Bekijk originele versie : Rellen!!! Bij Demonstratie Mercatorplein!
Rust terug op Mercatorplein 16-08-2003
De rust is zaterdag aan het begin van de avond teruggekeerd op het Mercatorplein in Amsterdam. Daar vernielden Marokkaanse jongeren na afloop van de demonstratie tegen het politieoptreden in Amsterdam tientallen ruiten en auto's.
De vernielzuchtige jongeren gooiden tussen het Mercatorplein en de Van Kinsbergenstraat ruiten van huizen in met bakstenen en fietsen. Ook werden deuken getrapt in een groot aantal auto's. Een woordvoerder van de poltie heeft laten weten dat de ME is ingeschakeld om de jongeren uit elkaar te drijven. In totaal zijn er zes personen aangehouden, aldus de woordvoerder.
Een journalist van persbureau Novum Nieuws werd aan het eind van de middag mishandeld in de Van Kinsbergenstraat. Hij kreeg een trap in zijn rug en werd gedwongen zijn fototoestel af te staan aan de Marokkaanse jongeren.
Dounia81
17-08-2003, 01:24
damn wat willen ze bereiken met deze actie onodig schade aanrichten.
Neptunus
17-08-2003, 01:51
Origineel gepost door ALHOCEIMATHUG25
Rust terug op Mercatorplein 16-08-2003
De rust is zaterdag aan het begin van de avond teruggekeerd op het Mercatorplein in Amsterdam. Daar vernielden Marokkaanse jongeren na afloop van de demonstratie tegen het politieoptreden in Amsterdam tientallen ruiten en auto's.
De vernielzuchtige jongeren gooiden tussen het Mercatorplein en de Van Kinsbergenstraat ruiten van huizen in met bakstenen en fietsen. Ook werden deuken getrapt in een groot aantal auto's. Een woordvoerder van de poltie heeft laten weten dat de ME is ingeschakeld om de jongeren uit elkaar te drijven. In totaal zijn er zes personen aangehouden, aldus de woordvoerder.
Een journalist van persbureau Novum Nieuws werd aan het eind van de middag mishandeld in de Van Kinsbergenstraat. Hij kreeg een trap in zijn rug en werd gedwongen zijn fototoestel af te staan aan de Marokkaanse jongeren
SoubhanAllah, Waar zijn de Voorstanders van deze Demostratie gebleven? A Saida ?? wat heb je hierop te zeggen ?? ik ben echt benieuwd want jullie hebben het niet beter gemaakt als Marokkanen maar het verslechterd met jullie Demostratie!
Maar ja wie ben ik om naar mij te luisteren. Een dienaartje van Allah swt.
Ben benieuwd naar de reacties van de voorstanders van deze fitna!
Je hebt altijd die kleine groep die graag het wil verpesten voor de rest,en ik wist eerder dat het fout zou lopen.Die relschoppers hebben een heropvoeding nodig.
Wat een schande http://******************/faris28/Big%20Smilies%20en%20overige/001.gif
_MyStErI0Us_
17-08-2003, 10:41
Echt heel jammer dat het weer zo moest eindigen... Maar goed, het was natuurlijk wel te verwachten. Zonde dat zo'n groepje opgeschoten kleuters het weer moet verpesten...
JeroenPaulusma
17-08-2003, 11:08
Origineel gepost door _MyStErI0Us_
Echt heel jammer dat het weer zo moest eindigen... Maar goed, het was natuurlijk wel te verwachten. Zonde dat zo'n groepje opgeschoten kleuters het weer moet verpesten...
Het zijn altijd dezelfde figuren, de politie weet volgens mij wel wie dit soort gasten zijn. Gewoon oppakken en 1 jaar celstraf geven.
Maar nee hoor, ze zullen wel eventjes op het buro vastzitten en dan kunnen ze de volgende dag weer de straat op.
Origineel gepost door JeroenPaulusma
Het zijn altijd dezelfde figuren, de politie weet volgens mij wel wie dit soort gasten zijn. Gewoon oppakken en 1 jaar celstraf geven.
Maar nee hoor, ze zullen wel eventjes op het buro vastzitten en dan kunnen ze de volgende dag weer de straat op.
Een jaar celstraf!
Op grond van wat?
Het recht het niet voor niets RECHT. Als jij het bepaalde heette het waarschijnlijk ONRECHT.
Ja ik had het ook beter gevonden als ze die linkmichels ferm aanpakken, ik kan precies zeggen wie het waren ik zag ze, ze waren onder invloed schandalig gewoon!
GangstaLovin
17-08-2003, 12:38
ik vind dat op vernieling ook cel straf moet worden gezet ..maar volgens mij is dat toch al zo? of niet?
Origineel gepost door vikker
1 van de beste oplossingen is ze de schade te laten betalen plus smartegeld. Gezien de schade die ze hebben aangericht gaan ze dan wel een tijdje rustig zijn.
Ja vind ik een goeie!
Hun kop vegen met de glassplinters!!!
Erg jammer dat dit weer heeft moeten gebeuren. Maar het lijkt er wel op dat dit nooit te voorkomen is. Een kleine groep onaangepaste criminelen heeft het zoals altijd weer verpest voor het overgrote goede deel van de mensen.
Volgens mij is het juist deze groep mensen die, omdat ze te vaak de wet overtreden, constant in aanraking komt met de politie.
En als ze dan terecht regelmatig opgepakt worden omdat ze weer eens wat uitgevreten hebben beginnen ze meteen te gillen dat ze gediscrimineerd worden.
En dat staat helemaal los van de tragische dood van Driss Arbib.
Met deze rellen heeft dat tuig de herdenking van een dode onteerd.
Nogmaals, erg jammer voor het goede deel van de bevolking.
OuJdIa_L
17-08-2003, 13:27
damnnn...
erg jammer :jammer:
Zeer spijtig dat deze "First Amsterdam Maroc Pride", in rellen moest eindigen.
Ben trouwens ook wel benieuwd wie dat ranzige vliegtuigje heeft besteld, zal wel een LPF lid met teveel geld geweest zijn.
Is provocatie ook strafbaar?
:jammer:
altijd wel die mongoolen zonder hersens die het weer moeten verpesten...:rolleyes:
en jah zal die lpf weer zijn:melig:....ewa leuk geprobeerd...weer gefaald:maf:....next time again...:maf2:
=emsoem=
BerberLayD
17-08-2003, 13:48
laah hawala wa qouwata ilaah bilaah,
hun motto was zeker....'laten we de rest van onze broeders en zusters maar een 'schande' bezorgen en lekker als ene kip zonder kop het vuur met vuuur bestrijden ' :jammer:...
wat een schande...zoals ik altijd zeg:
waarom moet er altijd een elite marokkanen zijn die het 'beeld' op de marokkanen bevestigt:jammer:?
MissShera
17-08-2003, 13:55
Ik irriteerde me vooral kapot aan de toespraak van de AEL, die liepen de menigte gewoon op te hitsen. Ik vond die demonstratie verder ook zinloos, wat wilden ze daarmee bereiken? Dachten ze nou echt dat die nut zou hebben?
Het zat er gewoon aan te komen dat er rellen zouden uitbreken, die de hele gedachte achter zo´n demonstratie zou verpesten.
Ik wil echt niet lullig doen, maar elke demonstratie waarbij marokanen betrokken zijn, lopen toch op rellen uit.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.