Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : help!wil stoppen met......

Pagina's : [1] 2

haki
22-01-2007, 18:15

Mijn dochter word 1 jaar en ik zou graag willen stoppen met borstvoeding maar het wil maar niet lukken :( . Ik probeer voedingen over te slaan maar dan word ze hysterisch en begint te huilen en trekken aan mijn kleren En vooral s’nachts is het niet meer uit te houden Ze wordt elk uur wakker om te drinken ze weigert terug te slapen tot ze haar .... heeft gehad Ik ben ten einde raad ik weet niet wat doen zijn hier dames die dit herkennen en er een oplossing voor hebben gevonden? ps: ze is niet mijn eerste heb dit niet meegemaakt met mijn andere kinderen . Zuster in nood!

Mosowira
22-01-2007, 18:23
Sorry heb geen ervaring met borstvoeding maar kun je het niet proberen met de fles

chahidaatje
22-01-2007, 18:45
Hoe stop ik vrijwillig met borstvoeding? Je begint een nieuw stadium in het scheidingsproces. Het is normaal dat je het er moeilijk mee hebt. Maar je kan je kleine baby nog op veel vlakken aandacht en zorg geven. Ook voor je baby is deze periode vaak moeilijk. Hij moet wennen aan andere voeding en dat verloopt niet altijd even makkelijk. Begin niet af te bouwen wanneer je baby ziek is of andere problemen heeft. Begin je met bijvoeding, dan vermindert de melkproductie in je borsten. Om je borsten te laten wennen en ze minder gespannen te maken, kan je deze tips opvolgen: Bouw stap voor stap af. Vervang 1 à 2 borstvoedingen per week door een aangepaste zuigelingenvoeding. Voor elke stap trek je drie à vier dagen uit. Ga pas verder naar de volgende stap als je geen last hebt van pijnlijke stuwing. Vraag raad aan de regioverpleegkundige of je arts. Verdeel de borstvoedingen gelijkmatig over de dag. Begin met de borstvoeding waarbij je baby het minste drinkt. De ochtend- en avondvoeding schakel je als laatste om naar flesvoeding.

chahidaatje
22-01-2007, 18:48
Wat doe ik als ik borstvoeding wil afbouwen, maar mijn baby weigert de fles? Wil je borstvoeding afbouwen, oefen dan eerst met verse afgekolfde moedermelk in een flesje. Laat je partner het flesje geven of probeer eens een andere houding. Leg je baby eventueel op je knieën met zijn voetjes naar beneden en zijn gezichtje naar jou toe. Plaats een bankje of kussen onder je voeten. Of leg je baby in de relax, op het bed of in de zetel. Maak het flesje warm. Controleer de temperatuur door enkele druppels op de binnenkant van je pols te laten vallen. Misschien moet je een ander speentje proberen: rubberen spenen zijn zachter dan siliconen spenen. Breng het speentje op lichaamstemperatuur. Raak zachtjes de lip van je baby aan met de speen, zoals je ook bij borstvoeding zou doen. Een beetje in de speen knijpen om de melkstroom te bevorderen. Leid je kindje af door te praten, te zingen of het te aaien met je vrije hand. Let op het gedrag van je baby. Alleen een ontspannen baby drinkt goed! Wees standvastig, maar forceer niets. Lukt het echt niet, kan men andere manieren van voeden proberen. Vraag raad aan de regioverpleegkundige. Het vergt wel veel tijd van je, maar blijf volhouden en proberen!!! Succes meid

Israae
22-01-2007, 19:15

Het is juist goed en zeker aangeraden om indien je het kan 2 volle jaren de borstvoeding te geven... Zit veel bescherming in voor je kind, en je krijgt er veel beloning voor, dus als je het nog kan, en in de mogelijikheid bent, zou ik er zeker niet mee stoppen... Succes!

Musslima
22-01-2007, 19:20
[QUOTE=haki;29032350]Mijn dochter word 1 jaar en ik zou graag willen stoppen met borstvoeding maar het wil maar niet lukken :( . Ik probeer voedingen over te slaan maar dan word ze hysterisch en begint te huilen en trekken aan mijn kleren En vooral s’nachts is het niet meer uit te houden Ze wordt elk uur wakker om te drinken ze weigert terug te slapen tot ze haar .... heeft gehad Ik ben ten einde raad ik heb je ooit gekolfd? misschien dat je dan overdag kan kolven zodat je niet steeds borst hoeft te geven 's avonds. Als ik jou was zou ik niet stoppen met borstvoeding geven tot haar tweede jaar want het is heel erg goed om borstvoeding te geven.

isra1979
22-01-2007, 19:30
Ik weet een manier, mijn schoonzus wou ook stoppen maar was ten einde raad omdat haar dochter ook geen fles wou hebben. Je hebt een middeltje te koop bij de apotheek voor mensen die duimzuigen. DAt middeltje smeer je op je tepels. Je kindje krijgt dan een hele bittere smaak in z'n mond. Ik denk dat ze na een paar keer niet meer wil. Ik moet er wel bij zeggen, ik weet niet of dit medische verantwoord is...bij mijn schoonzus is het wel gelukt.

