-2007, 00:36

Hebben jullie dat programma gezien waarin de voedselbank wordt gevolgd? ik heb echt met bewondering gekeken naar die vrijwilligers... echt knap van ze. En wat dacht je van die mevrouw dan met die spinazie.. ik kon mijn oren niet geloven. Weet je, je moet het financieel wel heel slecht hebben om in de rij te gaan staan voor eten... Maar eerlijk gezegd ken ik niemand die het zo slecht heeft.. het lijkt wel alsof de mensen steeds rijker worden en toch is er echte armoede in Nederland.

Zarah14
23-01-2007, 00:59
Ja soms kan ik ook niet begrijpen dat er zoveel armoede is. Maar sommige eten zijn zo goedkoop. Bv turks brood is maar een paar centen. En aan de andere kant vraag ik me af waarom ze niet werken. En als ze niet daarvoor niet in staat zijn waarom ze geen inkomen krijgen van de regering.

elmoemien
23-01-2007, 07:41
ze hebben wel een salaris hoor. Heeft ook te maken met hoe je met je geld omgaat. Ik zag laatst zo'n documentaire ook daarover. Een vrouwtje klaagde dat ze maar een 1 half gesneden brood per week kon kopen. Ze werd naar de winkel gevolgd en mevrouwtje blijkt dus altijd de duurste brood te kopen. Met dat geld kan ze bijna drie (goedkope) hele broden kopen :)

ellouisa
23-01-2007, 08:50
Er zijn er een hoop die makkelijk kunnen werken, maar geen zin hebben en daar heb ik geen medelijden mee. Maar de mensen die niet kunnen (door een lichamelijke of psychische beperking) of die een gezin van 6 kinderen moeten onderhouden van een bijstandsuitkering + daarnast de vaste lasten, daar heb ik wel medelijden mee. Je hebt het niet altijd zelf in de hand. Hoe wil je van 700 euro in de maand rondkomen met die hoge zorgpremies, vaste lasten en huur???

elmoemien
23-01-2007, 09:08

De armoede stijgt ook wel in Nederland, vroeger had je ook veel voorzieningen voor mensen in de bijstand. Alles is wat dat betreft afgeschaft, en dan inderdaad die hoge zorgpremies en al die andere rekeningen...

Islam4You
23-01-2007, 10:27
Hebben jullie dat programma gezien waarin de voedselbank wordt gevolgd? ik heb echt met bewondering gekeken naar die vrijwilligers... echt knap van ze. En wat dacht je van die mevrouw dan met die spinazie.. ik kon mijn oren niet geloven. Weet je, je moet het financieel wel heel slecht hebben om in de rij te gaan staan voor eten... Maar eerlijk gezegd ken ik niemand die het zo slecht heeft.. het lijkt wel alsof de mensen steeds rijker worden en toch is er echte armoede in Nederland. iemand die een uitkering heeft die leeft echter wel in armoede. Een gezin met jonge kinderen heeft het erg moeilijk dan een gezin met oude kinderen ( die kunnen dan een steentje bijdragen) alhoewel denk ik dat het op zelfde neer komt. want een werkende gezin krijgt geen huurtoeslag en houdt minder over terwijl iemand die uitkering krijgt gewoon letterlijk de helft van de huur terugkrijgt.

maissa_26
23-01-2007, 10:29
ik ken inderdaad ook een alleenstaande vrouw met 5 kleine kinderen en zij maakt ook gebruik van de voedselbank, ik vindt het wel goed dat het bestaat en dat mensen die het nodig hebben er terecht kunnen. maar volgens mij kan je er niet zo maar gebruik van maken toch? ze kijken volgens mij eerst of je er voor in aanmerking komt.

elmoemien
23-01-2007, 10:34
Er is wat dat betreft ook verschil tussen autochtonen en allochtonen (nare woorden, maar whatever). Een marokkaans gezin redt het veel makkelijker dan een Nederlands gezin. Het is dus ook soms een kwestie van prioriteiten stellen.

