Safa_Marwa
15-01-2007, 15:10
Hallo dames, Ik heb mezelf betrapt op het niet goed verzorgen van mijn haren :o . Sinds ik mijn haren ooit een aantal keer geverfd heb ziet het er niet meer uit. Het is zo droog en zo licht. Ik heb gehoord dat haarmaskers eens in de week wel goed zijn voor je haren. Welke haarmaskers raden jullie aan ? En waar zijn die te koop, prijs enz..:kus: Laten we elkaar hier een handje helpen, drop alle tips :banana: HIER Goed wassen Er zijn speciale shampoos voor droog haar te krijgen, maar als het haar op de goede manier gewassen wordt, is een normale milde shampoo ook geschikt. Gebruik niet teveel shampoo en spoel het schuim zorgvuldig uit. Wrijf het haar niet droog, maar dep het droog. Als je het haar droog wrijft kan het breken. Nat haar is gevoeliger, dus wees voorzichtig. Het slikken van vitamine A-supplementen kan helpen om droge lokken te hydrateren. Overschrijd echter nooit de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. Te veel vitamine A kan schadelijk zijn voor de gezondheid. Voor elke wasbeurt kun je haar en hoofdhuid inmasseren met amandel- of jojoba-olie. Laat de olie 10 minuten intrekken. Was het haar daarna met een milde shampoo of eventueel met een speciale shampoo voor droog haar. Borstel je haar regelmatig en masseer de hoofdhuid om deze te stimuleren de natuurlijke vetten aan te maken. Gebruik nooit een stalen kam of borstel. Die beschadigt je haar. Kies liever voor producten met kunststof tanden of borstels met echt haar. Van droog naar gezond haar Ben je niet gezegend met gezond haar en wil je iets aan je droge haar doen? Probeer chemische behandelingen en warme stylingapparaten te vermijden. Zorg goed voor je haar en behandel het met de juiste producten. Ga naar de kapper voor een goed advies als je niet zeker weet wat voor type haar je hebt. Uiteindelijk zal je haar weer glanzen van gezondheid. Zelf haarmaskers maken Op honing gebaseerde behandelingen Honing wordt door velen als een uitstekend haarverzorgingsproduct beschouwd. Los een lepel honing op in drie tot vier kopjes warm water. Zodra de honing is opgelost, giet je de oplossing over je zojuist gewassen natte haar. Druk het overtollige vocht uit het haar en spoel het haar hierna niet meer uit. Gebruik een handdoek om het haar voorzichtig droog te deppen en style het haar zoals je gewend bent. De honing zal het haar zachter maken en glans aan het haar toevoegen. Andere mogelijkheden Er zijn nog veel andere soorten haarmaskers die gebruikt kunnen worden om de vochtbalans in het haar te herstellen. Een van deze mogelijkheden is een ei los te kloppen en te mengen met twee eetlepels olijfolie. Breng de substantie gelijkmatig op het haar aan en bedek het haar vervolgens met een douchemuts of huishoudfolie. Laat het mengsel tien minuten op het haar inwerken en spoel het haar vervolgens grondig uit. De grote hoeveelheid proteïnen en aminozuren uit het ei zullen kracht en glans aan het haar geven, terwijl de olijfolie het haar zachter zal maken en het zal voeden. Was 1x per maand je haar met eigeel. Spoel vervolgens het eigeel goed uit en was het haar met een gewone shampoo. Het haar krijgt hierdoor een natuurlijke glans en groeit sneller. Je moet het haar nooit met té heet water wassen. Je haar wordt daardoor snel droog en kan zelfs afbreken. Wil je het haar gezond en fit houden? Spoel je haar dan aan het eind van het douchen na met koud of lauwwarm water. Probeer je haar zo min mogelijk met een föhn, stylingtang of krultang te stylen. De hitte van deze apparaten droogt je haar uit. Verwen je haar 1x keer in de maand met een zelfgemaakt haarmasker! Pureer een avocado, voeg een beetje honing en olijfolie toe en meng dit goed. Verdeel het masker over je haar, wrijf het goed in en laat het vervolgens een half uurtje intrekken. Spoel het haar daarna goed uit met lauwwarm water.