Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Mensen gaan hypocriet om met de Islaam

Pagina's : [1] 2

Nysha
16-01-2007, 22:57

En dat geloof ik echt! Wat ik hier nu na 2 jaar merk, is dat de islaam gebruik wordt als het in de persoon voordeel is en dan gaan mensen schreeuwen en wijzen en hun eigen onvolkomheden verdoezelen. Daarnaast heb je de normale die een zo goed mogelijk balans probeert te creeeren in het leven hier en zijn/haar geloof. maar zulke personen wijzen vaak niet/ hebben vaak geen commentaar en staan niet vooraan om HARAAM te schreeuwen. dat is mijn kijk...misschien zwart of wit , maar na mijn ervaring druipt het hier soms van de hypocrietie/ schijnheiligheid. :vrede:

Moslima27
16-01-2007, 22:59
En dat geloof ik echt! Wat ik hier nu na 2 jaar merk, is dat de islaam gebruik wordt als het in de persoon voordeel is en dan gaan mensen schreeuwen en wijzen en hun eigen onvolkomheden verdoezelen. Daarnaast heb je de normale die een zo goed mogelijk balans probeert te creeeren in het leven hier en zijn/haar geloof. maar zulke personen wijzen vaak niet/ hebben vaak geen commentaar en staan niet vooraan om HARAAM te schreeuwen. dat is mijn kijk...misschien zwart of wit , maar na mijn ervaring druipt het hier soms van de hypocrietie/ schijnheiligheid. :vrede: dat heb je in elk geloof.ook de christenen en joden kunnen er wat van:moe:

power_girl
16-01-2007, 23:00
ach ja...

Itata
16-01-2007, 23:01
En dat geloof ik echt! Wat ik hier nu na 2 jaar merk, is dat de islaam gebruik wordt als het in de persoon voordeel is en dan gaan mensen schreeuwen en wijzen en hun eigen onvolkomheden verdoezelen. Daarnaast heb je de normale die een zo goed mogelijk balans probeert te creeeren in het leven hier en zijn/haar geloof. maar zulke personen wijzen vaak niet/ hebben vaak geen commentaar en staan niet vooraan om HARAAM te schreeuwen. dat is mijn kijk...misschien zwart of wit , maar na mijn ervaring druipt het hier soms van de hypocrietie/ schijnheiligheid. :vrede: En jij als Christene hebt nog een missie te vervullen en de moslims op hun onvolkomenheden wijzen. Waarom bekeer je hen gewoon niet. Dan ben jij tenminste een goede Christen.

Nysha
16-01-2007, 23:07

Waarom had ik hier geen rekening mee gehouden... ik wil niemand bekeren. ik weet nog geen kwart van mijn geloof om uberhaupt wat van mijn geloof over te brengen :moe: heb ik dat hier ooit geprobeerd? kom maar met citaten als dat zo. heb ik hier ooit het christendom verheerlijk? ooit gezegd bekeer jullie? heb ik ooit mijn geloof in mijn doen en laten betrokken? neeh wat ik erbij betrek zijn culturele zaken. Waarom ik deze topic open is omdat jullie er jullie werk van hebben gemaakt om jullie eigen volksgenoten zo erg af te kraken. ik open een topic over najib amhali en mensen komen hem afzeiken dat hij haram bezig is. over de meiden van halal is ook al geen goed woord te spreken omdat ze o zo haraam zijn, als iemand dineert op valentijnsdag dan is diegene bezig met haraam praktijken.... jah je moet wijzen op fouten, maar er wordt heel vaak gewezen zonder dat men dat doet met de juiste intentie, maar meer om diegene naar beneden te halen. EN DAT VIND IK FOUT!

