Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Fruithapje

Pagina's : [1] 2 3 4

isra1979
15-01-2007, 19:43

Mijn zoontje is drie maanden en krijgt al een week fruithapje:maf: Hij vindt het heerlijk, ik ben zooo ongeduldig dat ik niet kon wachten tot vier maanden. Welke moeders zijn ook zo gek!!! Oh trouwens hij heeft ook nergens last van........

esiyaa
15-01-2007, 19:50
Is 3 maanden niet ietsje te vroeg? Mijn dochtertje is 5 maanden en krijgt morgen inchaAllah voor het eerst haar fruitpapje..

hanane_13
15-01-2007, 20:08
is dat niet een beetje terug meid? je mag pas een baby met 4mnden fruithapjes geven:o

boug85
15-01-2007, 20:14
Oh wat leukkkkk gewoon geven is niks mis mee..Heb ik bij Samia ook gedaan.. hoe gaat het verder schat? Lang niet meer gesproken.. hoe is het met je prinsje? Dikke kus van mij en Samia:sjans:

SummerXLady
15-01-2007, 20:33

asalaam isra, Het is niet verstandig om met 3 maanden je kind een fruithapje te geven. de kans op allergien is dan erg groot. Je kan met 6 maanden een fruithapje geven. biedt dan 1 stuk fruit per keer aan b.v. een appel en dan een banaan of een peer. Mocht je kind allergien krijgen dan weet je ook van welk soort fruit dat is en later geef je alles gemengd!

ouardanijntje
15-01-2007, 20:39
gewoon geven meid als hij het lekker vind en geen lst heeft van krampjes waarom niet.ik hiel me ook niet altijd aan de "regels":kus:

salim2
15-01-2007, 21:24
ik heb met mijn zoontje ook met 3 maanden een fruithapje gegeven en een groetehapje hij vondt het heerlijk gewoon doen hoor als ze dat lekker vinden

Ninoesh
15-01-2007, 21:29
Zo vroeg al? Jullie bedoelen uit een potje en niet zelf gemaakt toch?

mother_to_be
15-01-2007, 21:45
waarom niet toch? als ze het lekker vind en normaal reageerd.. gewoon doen!

nasiha_2140
16-01-2007, 09:34
ik heb het bij mijn 2 kids op 3,5 maand gegeven.mijn moeder zegt altijd jullie kregen op op 2 a3 maanden eieren,patatjes enz..en zijn jullie geen volwassen mensen geworden.

Ghatar_tangawia
16-01-2007, 09:57
ik heb het bij mijn 2 kids op 3,5 maand gegeven.mijn moeder zegt altijd jullie kregen op op 2 a3 maanden eieren,patatjes enz..en zijn jullie geen volwassen mensen geworden. Wallah ila! In Marokko krijgt een baby na 5 of 6 maanden al tagine te eten..:hihi:

bollebuik
16-01-2007, 10:17
dat gedoe van moeders die altijd zeggen, hiwa er is toch niets gebeurd met jullie. amai, kijk eens naar de nieren en darmen van onze ouders dan??? zijn zij écht zo gezond dan? ze hebben altijd te klagen over alles en nog wat. niet dat het komt omdat zij op vroege leeftijd iets kregen maar ma ki hawloeshi, ze stoppen alles maar in die mond van ze. wat dokter ook zegt, nee zolang ik geen uitslag krijg, bléh oe safi, wat er binnen in je lichaam gebeurd dat zien ze niet. maar dat wil niet zeggen dat ze gezond zijn. snapt iemand me? :moe:

Ghatar_tangawia
16-01-2007, 10:23
dat gedoe van moeders die altijd zeggen, hiwa er is toch niets gebeurd met jullie. amai, kijk eens naar de nieren en darmen van onze ouders dan??? zijn zij écht zo gezond dan? ze hebben altijd te klagen over alles en nog wat. niet dat het komt omdat zij op vroege leeftijd iets kregen maar ma ki hawloeshi, ze stoppen alles maar in die mond van ze. wat dokter ook zegt, nee zolang ik geen uitslag krijg, bléh oe safi, wat er binnen in je lichaam gebeurd dat zien ze niet. maar dat wil niet zeggen dat ze gezond zijn. snapt iemand me? :moe: Jep, ik snap je. Veel Marokkanen.. vooral van de oudere generatie.. die dol zijn op tagine enzo eten gewoon zoveel. Veel familieleden hebben bij mij suikerziekte. Ze moeten het aantal suikers.. en koolhydraten beperken en ze moeten minder en gevarieerd eten. Ik zeg bijv. het is niet goed om vaak tagine te eten.. omdat zowel brood als aardappels heel koolhydraatrijk zijn. Maar niemand die luistert.. gewoon eten naar binnenwerken.. en zeggen.. ik ga mezelf niet uithongeren. En als ze dan hun suikergehalte gaan testen.. zien ze dat die nog hoger is.. en dan maar klagen.. terwijl ze het zelf doen! Ghair inscha allah..

bollebuik
16-01-2007, 10:26
ja en zo met die baby's. het is niet voor niets dat dokters afraden om vooooor vier maanden te starten met groente en fruitpap. daar is toch een reden voor zeker. ze hebben het nog niet nodig, nieren, darmen en maag kan het nog niet aan, etc. dat wordt allemaal genegeerd. zo zielig vind ik dat voor die baby's. die vragen er niet om hoor, met melk hebben ze nog ff genoeg maar nee, hop die lepel in ze mond. :moe: en vroeger kregen onze ouders het al omdat ze niet beter wisten, er was geen CCB etc. en ook omdat die dingen er niet waren zoals wij nu al hebben zoals nutrilon etc. tuurlijk ga je je kleine dan al eten geven, je geeft dan wat je hebt. maar hier hebben wij andere alternatieven. hiwa jah, marokkanen

Ghatar_tangawia
16-01-2007, 10:42

ja en zo met die baby's. het is niet voor niets dat dokters afraden om vooooor vier maanden te starten met groente en fruitpap. daar is toch een reden voor zeker. ze hebben het nog niet nodig, nieren, darmen en maag kan het nog niet aan, etc. dat wordt allemaal genegeerd. zo zielig vind ik dat voor die baby's. die vragen er niet om hoor, met melk hebben ze nog ff genoeg maar nee, hop die lepel in ze mond. :moe: en vroeger kregen onze ouders het al omdat ze niet beter wisten, er was geen CCB etc. en ook omdat die dingen er niet waren zoals wij nu al hebben zoals nutrilon etc. tuurlijk ga je je kleine dan al eten geven, je geeft dan wat je hebt. maar hier hebben wij andere alternatieven. hiwa jah, marokkanen Ewa jah.. het is maar net waar je voor kiest! Ik vind het idd zielig voor die baby's..

Pagina's : [1] 2 3 4