Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Byebye Doei Beslama Daaag!!

Pagina's : [1] 2 3

noona
17-01-2007, 09:09

OEFF, vanochtend merkte ik pas op dat ik me soms in nauw werk omdat ik perse wil dat ik EN arabisch EN nederlands spreek met ze. en nu zullen mijn kids waarschijnlijk denken dat het 1 woord is.:maf2: byebyedoeibeslamadaag!:zwaai:

monjaca
17-01-2007, 09:12
:haha: heel herkenbaar! Wij stappen steeds over op een andere strategie..eerst zou ik Nederlands praten en mijn man Marokkaans, toen was het toch maar gewoon Marokkaans thuis en Nederlands buiten:maf2: ach het zal allemaal wel goed komen:p

boug85
17-01-2007, 09:12
:haha: ik lach me ziek.. dit hoor je wel vaak inderdaad

noona
17-01-2007, 09:15
zij zeggen precies hetzelfde terug msakien, ze krijgen het nog zwaarder dan wij denk ik

chemicha
17-01-2007, 09:22

:lol: hoe bedoel je ze zijn VOLLEDIG ingeburgerd

monjaca
17-01-2007, 09:22
jah idd ik schaam me er eigenlijk wel voor dat mn dochtertje niet eens fatsoenlijk marokkaans kan praten:o

nasiha_2140
17-01-2007, 09:27
jah idd ik schaam me er eigenlijk wel voor dat mn dochtertje niet eens fatsoenlijk marokkaans kan praten:o ik heb dat ook met mijn zoontje,ik vind het zo schattig kleine kindjes die marokaans praten.bij mij verstaat hij alles maar kan het niet praten

monjaca
17-01-2007, 09:32
ik heb dat ook met mijn zoontje,ik vind het zo schattig kleine kindjes die marokaans praten.bij mij verstaat hij alles maar kan het niet praten oh jaaah dat is idd schattig van die kleine kindjes die marokkaans praten.. Mijn dochtertje begrijpt ook alles maar jah ze praat gewoon NLs terug soms zeg ik haar een paar woordjes zodat ze dat kan nazeggen.klinkt echt nergens naar:moe: :o

boug85
17-01-2007, 09:33
oh jaaah dat is idd schattig van die kleine kindjes die marokkaans praten.. Mijn dochtertje begrijpt ook alles maar jah ze praat gewoon NLs terug soms zeg ik haar een paar woordjes zodat ze dat kan nazeggen.klinkt echt nergens naar:moe: :o Ze zegt tjoepita :D ze verstaat je toch als je wat zegt.. spraak komt later wel..Nederlands vind ik wat belangrijker zo kan ze ook met kinderen op school communiceren.. berbers leert ze heus wel

monjaca
17-01-2007, 09:36
Ze zegt tjoepita :D ze verstaat je toch als je wat zegt.. spraak komt later wel..Nederlands vind ik wat belangrijker zo kan ze ook met kinderen op school communiceren.. berbers leert ze heus wel :haha: jah hahah tjoepita zegt ze nog steeds... jah joh? Ik denk er juist heel anders over.. Ik zou juist willen dat ze van 1 tot 3 alleen marokkaans zou horen en dan pas vanaf haar derde leerjaar Nederlands zou gaan leren. Vaak zie je dat onze kids geen van beide talen goed praten Maar jah kan zelf niet eens fatsoenlijk marokkaans praten:o

noona
17-01-2007, 09:38
sohaib kreeg laatst een ogen test En er waren afbeeldingen van een auto, huis, schoen, dat wist ie allemaal op te noemen in het nederlands. Bij KLOK, keek ie even en zei ie: se33a! in het arabisch:hihi: Geen nederlands woordje bij de hand, dan maar een arabische

chemicha
17-01-2007, 09:40
sohaib kreeg laatst een ogen test En er waren afbeeldingen van een auto, huis, schoen, dat wist ie allemaal op te noemen in het nederlands. Bij KLOK, keek ie even en zei ie: se33a! in het arabisch:hihi: Geen nederlands woordje bij de hand, dan maar een arabische waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :hihi:

boug85
17-01-2007, 09:40
:haha: jah hahah tjoepita zegt ze nog steeds... jah joh? Ik denk er juist heel anders over.. Ik zou juist willen dat ze van 1 tot 3 alleen marokkaans zou horen en dan pas vanaf haar derde leerjaar Nederlands zou gaan leren. Vaak zie je dat onze kids geen van beide talen goed praten Maar jah kan zelf niet eens fatsoenlijk marokkaans praten:o :haha: zij is echt zo schattig:sjans:Allah ghilihaliek buurmeisje van mijn moeder kent geen 1 woord nederlands alleen berbers.. ze praat ook berbers tegen de kinderen op school en lerares:maf: ze begrijpt ook niks...

monjaca
17-01-2007, 09:42
sohaib kreeg laatst een ogen test En er waren afbeeldingen van een auto, huis, schoen, dat wist ie allemaal op te noemen in het nederlands. Bij KLOK, keek ie even en zei ie: se33a! in het arabisch:hihi: Geen nederlands woordje bij de hand, dan maar een arabische aaah dat is zoo lief ik ben ook altijd MEGATROTS als mn dochtertje een marokkaans woordje zegt:D als ik aan t bidden ben zegt ze : Mamma doet lahhekbar:D alles door elkaar

noona
17-01-2007, 09:43

waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :hihi: precies! voor hij op school zat praatte hij ook gewoon arabisch met de buurjongens maar hij praat steeds meer nederlands

Pagina's : [1] 2 3