Moslima27
16-01-2007, 23:10
Waarom had ik hier geen rekening mee gehouden... ik wil niemand bekeren. ik weet nog geen kwart van mijn geloof om uberhaupt wat van mijn geloof over te brengen :moe: heb ik dat hier ooit geprobeerd? kom maar met citaten als dat zo. heb ik hier ooit het christendom verheerlijk? ooit gezegd bekeer jullie? heb ik ooit mijn geloof in mijn doen en laten betrokken? neeh wat ik erbij betrek zijn culturele zaken. Waarom ik deze topic open is omdat jullie er jullie werk van hebben gemaakt om jullie eigen volksgenoten zo erg af te kraken. ik open een topic over najib amhali en mensen komen hem afzeiken dat hij haram bezig is. over de meiden van halal is ook al geen goed woord te spreken omdat ze o zo haraam zijn, als iemand dineert op valentijnsdag dan is diegene bezig met haraam praktijken.... jah je moet wijzen op fouten, maar er wordt heel vaak gewezen zonder dat men dat doet met de juiste intentie, maar meer om diegene naar beneden te halen. EN DAT VIND IK FOUT! en wat bedoel jij met JULLIE:moe: niet iedereen over 1 kam scheren he:moe:

noona
16-01-2007, 23:12
AUCH! nu ga je een gevoelige snaar raken.....:hihi:

trisinti
16-01-2007, 23:15
Nysha heeft gewoon gelijk we moeten ook kritisch naar ons zelf kijken..te vaak worden er dingen die mensen op dat moment niet bevallen haraam verklaard..we weten er meestal niets van en roepen hetgene wat we van onze ouders die meestal niet geleerd hebben horen..

Naughty
16-01-2007, 23:19
Open es topic over uitgaan ze zulle der als de kippe derby zyn ja ik geloofde et zelf ook eerst nie :hihi: En dat geloof ik echt! Wat ik hier nu na 2 jaar merk, is dat de islaam gebruik wordt als het in de persoon voordeel is en dan gaan mensen schreeuwen en wijzen en hun eigen onvolkomheden verdoezelen. Daarnaast heb je de normale die een zo goed mogelijk balans probeert te creeeren in het leven hier en zijn/haar geloof. maar zulke personen wijzen vaak niet/ hebben vaak geen commentaar en staan niet vooraan om HARAAM te schreeuwen. dat is mijn kijk...misschien zwart of wit , maar na mijn ervaring druipt het hier soms van de hypocrietie/ schijnheiligheid. :vrede:

Nysha
16-01-2007, 23:24
ik snap niet waarom er vijandig gereageert wordt....je kunt toch ook gewoon normaal reageren, maar ik voel hier enigszins discriminatie omdat ik toevallig christen ben. Elk ander marok had deze text kunnen schrijven...en ik mijn text absoluut niet als aanval of wat dan ook, maar als advies en mijn objectieve kijk.

batata112
16-01-2007, 23:26
je hebt helemaal gelijk meid

Naughty
16-01-2007, 23:29
Echt zielig om haar geloof erby te hale. Haar uitspraak is gebasseerd op de waarheid, het is gewoon zo, da zou een marokkaan ook gezegd kunne hadde of moge alleen Marokkane da zegge?

Le-Sud
16-01-2007, 23:44
Ik vind dat je wel een beetje gelijk hebt. Helaas.(niet dat ik goed ben hoor) maar het is gewoon waar.

Nysha
16-01-2007, 23:44
Als jullie mij niet geloven.....luister dan naar een marokkaanse bij Pauw & witteman ; Esma Chocho die "hetzelfde" zegt. Pauw en Witteman is een talkshow op nederland 1 ;)

Itata
16-01-2007, 23:50

Als jullie mij niet geloven.....luister dan naar een marokkaanse bij Pauw & witteman ; Esma Chocho die "hetzelfde" zegt. Pauw en Witteman is een talkshow op nederland 1 ;) Nysha, Heden ten dagen is de Islam een erg delicaat onderwerp. Moslims zijn teveel geneigd om daar emotioneel mee om te gaan. En jij als buitenstaander en een leek op dat vlak zal hen zeker geen interessante inzichten bijbrengen. Daar ben je gewoon te onkundig in.

Pagina's : [1] 2