Bekijk originele versie : Stelling...
Temsaman_love
20-01-2007, 17:51
De stelling luidt:
Een moslim die volgens de regels van de Islam wil leven en daarmee zo perfect mogelijk zijn geloof probeert te volgen, past niet in deze westerse samenleving.
Voor/Tegen? Waarom voor? Waarom tegen?
Liefs Tems.
LimburgseB
20-01-2007, 21:54
Nee ga ik niet mee akkoord! en waarom gewoon,moet je altijd je geloof aanpassen aan een samenleving,je kunt perfect in een andere samenleving leven met een ander geloof....
Temsaman_love
20-01-2007, 22:13
Nee ga ik niet mee akkoord! en waarom gewoon,moet je altijd je geloof aanpassen aan een samenleving,je kunt perfect in een andere samenleving leven met een ander geloof....
Het is niet mijn mening. Het is een stelling.
Ja maar wat vind je dan van de vrije omgang tussen jongens en meisjes, dat dat verboden is in de islam, is dat te realiseren in een maatschappij als deze?
islamia_4_life
20-01-2007, 22:26
Ik ben er tegen, waarom zou dat niet kunnen in dese samenleving. Ik bedoel ik praktiseer ook de Islam. Ik leef volgens de regels van de Islam én ik leef in deze samenleving. Het is natuurlijk wel moeilijker dan dat je in een Islamitische land woont. Maar op zicht kan het wel.
Temsaman_love
21-01-2007, 13:05
Ik ben er tegen, waarom zou dat niet kunnen in dese samenleving. Ik bedoel ik praktiseer ook de Islam. Ik leef volgens de regels van de Islam én ik leef in deze samenleving. Het is natuurlijk wel moeilijker dan dat je in een Islamitische land woont. Maar op zicht kan het wel.
Wil jij zeggen dat jij hier in Nederland ALLE regels van de Islam navolgt?
Tot in de perfectie van ons geloof? Leef jij het leven zoals Allah SWT ons heeft voorgeschreven, zonder een enkele fout of zonde?
mevr0uwtjelief
21-01-2007, 13:24
De stelling luidt:
Een moslim die volgens de regels van de Islam wil leven en daarmee zo perfect mogelijk zijn geloof probeert te volgen, past niet in deze westerse samenleving.
Voor/Tegen? Waarom voor? Waarom tegen?
Liefs Tems.
Ik ga dr niet mee akkoord.Je kan hier prima leven door je aan te passen aan de samenleving en tegelijker tijd kan je ook gewoon je geloof behouden..Trouwens het ligt meer aan de tijd waarin we leven dan de westerse samenleving want bijv. in marokko leven ze precies hetzelfde als hier..
Tegenwoordig volgt BIJNA niemand meer alle regels van de Islam na.
BeertjeBee
21-01-2007, 14:04
Ik ben er van overtuigd dat het in onze samenleving makkelijker is voor een moslim(a) om volgens de regels van zijn/haar geloof te leven, dan voor een christen om volgens de regels van zijn/haar geloof in een islamitisch land te leven ...
Een verschil van leven en dood.
Groetjes,
BeertjeBee
islamia_4_life
21-01-2007, 15:43
Wil jij zeggen dat jij hier in Nederland ALLE regels van de Islam navolgt?
Tot in de perfectie van ons geloof? Leef jij het leven zoals Allah SWT ons heeft voorgeschreven, zonder een enkele fout of zonde?
Nee , maar ik denk dat geen enkele moslim in deze tijd foutloosleeft volgens de Islam. Zelfs de moslims in de Islamitische wereld niet.Iedereen maakt weleens zonden. ik , jij en alle onze andere medemoslims. Dus het maakt eigenlijk niet zoveel uit waar je woont. Maar het is natuurlijk het beste om in een Islamistische land te gaan wonen in plaats van een westerse land.
Ps: iedereen streeft er natuurlijk wel naar om in 100 % perfectie te leven, dus ik ook inch'Allah
Wa salaam aleikoum
Temsaman_love
21-01-2007, 18:11
Nee , maar ik denk dat geen enkele moslim in deze tijd foutloosleeft volgens de Islam. Zelfs de moslims in de Islamitische wereld niet.Iedereen maakt weleens zonden. ik , jij en alle onze andere medemoslims. Dus het maakt eigenlijk niet zoveel uit waar je woont. Maar het is natuurlijk het beste om in een Islamistische land te gaan wonen in plaats van een westerse land.