Yasmina1
22-01-2007, 21:48
waarom kolf je niet af? zo kun je een voorraadje aanleggen voor als je er niet bent en krijgt ze toch jouw melk en niet die van nutricia binnen! met alle bijkomende voordelen!

houda99
22-01-2007, 22:16
Ik had precies hetzelfde probleem. Totdat ik een paar weken terug een aflevering van dhr. phil had gezien:D Daar kwam ook een moeder waarvan het kind elke uur wakker werd. Die vrouw kreeg toen professionele hulp en de baby sliep binnen een week volledig door. Het eerste wat je leert is dat een baby van 1 jaar echt geen nachtvoedingen meer nodig heeft. Mijn dochtertje is ook 1 jaar en dat heb ik goed in mijn oren geknoopt. Als ze s'nachts wakker wordt dan pak je haar op en blijf je bij haar wiegje staan. Je mag dan niet zitten. Je troost haar totdat ze rustig word en leg haar daarna weer terug in bed. Als je dit een paar nachten volhoud dan krijg ze op een gegeven moment wel door dat ze s'nachts toch niets krijgt en wordt ze savonds niet meer wakker. Dit heeft me echt geholpen. Ik was echt verbaasd dat het zo makkelijk ging. Want mijn dochtertje word ook hysterisch als ze de borst niet krijg. In het begin zal ze hefig protesteren maar dat gaat wel over. Zorg dat je haar goed troost en je mag daar absoluut niet bij zitten. succes.

haki
22-01-2007, 23:06
bedankt aan alle zusters voor de reactie er zitten hele goede tips bij ik had liever 2 jaar borstvoeding geven zoals de koran het aanraad maar wil stoppen omdat ze teveel aan mij gehecht geraakt waardoor ik nergens meer kan gaan en thuis zelf ook niet meer mijn werk kan doen ze wil bij niemand alleen bij mij ik heb nog 4 andere kinderen en man die aandacht nodig hebben. thuis willen ze wel helpen maar ze wil niemand anders dan mij ze slaapt zelfs bij mij in bed waardoor manlief geen plaats meer heeft ze eist me helemaal op voor zichzelf het lijkt of ik geen eigen leven meer heb alles draait rond haar ik kan niet rustig eten ,slapen,kuisen alleen wanneer ze zelf slaapt het ergste vind ik dat ik niet rustig kan zitten wanneer ik op bezoek ga bij mijn familie ! en iedereen zegt dat het door borstvoeding is soms ben ik bang dat ze erger gaat worden wanneer ik ga stoppen dat is mijn grootste vrees!!!

Leila1982
22-01-2007, 23:16
Jeetje zeg... ik vind het nog steeds erg dat ik nauwelijks borstvoeding heb gegeven. Kon ik mijn kindje maar zolang borstvoeding geven. Ik snap niet waarom mensen het willen afbouwen. Het is een plicht van een moeder om haar kind 2 jaar te zogen als dat kan. Sorry als ik iemand beledigd heb.

haki
22-01-2007, 23:22
Jeetje zeg... ik vind het nog steeds erg dat ik nauwelijks borstvoeding heb gegeven. Kon ik mijn kindje maar zolang borstvoeding geven. Ik snap niet waarom mensen het willen afbouwen. Het is een plicht van een moeder om haar kind 2 jaar te zogen als dat kan. Sorry als ik iemand beledigd heb. ik heb mijn andere kinderen allemaal meer dan een jaar borstvoeding gegeven maar mijn jongste is echt teveel eisend en ik word ook ouder mijn geduld raakt op:(

Leila1982
22-01-2007, 23:27
ik heb mijn andere kinderen allemaal meer dan een jaar borstvoeding gegeven maar mijn jongste is echt teveel eisend en ik word ook ouder mijn geduld raakt op:( Ja, wat zal ik zeggen. Ik heb misschien makkelijk praten, maar jouw dochter heeft straks wel mooi een lange periode borstvoeding gehad, mijn dochter heeft dat niet en dat zal ik altijd erg blijven vinden, omdat borstvoeding iets is waar je kindje de rest van zijn/haar leven baat bij zal hebben. Als ik kijk naar mijn familie bijvoorbeeld, dan heeft iedereen minstens hbo niveau, behalve 1 broer van mij... later vertelde mijn moeder dat hij de enige is die geen borstvoeding heeft gehad. En ook uit onderzoeken blijkt dat borstgevoede kinderen minder kans hebben op kanker, suikerziekte, overgewicht enz. Verder zijn borstgevoede kinderen beter bestand tegen ziektes en zijn ze intelligenter dan niet-borstgevoede kinderen. Maar ik snap je wel hoor, het is moeilijk. Probeer dan minder borstvoeding te geven, maar ga alsjeblieft niet helemaal stoppen, dat is zo zonde en misschien krijg je wel spijt. Ik wou dat ik het even van je kon overnemen :o Heel veel sterkte meid... ik weet dat ik makkelijk praten heb, maar ik voel nog steeds een schuldgevoel tegenover mijn dochter omdat ik haar maar 6 weken heb kunnen voeden.

oemalbanien
22-01-2007, 23:39
salamo alaikom dames ik heb zelf een zoontje van 1 jaar ik geef hem alleen twee en soms een keer per dag bv nu heb ik gehoord van men schoonmoeder dat dat schadelijk is voor een kind dat de melk dan giftig wordt ofzo weet iemand misschien hoeveel uurtjes ik tussen elk borstvoeding mag geven wa salamo alaikom

Leila1982
22-01-2007, 23:40

salamo alaikom dames ik heb zelf een zoontje van 1 jaar ik geef hem alleen twee en soms een keer per dag bv nu heb ik gehoord van men schoonmoeder dat dat schadelijk is voor een kind dat de melk dan giftig wordt ofzo weet iemand misschien hoeveel uurtjes ik tussen elk borstvoeding mag geven wa salamo alaikom Oh, dat heb ik nog nooit gehoord. Ik weet wel dat borstvoeding op aanvraag wordt gemaakt, dus hoe minder hij zuigt, hoe minder borstvoeding je zal aanmaken... Je lichaam past zich dus automatisch aan aan de behoefte van je kind.

Pagina's : [1] 2