Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : betrapt met roken

LZN
09-07-2002, 18:56

ik heb me zusje betrapt met roken wat moet ik doen?.

fikriaatje
09-07-2002, 19:07
Hoe oud is je zusje?

dodi_vega
09-07-2002, 19:21
Origineel gepost door melhayat mijn zusje is 17 jaar. Ik heb van een vriend van mij gehoord dat ze rookt. Ik ben van plan om haar te vermoorden als het zeker is. bedankt voor je reactie relaxx bro.. waarom vermoorden..??? zou het helpen.. jah.. ze is dan dood.. maar dan heb je ook geen zusje meer..?/ maarre.. ga het UIT HAAR PRATEN.. praat erover met haar.. enne. probeer het uit haar te praten.. meer kun je niet doen.. enne.. maak er echt werk van.. of ze nu rookt of niet ze blijft je zusje.. :)

Tbarkallah
09-07-2002, 22:25
Vertel je zusje dat roken een sluipmoordenaar is, dat je huid er lelijk van wordt, dat je haren er niet mooier erop worden, dat je er geelig gaat uitzien, wat bepaald niet erg aantrekkelijk is. Vertel dat je er longkanker van krijgt, en vertel haar dat het in de meeste gevallen niet te genezen is, vertel haar over haar kinderen, dat ze die ook niet wil zien roken, vraag haar naar de eerste sigaret die ze rook, vraag haar of ze dat fijn vond. Zeg tegen haar dat je er ook andere kankers van kan krijgen, dat je ook COPD kan krijgen, dat is ook bepaald geen pretje, en als ze dan nog steeds niet is overtuigd, moet je haar vragen een sigaret te roken in het bijzijn van je ouders, en vragen of ze het echt zo graag wil. Bovendien ben je niet hygienisch als je rookt, dus kan je in principe nooit de salaat verrichten, immers water bereikt je longen niet, dus ben je altijd in een onreine situatie.

Miss_Banana
09-07-2002, 22:46

Origineel gepost door achmad laat haar 1 sigaret opeten of een heel pakje achter elkaar door stomen, dan leert ze het wel af....... alhamdulillah ik ben vandaag al 3 weeken gestopt met roken en geloof me, het valt niet mee en is drie keer onplezieriger dan het roken van een heel pakje achter elkaar!! succes Goed van je, Achmad. Gewoon een kwestie van volhouden!!! Mijn vriend is nu bijna 6 weken gestopt en ik ben erg trots op hem. En Melhayat, Of je haar nu gaat bedreigen of verbieden, ze gaat toch wel stiekem door met roken. Probeer op een rustige manier met haar te praten. Zeg tegen haar dat je wilt dat ze stopt, dat je nu niet gaat flippen, maar als je haar betrapt, dat je dan stappen gaat ondernemen (ri pa en ma misschien)

Najib26
09-07-2002, 23:24
Origineel gepost door melhayat ik heb me zusje betrapt met roken wat moet ik doen? Je moet zo snel mogelijk ingrijpen. Misschien is ze nog niet verslaafd. Dan kan je er wat makkelijker iets aan doen. Pak het rustig aan. Je mag haar best een beetje hard aanspreken, maar geen geweld gebruiken. Leg haar uit dat ze een hele grote zonde begaat. Leg haar uit dat ze haar gezondheid op het spel zet. En dreig desnoods om het te vertellen aan haar ouders. En het beste wat je kunt doen: doe doeha's (smeekbeden) voor haar opdat ze weer het pad van Allah zal gaan bewandelen. Moge Allah jou helpen.

camjo
09-07-2002, 23:43
Origineel gepost door achmad laat haar 1 sigaret opeten of een heel pakje achter elkaar door stomen, dan leert ze het wel af....... alhamdulillah ik ben vandaag al 3 weeken gestopt met roken en geloof me, het valt niet mee en is drie keer onplezieriger dan het roken van een heel pakje achter elkaar!! succes Achmad..ik wens jou alle succes om te slagen..ik heb 15 jaar gerookt, en ben nu reeds 5 jaar gestopt..alhamdu lilaah voel ik mij beter..ik stink niet meer naar sigaretten en heb geen vieze vingers..geen rokers-hoest en geen behoefte meer aan roken.. Hou vol brother..volhard en je zult slagen..incha'allah

camjo
09-07-2002, 23:44
Origineel gepost door Najib26 Je moet zo snel mogelijk ingrijpen. Misschien is ze nog niet verslaafd. Dan kan je er wat makkelijker iets aan doen. Pak het rustig aan. Je mag haar best een beetje hard aanspreken, maar geen geweld gebruiken. Leg haar uit dat ze een hele grote zonde begaat. Leg haar uit dat ze haar gezondheid op het spel zet. En dreig desnoods om het te vertellen aan haar ouders. En het beste wat je kunt doen: doe doeha's (smeekbeden) voor haar opdat ze weer het pad van Allah zal gaan bewandelen. Moge Allah jou helpen. Ik ben het eens met Najib

hilwa
10-07-2002, 09:26
nou vertel wat is er nou met het zusje gebeurt?

