Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : In het leven moet je keuzes maken.....

Pagina's : [1] 2 3

the_A_team
17-08-2003, 14:57

Mensen, Ik zit voor een levensgroot dilemma. Ik heb al een tijdje een relatie met een marokkaanse meisje, en waren van plan om dit jaar te verloven. Maar er zijn een aantal zaken gebeurd die de relatie tussen onze families serieus heeft verziekt. Haar familie heeft zeer grote fouten begaan. Nu ik had het eerst uitgemaakt omdat ik vond dat zij mee achter haar familie stond, maar zijn sinds een week opnieuw samen, omdat ik van mening ben dat ik niet met haar familie ga trouwen maar met haar. Zij heeft spijt van al hetgeen is gebeurd en heeft me belooft dat het nooit meer zo zal zijn. Nu mijn ouders zijn radicaal tegen en willen mij kost wat kost weghouden, omdat zij denken dat ze (haar familie) niet echt zullen veranderen en dat het later ook nog eens kan gebeuren. En om eerlijk te zijn heb ik daar ook schrik van, maar ik wil haar nog een tweede kans even en mijn ouders helemaal niet. Mijn ouders herhalen mij al die verkeerde zaken en ik moet hen gelijk geven. Maar toch in mijn hartje zie ik haar graag omdat wij samen mooie momenten hebben beleefd. Ik weet echt niet wat ik moet doen........ :(

Lady_moi
17-08-2003, 15:00
het is toch jullie leven? :confused: zolang jullie maar gelukkig zijn ;)

NOURD1N
17-08-2003, 15:03
Origineel gepost door Lady_moi het is toch jullie leven? :confused: zolang jullie maar gelukkig zijn ;) MAAR ALS JE OUDERS ER NIET ACHTER STAAN KOM JE OOK NI VER LADY MOI ZE KOMEN NI OP VISITE EN GEEN CONTACT ENSO IK DENK WORD ZWAAR VOOR HEM EN HAAR MAAR KIJK WAT HET BESTE IZ VOOR JULIE BEIDE

Lady_moi
17-08-2003, 15:06
Origineel gepost door NOURD1N MAAR ALS JE OUDERS ER NIET ACHTER STAAN KOM JE OOK NI VER LADY MOI ZE KOMEN NI OP VISITE EN GEEN CONTACT ENSO IK DENK WORD ZWAAR VOOR HEM EN HAAR MAAR KIJK WAT HET BESTE IZ VOOR JULIE BEIDE maar zijn ouders moeten da toch begrijpen dat zij met elkaar gaan trouwe en nie met de familie?

Shahinez
17-08-2003, 15:09

Shoef a weld anas,ik weet dat het moeilijk is, ik begrijp je situatie HEEL GOED geloof mij,maar als je ouders er niet 100% achter staan,gaat het verkeerd aflopen ... ik zeg nu weer niet dat je domme dingens moet gaan uithalen,maar ge kent mgarba als je trouwt,dan trouw je niet alleen met dat meisje of jongen maar je trouwt met heel de familie .Je zult dan vaak geconfronteerd worden met moeilijke momenten in je huwelijk met dat meisje.Nog moeilijker dan je het nu al hebt ... maar als die problemen zich blijven herhalen,kan het tussen jullie huwelijk komen ... wat dan?Ben je van plan om te scheiden?Als het meisje je ouders niet wilt zien,en jij haar ouders niet?Heb jij dan nooit gedacht aan hoe de kinderen later zullen reageren?Als ze zeggen,aba wella ama ik wil naar mijn grootouders ... la a weldie jedik oe hanak zijn niet goed??? Denk niet enkel aan NU denk aan later,en laat ook je verstand een beetje werken,niet enkel je hart,en ik begrijp dat je goede momenten hebt gehad met haar,je moet niet meer denken aan WAT je hebt gehad maar hoe het in de toekomst zou verder gaan,of er kans is dat er nog mooiere en leukere momenten komen... Veel succes althans Shahinez

camjo
17-08-2003, 15:10
Lady moi en NORD1N hebben allebei gelijk..en dat maakt de zaak niet gemakkelijk.. Alles hangt nu van jou af..Ben je emotioneel zeer sterk..dan kun je het misschien aan..en de tijd zal de spanningen incha'allah doen slijten..en misschien aanvaarden je ouders dat na een bepaalde tijd wel.. Ben je zwak...dan kan je het vergeten..het zal heel zwaar worden voor jullie beiden..en is waarschijnlijk een breuk in de relatie de beste oplossing voor jullie beiden.