Islam4You
23-01-2007, 10:44
Er is wat dat betreft ook verschil tussen autochtonen en allochtonen (nare woorden, maar whatever). Een marokkaans gezin redt het veel makkelijker dan een Nederlands gezin. Het is dus ook soms een kwestie van prioriteiten stellen. je ziet zelden marokkanen bij de voedselbank. Maar ik denk dat ze gewoow schamen

Leila1982
23-01-2007, 10:59
je ziet zelden marokkanen bij de voedselbank. Maar ik denk dat ze gewoow schamen marokkanen kunnen altijd terugvallen op familie en vrienden. Mijn vader bijvoorbeeld heeft ook een uitkering van 880 euro per maand... daar kun je van leven... rekeningen en eten kopen kan wel, maar zodra er iets kapot gaat of je wil op vakantie of een auto kopen dan kan dat niet... het is dat zijn kinderen bijspringen en hem geld geven met vakanties en uitgaven voor bijvoorbeeld een koelkast.. anders had hij het niet gered. Bij hollanders zie je dat ze meer op zichzelf zijn aangewezen... als ze een paar maanden geen uitkering krijgen bijv. ivm de wachttijd dan komen ze al in grote problemen... wij daarentegen kunnen altijd bij familie aan kloppen.

elmoemien
23-01-2007, 11:01
Niet alleen wat familie betreft hoor, het is ook een kwestie van prioriteiten stellen.

Leila1982
23-01-2007, 11:09
Niet alleen wat familie betreft hoor, het is ook een kwestie van prioriteiten stellen. pas als je minder dan 150 euro per maand overhoud kom je in aanmerking voor een voedselpakket, dus hou je meer over dan krijg je het dus niet. Wij moeten hier niet zo gemakkelijk over denken. Als je kleine kinderen hebt is het heel moeilijk.. kleren waar ze uitgroeien, eten, luiers.. alleen aan luiers en doekjes ben ik elke maand 40 euro kwijt :moe: En ik kan het dan betalen... maar hoe zit het met een alleenstaande moeder die 900 euro per maand krijgt inclusief belastingtoeslagen? Hoeveel zal je hiervan overhouden als je kleine kinderen hebt. En mense die buiten hun schuld op in de schulden zitten... hoe moeten die het redden? het feit dat je in de rij staat voor een voedselpakket waar een paar dingetjes inzitten zegt al genoeg voor mij.... soms denk ik dat we in afrika leven. Straks gaan ze mensen nog gasflessen en kacheltjes uitdelen, omdat ze de energierekening niet kunnen betalen.

trisinti
23-01-2007, 11:16
in Amsterdam west heb je ook een voedselbank en de meeste die daar komen zijn Marokkanen..Je weet niet wat je ziet. Laatst kwam ik bij een marokkaanse gezin thuis met allemaal kleine kinderen die mensen hadden niet eens vloerbedekking op de grond laat staan normaal eten.. Maar als ik naar de stad ga dan zie ik iedereen alles wat vast en los ziet kopen..op koopzondag puilen de winkels uit..dus ik vraag me werkelijk af hoe het nu echt zit met de armoede in Nederland. Volgens mij is het een kwestie van niet met je geld om kunnen gaan en veeeel schulden..

Islam4You
23-01-2007, 11:24
marokkanen kunnen altijd terugvallen op familie en vrienden. Mijn vader bijvoorbeeld heeft ook een uitkering van 880 euro per maand... daar kun je van leven... rekeningen en eten kopen kan wel, maar zodra er iets kapot gaat of je wil op vakantie of een auto kopen dan kan dat niet... het is dat zijn kinderen bijspringen en hem geld geven met vakanties en uitgaven voor bijvoorbeeld een koelkast.. anders had hij het niet gered. Bij hollanders zie je dat ze meer op zichzelf zijn aangewezen... als ze een paar maanden geen uitkering krijgen bijv. ivm de wachttijd dan komen ze al in grote problemen... wij daarentegen kunnen altijd bij familie aan kloppen. koelkast wasmachine etc krijgen uitkeringmensen ook gewoon van de sociale dienst hoor. Dus daarvoor hoeven de kinderen niet bij te springen. :maf2:

Islam4You
23-01-2007, 11:26

in Amsterdam west heb je ook een voedselbank en de meeste die daar komen zijn Marokkanen..Je weet niet wat je ziet. Laatst kwam ik bij een marokkaanse gezin thuis met allemaal kleine kinderen die mensen hadden niet eens vloerbedekking op de grond laat staan normaal eten.. Maar als ik naar de stad ga dan zie ik iedereen alles wat vast en los ziet kopen..op koopzondag puilen de winkels uit..dus ik vraag me werkelijk af hoe het nu echt zit met de armoede in Nederland. Volgens mij is het een kwestie van niet met je geld om kunnen gaan en veeeel schulden.. veel kunnen inderdaad niet met geld omgaan. Dure dingen kopen en na een week is alles op. Niet denkend aan wat ze nog moeten kopen etc. ze kopen dan ook vele luxe dingen.

Pagina's : [1] 2