soussiasaida
10-07-2002, 09:59
In ieder geval geen :auw: :stomp: en dat soort praktijkjes!! Ik weet je bent natuurlijk heel erg teleurgesteld in je zusje, maar het klappen geven helpt niets zo help je haar alleen maar meer de diepgang in te gaan.......... Effe kijken wat ik zou doen als ik erachter kwam dat mijn zusje rookte?? Ik weet in ieder geval zeker dat ik haar wel hard zou aanpakken, ik zou ermee dreigen om het mijn ouders te gaan vertellen.......en ze is als de dood voor mijn ouders dus die stopt er zeker wel mee dan........... mocht ik haar weer betrappen..........tja dan is ze de ***!

akriempie
10-07-2002, 10:29
Origineel gepost door melhayat ik heb me zusje betrapt met roken wat moet ik doen? zorgen dat ze het niet meer doet en als je er achter komt dat ze het nogmaals doet dan moet je zeggen dat je het tegen je ouders zegt heel simpel want ze beginnen jong en straks komt ze er niet meer van af en maar zeggen dat ze niet verslaafd is dat doen ze namelijk allemaal dus zorg er echt voor dat ze stopt want er is niks goeds aan nou succes ermee doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

akriempie
10-07-2002, 10:36
Origineel gepost door Anime Doorgaan met je leven en beseffen dat je zusje geen complete retard is die zelf die keuze heeft gemaakt.. hou je opmerkingen voor je wil je want er komt echt niks zinnigs uit toevallig geeft ze veel om haar zusje en wil ze haar zusje niet met kanker zien is dat moeilijk om te begrijpen als het goed was dan liet ze haar echt haar gang gaan hoor maar het is iets slecht en wij moslims willen het slechte tegen gaan ik weet niet hoe dat bij jullie zit ik denk andersom he afz fatima

akriempie
10-07-2002, 11:00
Origineel gepost door Anime Nee bij ons gaat het niet anders. Maar wij beseffen dan toch weer dat iemand zijn / haar eigen leven mag bepalen. Ik kan wel iemand waarschuwen maar ik zal niet kwaad zijn ofzo. Het is de keuze van de persoon in kwestie en als je juist om hem / haar geeft wil je dat die gelukkig is. Met of zonder roken misschien niet je eigen keus maar iedereen is vrij om te doen / laten wat die wil. Het is aantrekkelijk voor mensen om iets te doen wat juist NIET mag. Kijk mijn ouders zeiden nooit je mag niet roken of drinken of sex hebben. Wel voor gewaarschuwd en de nadelen ervan verteld maar niet gezegd "JIJ MAG NIET DIT OF DAT" (natuurlijk wel voor mijn 16 in bedwang proberen te houden). Maar ik heb wel gerookt gedronken (ontdekken) Maar dat was maar heel kort. Nu rook ik niet en Drink ik niet en heb op dit moment geen geslachtsgemeenschap omdat mijn vriendin dat niet wil en ik dat respecteer / accepteer. Ben ook geen maagd meer maar dat heeft alleen maar positieve invloed op onze relatie. Ze kan alles aan me vragen, de huwelijksnacht als die er komt zal voor haar heerlijk zijn omdat ik weet hoe het werkt en moet. En kan rekening met haar houden. etc etc.. dat je daar respect voor hebt vind ik dan weer zo :goedzo: maare wij zijn anders opgevoed en om eerlijk te zijn vind ik dat we beter zijn opgevoed jullie zijn te vrij vind alles mag en alles kan als ik om me heen kijk en wij wij hebben respect voor onze ouders en doen wat zij opdragen niet altijd natuurlijk er gebeuren ook wel stiekem dingen ik heb ook vaak niet naar m,n ouders geluisterd maar dan was er altijd wel iemand in de famillie die er iets van zij en waar ik dan naar luister ik zeg niet dat je die persoon moet afslachten ofzo dat wil ik helemaal niet zeggen maar praten is genoeg duidelijk maken wat wel en niet mag en ja als het echt moet dreigen dat je het de ouders gaat vertellen want als je zegt het is jou leven dan zal er na de grote stap roken mischien wel een grotere stap komen en dat willen wij voorkomen bij ons ligt het nu eenmaal anders daar kan eigenlijk niet eens over gediscuseerd worden omdat het zo is en zo blijft en ben er blij mee ook ;) doei doei :zwaai:

akriempie
10-07-2002, 11:06
Origineel gepost door Anime Als het maar bij een discussie blijft. :) Nee maar serieus discussieren is wel goed ja. nou dan geef ik je voor het eerst gelijk discusseren kan altijd ;)

amel1
10-07-2002, 11:10

wat betekent retard eigenlijk? en verder vindt ik het erg voor je maar met niet geweld waarom denken marokanen altijd aan slaan! ik weet alleen dat het ook moeilijk is voor haar ik hoop voor d'r dat ze niet zo lang bezig is Praat er met haar over wat ze er inziet succes