Bekijk originele versie : Mijn Hidjaab en ik...
LeLLa_1984
20-01-2007, 19:58
Salamu Alaykum meiden,
Binnenkort ga ik voor de Mzine een artikel schrijven over ervaringen die meiden hebben met de hoofddoek. Hiermee bedoel ik meer van: hoe wordt ermee omgegaan in het dagelijks leven? Wordt je anders behandeld of anders aangekeken ed?
Ik wil dan een vijftal meiden die steeds bedekter zijn: dus eerst een meisje met gewoon hoofddoekje naar achteren; dan eentje met zo een sjaaltje waarbij wel de hals de zien is; dan eentje met echte hidjaab; dan eentje met ghimaar en het liefst ook een meisje met niqaab.
Het hoeft maar een stukje te zijn van 100 woorden. Maar omdat het dus gaat om de wijze waarop je jezelf bedekt zou het wel leuk zijn als er dan een foto van jezelf bij staat.
Dus meiden, wie zijn bereid om wat over zichzelf te vertellen?
Wa Salaam, Lella
Denk dat niemand een foto van zich zelf gaat plaatsen.
succes verder
HoneyBee
20-01-2007, 20:09
Erg leuk om dat op deze manier te doen. Ik zou best aan je intervieuw mee willen doen. Maar nee, om een foto van mijn hoofd te laten plaatsen in Mzine waar half Nederlands Marokko in leest. In principe is daar niets mis mee maar mgarba maken je altijd wel te schande helaas. Vind ik overigens erg jammer.
Maar succes verder met het vinden van dames die er aan mee willen doen.
LeLLa_1984
20-01-2007, 20:12
I know.. het is moeilijk om meiden te vinden die dat graag willen. Dat is wel jammer, want het is niet schandalig om iets over jezelf te vertellen. Het is niet negatief en misschien juist een stimulans voor anderen.
HoneyBee
20-01-2007, 20:26
I know.. het is moeilijk om meiden te vinden die dat graag willen. Dat is wel jammer, want het is niet schandalig om iets over jezelf te vertellen. Het is niet negatief en misschien juist een stimulans voor anderen.
Juist daarom is het goed om hier een artikel over te plaatsen. Maar zoals ik al zei, Marokkanen hebben overal wel wat op aan te merken helaas. Misschien moet je maar foto's maken waar je het gezicht onherkenbaar maakt maar de hijaab duidelijk te zien is. Geld niet voor de dame in niqaab. Die heeft dat probleem niet. :D
oughtieamelle
20-01-2007, 20:28
Denk dat niemand een foto van zich zelf gaat plaatsen.
succes verder
ken ik jou niet ergens van?
ken ik jou niet ergens van?
volgens mij niet :confused: wie ben jij dan ?
LeLLa_1984
20-01-2007, 21:09
Juist daarom is het goed om hier een artikel over te plaatsen. Maar zoals ik al zei, Marokkanen hebben overal wel wat op aan te merken helaas. Misschien moet je maar foto's maken waar je het gezicht onherkenbaar maakt maar de hijaab duidelijk te zien is. Geld niet voor de dame in niqaab. Die heeft dat probleem niet. :D
Dat is een goed idee! Ik ga met de redactie bespreken of we met Photo-shop de foto zo kunnen bewerken dat alleen de contouren van de Hidjaab te zien zijn! Incha Allah zijn dan meer meiden bereid hun verhaal te doen :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.