Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Huis kopen in marokko ?

Chocolate_taste
17-01-2007, 01:13

salaam, ik wil graag een huis in marokko kopen, is er een optie daar tot lenen of huis met afbetaling kopen? :) want je hebt van die huizen die ze daar verkopen die tot de overheid behoren. of ik heb ook gehoord dat je via de bank in marokko een huis kan kopen? zoals jullie zien is mijn informatie daarover bijna niks.. dus wie weet of heeft informatie daarover? :)

bergen24
17-01-2007, 08:49
en als je het contant betaalt?

bnitouzineman
17-01-2007, 10:00
salaam, ik wil graag een huis in marokko kopen, is er een optie daar tot lenen of huis met afbetaling kopen? :) want je hebt van die huizen die ze daar verkopen die tot de overheid behoren. of ik heb ook gehoord dat je via de bank in marokko een huis kan kopen? zoals jullie zien is mijn informatie daarover bijna niks.. dus wie weet of heeft informatie daarover? :) volgens mij kun je beter een lening in nederland afsluiten. marokko is de rente wel erg hoog

Chocolate_taste
18-01-2007, 16:18
Ik wil het helemaal zelf kopen dus geen hulp van mn ouders ofzo. ik had al een keer wat info gevraagd van banque chaabi in marokko. maar had geen tijd meer om contract en zo af te leggen. en ik moest het gekochte huis of grond onder het bezit van de bank zetten totdat ik had afbetaald. vertrouwde het niet. maar wie heeft dus wel ervaring daarmee? heb al helemaal uitgestippeld hoe ik mijn droomhuis wil hebben :D en een lening in NL kan ik pas over anderhalf jaar doen, wegens omstandigheden :o die ik allang heb opgelost maar ja, ze blijven koppig :o

Taaliboen
20-01-2007, 01:40

Assalamoe Alaikoum warahmatoe Allah Als eerste wil ik zeggen dat een moslim vóórdat hij een bepaalde transactie aangaat kennis moet hebben van het oordeel over deze transactie, de vraag die men moet stellen is, bevat deze transactie zaken die de islam verboden heeft verklaard? Als dat het geval is, dan moet men er afstand van nemen, weet men niet of zo´n transactie verboden zaken bevat dan moeten de geleerden geraadpleegd worden. Wat een hypotheek betreft is het duidelijk. Door het afsluiten van een hypotheek ga je een transactie aan die een verboden zaak bevat, namelijk rente, en het is niet zomaar een verboden zaak, het is iets dat tot één van de grootste zondes behoort die een moslim kan begaan. Moge Allah ons hiervoor behoeden, Amien. 9 Redenen om afstand te nemen van rente: 1. Ibn Masoed heeft gezegd: “De boodschapper van Allah (vrede zij met hem) heeft degene die Riba consumeert, het anderen laat consumeren en degene die er getuige van is en degene die het notuleert, vervloekt.” 2. De boodschapper van Allah (vrede zij met hem) heeft rente tot de zeven zware vernietigende zonden laten behoren en zei: “Nadert de zeven vernietigende zonden niet! Er werd gezegd: “En wat zijn (deze zonden) o boodschapper van Allah?” Hij zei: “Deelgenoten toekennen aan Allah, het bedrijven van magie, het doden van de ziel (mens) die Allah verboden heeft verklaard, behalve wat rechtvaardig is (m.a.w. behalve als er een straf op rust die via de rechter of de autoriteiten uitgesproken zal worden), het consumeren van Riba (rente), het consumeren van het geld van een wees, het wegvluchten op de dag van de strijd en het beschuldigen van de kuise gelovige reine vrouwen (van ontucht).” 3. Allah de Verhevene heeft gezegd: “Degenen die van de rente eten zullen niet anders opstaan als degene die opstaat en door de Satan tot bezetenheid is geslagen.” 4. Allah de Verhevene heeft gezegd: “Allah zal de rente al zijn zegeningen ontnemen…” Dit betekent dat het genot en de zegeningen van het geld ontnomen worden, waardoor men er geen tevredenheid van zal krijgen, noch zijn gezinsleden en andere naasten die naar hen zullen komen. 5. Allah heeft de oorlog verklaard aan degene die rente consumeert, door te zeggen: “Weest op de hoogte van de oorlog van Allah en Zijn boodschapper.” 6. Allah de Verhevene heeft gezegd: “…en geeft op wat er van (vragen) van rente overblijft, als jullie gelovigen zijn.” En Allah heeft na het noemen van rente het volgende gezegd: “…en Hij houdt van geen enkele Ondankbare zondaar.” 7. Allah de Verhevene heeft gezegd: “En wie nadat de vermaning van zijn Heer tot hem is gekomen stopt: voor hem is wat hij al heeft, zijn zaak is aan Allah, maar wie het herhaalt: zij zijn de bewoners van de Hel, zij zijn daarin eeuwig levenden.” 8. Samoerah Ibn Djoendoeb heeft verhaald dat de profeet e heeft gezegd: “Vannacht droomde ik dat twee mannen kwamen en mij meenamen naar het Heilige land vanwaar wij doorgingen totdat we een rivier van bloed bereikten waarin een man stond en op de oevers stond een andere man met stenen in zijn handen. De man in het midden van de rivier probeerde eruit te komen, maar de andere gooide (telkens) een steen in zijn mond en dwong hem om terug te gaan naar zijn oorspronkelijke plek. Telkens wanneer hij eruit probeerde te komen gooide de andere man een steen in zijn mond en dwong hem terug te gaan naar zijn vorige plaats.” Ik vroeg: “Wie is dit?” Mij werd verteld: “De persoon in de rivier was de Riba-eter.” 9. De Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Rente kent 72 niveau´s, het laagste niveau is gelijkwaardig aan het plegen van overspel met je moeder.” Een verstandige gelovige moslim zou bij het lezen van maar één van bovenstaande redenen al afstand nemen van rente, laat staan bij het lezen van alle 9 redenen. Het zijn verzen en overleveringen waar de haren van overeind gaan staan, het hart harder van gaat kloppen en het lichaam van gaat beven. Degene die na het lezen van bovenstaande verzen en overleveringen nog niet overtuigd is van het gevaar van rente en daarmee het gevaar van een haram-hypotheek, moet vrezen voor een Dag waarin hij terug zal keren naar Allah en ondervraagd zal worden over alle daden die hij heeft verricht in dit wereldse leven, wat voor antwoord ga jij Allah de Verhevene geven wanneer Hij je zal vragen waarom jij een haram-hypotheek hebt afgesloten, terwijl Hij rente verboden heeft verklaard? Moge Allah ons leiden