Lady_moi
17-08-2003, 15:12
Origineel gepost door Yaminake niemand vergeet zijn familie alleen iemand die geen hart heeft sorry maar dat is mijn menig :zwaai: waarom sorry? :confused: net alsof ik de familie nie belangrijk vind :rolleyes: jah wat de ouders ervan vinden is belangrijk ma ik vind dat ze hen erbij moeten neerleggen de ouders en zoiets zouden moeten verstaan

Lady_moi
17-08-2003, 15:15
Origineel gepost door Yaminake Vind je niet dat je ouders ook rechten hebben? de ouders hebben rechten maar het gaat HUN leven worden en nie die van de ouders als ze van mekaar houden...ik vind da de ouders om een belachelijk reden nie moge zegge da ze nie me elkaar moge trouwen nu in deze geval ik kweet nie waarover het gaat maar de ouders moeten hen ook verstaan vind ik

Lady_moi
17-08-2003, 15:17
Origineel gepost door Yaminake Ja je ouders zullen zich er bij neerleggen als ze het hen vergeten! Maar een huwlijk is niet gebaseert op alleen liefde wat deze twee mensen voor elkaar voelen!! Er is meer dan dat! Ze moeten weten dat als hun families niet samen kunnen leven dat ze dan een helemoeilijke weg tegemoet zullen gaan!! en sommige overleven dit en andere niet! de ouders overtuigen???

camjo
17-08-2003, 15:20
Origineel gepost door Yaminake Vind je niet dat je ouders ook rechten hebben? Yamina..de ouders hebben zeker rechten maar ook plichten.. Maar ze kunnen en mogen niet het leven van hun zoon of dochter bepalen.. Ruzies , haat en vijandschap zijn een gevaar voor elke relatie.. Mijn vraag is...waarom moet de ruzie en haat iedereen besmetten, zelfs de mensen die er niets mee te maken hebben..waarom.

Lady_moi
17-08-2003, 15:20
Origineel gepost door Yaminake Ja dat wou ik ook net zeggen, we weten niet wat er is gebeurt! Ik zeg niet dat de ouders moeten zeggen dat ze niet mogen trouwen dat is un rechtniet!! Dat moeten ze zelf uitmaken!! het is dus te zien om welke reden

the_A_team
17-08-2003, 15:21
Weet je wat ik het moeilijkste vind, dat is het feit dat mijn ouders gelijk hebben als ze over de fouten van haar familie spreken. Ik kan hun niet tegenspreken en dat doet mij ook twijfelen, want ik heb echt wel schrik dat het opnieuw kan gebeuren! Zij zegt wel tegen mij dat ze dat nooit meer zal doen. En om eerlijk te zijn ik vind haar familie alles behalve, en ik weet niet in hoeverre zij een bepaalde afstand kan nemen van hun, zij zegt dat ze afstans zal nemen. Je trouwt inderdaad niet met de familie, maar als er eens een feest wordt gegeven kan je het niet maken dat je ze niet uitnodigt.

Lady_moi
17-08-2003, 15:22
Origineel gepost door Mohammed Justice Yamina..de ouders hebben zeker rechten maar ook plichten.. Maar ze kunnen en mogen niet het leven van hun zoon of dochter bepalen.. Ruzies , haat en vijandschap zijn een gevaar voor elke relatie.. Mijn vraag is...waarom moet de ruzie en haat iedereen besmetten, zelfs de mensen die er niets mee te maken hebben..waarom. ja gij hebt gelijk die jongen en meiske hebben denk ik er toch nix mee te maken daarmee vind ik da zoiets nie kan dat hun ouders zich nie met mekaar laten trouwen omdat de families nie me mekaar kunne opschiete

Lady_moi
17-08-2003, 15:25
Origineel gepost door the_A_team Weet je wat ik het moeilijkste vind, dat is het feit dat mijn ouders gelijk hebben als ze over de fouten van haar familie spreken. Ik kan hun niet tegenspreken en dat doet mij ook twijfelen, want ik heb echt wel schrik dat het opnieuw kan gebeuren! Zij zegt wel tegen mij dat ze dat nooit meer zal doen. En om eerlijk te zijn ik vind haar familie alles behalve, en ik weet niet in hoeverre zij een bepaalde afstand kan nemen van hun, zij zegt dat ze afstans zal nemen. Je trouwt inderdaad niet met de familie, maar als er eens een feest wordt gegeven kan je het niet maken dat je ze niet uitnodigt. als ge over iets twijfelt dan kunt ge da het best weglaten nu ge over twijfelen begint ik heb da es gelezen in een hadith dat als ge over iets twijfelt ge dat dan moet weglaten,vergeten

camjo
17-08-2003, 15:26

Origineel gepost door the_A_team Weet je wat ik het moeilijkste vind, dat is het feit dat mijn ouders gelijk hebben als ze over de fouten van haar familie spreken. Ik kan hun niet tegenspreken en dat doet mij ook twijfelen, want ik heb echt wel schrik dat het opnieuw kan gebeuren! Zij zegt wel tegen mij dat ze dat nooit meer zal doen. En om eerlijk te zijn ik vind haar familie alles behalve, en ik weet niet in hoeverre zij een bepaalde afstand kan nemen van hun, zij zegt dat ze afstans zal nemen. Je trouwt inderdaad niet met de familie, maar als er eens een feest wordt gegeven kan je het niet maken dat je ze niet uitnodigt. A-team...wij weten niet wat er juist is gebeurd..alleen jij weet dat..we kunnen dus niet een juiste oordeel hebben..alleen de basis regel van twijfels kan ik je geven. En dat is wanneer men zwaar twijfelt.....mag men NOOIT het doen. Dat is alles..veel succes.

Pagina's : [1] 2 3