Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Beoordelingsgesprek???

Taseb7ant25
15-01-2007, 21:53

Mijn man werkt al 5 jaar bij hetzelfde bedrijf. En heeft elk jaar een goed beoordelingsgesprek gehad met alleen maar goeie punten op elk vlak. Nou heeft me man 2.5 maand in de ziektewet gezeten nadat ie op zijn werk hard van de trap is gevallen( dat is de eerste keer ziektewet in 5 jaar). Nu had ie meteen nadat ie terug was uit de ziektewet een beoordelingsgesprek en ja hoor, hij had op bijna alle vlaken staan te verbeteren. Dus punten zoals, de procedures kennen had ie al die jaren goed en nu ineens moet ie dat verbeteren. Terwijl er in al die jaren dat ie daar werkt niks is veranderd behalve dat ie nu in de ziektewet heeft gezeten. Nou is mijn man het er niet mee eens en heeft ook niet getekend. Maar nou is mijn vraag of je verplicht bent om te tekenen en of als je tekent of ze het tegen je kunnen gebruiken bijvoorbeeld als ze je willen ontslaan?? Wie weet hier meer over??

noona
15-01-2007, 22:25
hmm moeilijk, ieder bedrijf heeft haar eigen beleid hierin maar ze doen heeel moeilijk tot ie eindelijk wel tekent. hij kan wel schriftelijk aangeven waarom hij het er niet mee eens is maar dat haalt meestal weinig uit. als je lid bent van de vakbond kun je het daarmee proberen misschien. en anders moet je het van de andere kant zien: je man is weer gezond gelukkig en kan weer werken. hij heeft een vaste baan, hij gaat hem niet kwijtraken zoals ik het nu begrijp. en focus op de beoordeling van volgend jaar.

zelala
15-01-2007, 23:01
Mijn man werkt al 5 jaar bij hetzelfde bedrijf. En heeft elk jaar een goed beoordelingsgesprek gehad met alleen maar goeie punten op elk vlak. Nou heeft me man 2.5 maand in de ziektewet gezeten nadat ie op zijn werk hard van de trap is gevallen( dat is de eerste keer ziektewet in 5 jaar). Nu had ie meteen nadat ie terug was uit de ziektewet een beoordelingsgesprek en ja hoor, hij had op bijna alle vlaken staan te verbeteren. Dus punten zoals, de procedures kennen had ie al die jaren goed en nu ineens moet ie dat verbeteren. Terwijl er in al die jaren dat ie daar werkt niks is veranderd behalve dat ie nu in de ziektewet heeft gezeten. Nou is mijn man het er niet mee eens en heeft ook niet getekend. Maar nou is mijn vraag of je verplicht bent om te tekenen en of als je tekent of ze het tegen je kunnen gebruiken bijvoorbeeld als ze je willen ontslaan?? Wie weet hier meer over?? Salam, Zeg tegen je man dat hij een 2de gesprek moet aanvragen en op papier wil hebben welke procedure hij moet bijspijkeren en toch aan de hand van praktijk voorbeelden aangegeven dat hij de procedure wel degelijk kent. Helaas moet hij de beoordeling ondertekenen. Wat hij kan doe is "voor gezien tekenen" zoals men dat noemt, maar dat wil niet zeggen dat hij akkoord is met zijn beoordeling. Tip van mij broer want die is HR adviseur. Als het goed is kan hij ook aangeven met welke punten hij niet mee eens is. Succes!

Taseb7ant25
16-01-2007, 13:05
Bedankt voor jullie advies dames. Ik had ook tegen hem gezegd dat ie alleen voor gezien moet tekenen en niet voor akkord, maar weet niet of ze daar moeilijk over gaan doen. In ieder geval thanx:kus:

Hninanl
16-01-2007, 14:02

Advies voor alleen tekenen voor gezien is juist. Niemand kan je verplichten tot het tekenen voor akkoord (ben ook HR adviseur, dus geloof me). Belangrijk is inderdaad uiteenzetten, waarom hij het er niet mee eens is. Verder ontkomt hij er niet aan om wel "mee te werken"aan verbetering. Dus inderdaad laten concretiseren om welke procedures het gaat, op welke wijze hij zich dit moet eigen maken, welke ondersteuning hij kan verwachten van de leiding/organisatie (en eventueel een evaluatieperiode afspreken). Verder zou ik mij er niet echt druk om maken gezien de problematiek. 5 jaar werkzaam bij organisatie, geen noemenswaardige bijzonderheden, ziekte kan een ieder overkomen. Het niet op de hoogte zijn van een procedure is nog nooit iemand op afgerekend,hooguit wanneer dit structureel is en tot problemen leidt in de bedrijfsvoering. Kortom, chill!