Ps: iedereen streeft er natuurlijk wel naar om in 100 % perfectie te leven, dus ik ook inch'Allah
Wa salaam aleikoum
Dat bedoel ik. ;)
Temsaman_love
21-01-2007, 18:12
Ik ga dr niet mee akkoord.Je kan hier prima leven door je aan te passen aan de samenleving en tegelijker tijd kan je ook gewoon je geloof behouden..Trouwens het ligt meer aan de tijd waarin we leven dan de westerse samenleving want bijv. in marokko leven ze precies hetzelfde als hier..
Tegenwoordig volgt BIJNA niemand meer alle regels van de Islam na.
Ik denk dat beide een grote rol spelen. En samen spelen ze een nog grotere rol in het leven van een moslim in deze samenleving.
Temsaman_love
21-01-2007, 18:13
Ik ben er van overtuigd dat het in onze samenleving makkelijker is voor een moslim(a) om volgens de regels van zijn/haar geloof te leven, dan voor een christen om volgens de regels van zijn/haar geloof in een islamitisch land te leven ...
Een verschil van leven en dood.
Groetjes,
BeertjeBee
Kun je dat toelichten?
MaRoCcInA
22-01-2007, 10:50
Voor.
Ik ben het er wel mee eens.
Als je echt streng de regels van de islam wil navolgen en zo min mogelijk fitna wil vermijden dan kan je het beste in een Moslim land leven.
In een Moslim land zijn dat jou eigen mensen die ook de islamitishe regels nastreven en ze zullen jou veel beter begrijpen als de koeffar hier in Nederland.
Ik zeg niet dat hier geen goede moslims leven.
Integendeel, Wij proberen allemaal ons best te doen inshallah.
Hier is het alleen veel moeilijker om je echt aan de regels te houden.
Mensen in een westerse land zullen veel sneller dingen opgeven en gewoon doen.
Tegenwoordig zijn de koeffar zelfs bang geworden van het woordje islam.
Overal waar ze het woordje islam horen denken ze aan tereur en ellende en we doen zo ons best om ze ons mooie geloof goed over te brengen en te laten zien dat niet iedereen van oorlog en bloed houdt, maar dat er ook vredelievende moslims zijn.
mevr0uwtjelief
24-01-2007, 19:58
Ik denk dat beide een grote rol spelen. En samen spelen ze een nog grotere rol in het leven van een moslim in deze samenleving.
Klopt het ligt allemaal heel ingewikkeld..
Het is gewoon verschillend per individu!
de_tijd___
24-01-2007, 20:44
Assalamoe alajkoem waragmatoelahie wabarakatohoe,
Een moslim(a) en Nederland gaan heel goed samen.
De regels van de islam heb je zelf in de hand. Het meeste van die regels kan je thuis, familiekring en besloten omgeving uitvoeren.
Daar gaat het al mis bij de meeste moslims. Als dat nou eens een goede basis zou zijn, dan zou het 'buitenshuis-ze-moslim-zijn' veel makkelijker gaan. Je leeft namelijk ook buitenshuis, om de wil van Allah en Allah zal je daardoor je leven vergemakkelijken.
Verder vind ik dat je in een land als Nederland meer je gang kan gaan als moslim, dan bijv in Marokko. Waar hier in NL de meeste niet-moslims van nieuwsgierigheid en interesse je vragen stellen en naar je geloof vragen, is het in Marokko meer sarcasme en afgunst.
Natuurlijk heb je het zelf in de hand. Hoe jij stand houd in een land met sarcasme en afgunst bepaald de mate van gemak/ongemak van het navolgen van de Koran en Hadith.
Maar alles valt terug te draaien naar de basis.
Thuis, binnen de 4 muren, daar moet het beginnen en gebeuren. Het resultaat > dat ziet de maatschappij en daar reageert de maatschappij weer op.
Maar dat terzijde; alsof wij moslims beperkt worden door onze omgeving of land waar we wonen.
Bij verweg de meeeeeeeeeeeste moslims; overal ter wereld, is er wel iets mis met uberhaupt de 'moslim-beleving'. Als daar nou eens iets aan gedaan wordt en de basis goed gelegd is, dan kan je oprecht concluderen of de omgeving/land waar je leeft, je de ruimte en kans geeftof beperkt in je godsdienst.
Wa alajkoem assalam
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.