Bekijk originele versie : waarom demonstratie ....????
eerst dacht ik dat het een grapje was maar nu schijn dat er echt een demonstratie worden gehouden in amsterdam door marokkanen die zogenaamd tegen politiegeweld zijn
sorry , maar deze actie van mijn landgenoten kan ik echt niet begrijpen , als het nou vaak voor zou komen dat een marokaan gedood word door een politiekogel dan kon ik het me goed voorstellen , maar dit incident is bijna op zich zelf staand , immers het gebeurd hoogst zelden dat een marokaan door de politie word doodgeschoten
het is triets voor die man in kwestie maar verder is er geen enkele aanleiding
die zo'n demonstratie rechtvaardigd lijkt mij , en ik weet zeker dat dit slechte publiciteit zal opleveren voor de marokkanen ....en deze keer zijn de marokkanen daar zelf in hun eentje verantwoordelijk voor
Origineel gepost door remii
eerst dacht ik dat het een grapje was maar nu schijn dat er echt een demonstratie worden gehouden in amsterdam door marokkanen die zogenaamd tegen politiegeweld zijn
sorry , maar deze actie van mijn landgenoten kan ik echt niet begrijpen , als het nou vaak voor zou komen dat een marokaan gedood word door een politiekogel dan kon ik het me goed voorstellen , maar dit incident is bijna op zich zelf staand , immers het gebeurd hoogst zelden dat een marokaan door de politie word doodgeschoten
die zo'n demonstratie rechtvaardigd lijkt mij , en ik weet zeker dat dit slechte publiciteit zal opleveren voor de marokkanen ....en deze keer zijn de marokkanen daar zelf in hun eentje verantwoordelijk voor
het is zeker triest dat dit gebeurd is, en ik kan me enigzins voorstellen dat men gekrenkt en boos is, maar waarom niet eerst de onderzoeken afwachten?
Wat mij opvalt is dat men pas in actie komt als er iets gebeurd, het hele jaar door worden marokkanen gediscrimineerd, beledigd en met wantrouwen tegemoet gezien...waarom pas nu demonstreren?
ik hoop dat de demonstratie goed zal verlopen, maar ik ben bang dat het deze zaak geen goed zal doen.. :(
simpele_dame
14-08-2003, 22:57
Ik ben het met je eens als je zegt dat dit incident niet de juiste aanleiding is om een demonstratie te houden.
Aan de andere kant vind ik het wel goed als de Marokkaanse gemeenschap eens voor zichzelf opkomt als het gaat om de negatieve houding tegenover veel Marokkaanse jongeren.
Ik ontken niet dat er in het verleden wel problemen zijn geweest met deze groep maar het beleid tav hen is vaak onredelijk.
Ik heb lange tijd in Amsterdam West gewerkt en met veel verschillende partijen gesproken (jongeren, ouders, stadsdeelbestuur, politie etc.) Mij werd toen duidelijk dat de politie vaak ten onrechte hard optreed tegen jongeren zonder dat er directe aanleiding voor is.
Ik denk dus dat het wel goed is als hier eens de aandacht op wordt gevestigd, alleen moet er wel nagedacht worden over de aanpak. Voor je het weet krijgen we weer negatieve publiciteit. :)
babyvanbelisma
15-08-2003, 08:48
In de krant staat het een en ander te lezen over deze demonstratie en het is niet de bedoeling, volgens de organisatoren, dat er geweld gebruikt wordt. Nu wil dat op zich niet zoveel zeggen omdat het over het algemeen toch wel uit de hand loopt, maar goed, de goede voornemens zijn er.
Het is misschien waar dat deze demonstratie een beetje overdreven is naar aanleiding van de dood van Driss, maar zoals de dhr. Cohen zegt; er is iets wat de marokkanen niet lekker zit en er is zeker sprake van ontevredenheid. Wat zou het leuk zijn als de gemeente en de marokkanen tot een vredige oplossing konden komen voor hun wederzijdse grieven, zodat het niet meer nodig is dat agenten bang worden van marokkanen met messen en dat dit soort situaties niet meer voorkomt....
Ja....dat zóu leuk zijn......
babyvanbelisma
15-08-2003, 09:11
Ja, poetisch he.....Als je jouw naam op z'n engels zegt dan ben je een dominee, of was dat juist de bedoeling?;)
Je hebt wel gelijk wat die bevolkingsgroepen betreft, het is inderdaad niet alleen de marokkaanse bevolkingsgroep maar criminele figuren uit alle groepen van de bevolking. Maar ik vind wel dat het de initiatiefnemers siert dat ze in ieder geval proberen de situatie beter te maken. Of het helpt is inderdaad een tweede en of het nut heeft zelfs een derde. Maar it never hurts to try....
Blijf geloven in de goedheid van de mens, ook al kan die nog wel wat promotie gebruiken. Ik ben misschien een beetje naief wat dat betreft maar je zou verbaasd staan van wat een beetje goede wil kan doen voor iemand......
Sorry maar dan loop je echt achter!! er zijn zoveel marokanen neergeschoten vaak onterecht! en ik vind het juist rechtvaardig, deze demonstratie zal ik zeker bijwonen! wat voor recht heeft de politie het leven van iemand af te nemen, dat geldt niet alleen voor de marokanen maar het gebeurt ook bij ons medemensen! en iedereen is gelijk vergeet dat niet! Politie neemt het leven van een mens blijkbaar niet serieus en dit moet worden aangepakt het lijkt wel alsof wij hun werk moeten doen de wereld veilig maken, ik heb het gevoel dat zij de gene zijn die dit land onveilig maken,stel je bent in een restaurant en iemand loopt ruzie te maken met iemand anders de politie springt er meteen bij die vraagt niet eens wat er aan de hand is en bam hij schiet die persoon dood plus iemand die erbij was, i.v.p dat de politie het onder controle houdt schiet hij degene recht in zijn hart, kijk dit kan een makkelijke voorbeeld zijn maar zo gebeurt het tegenwoordig!
Driss had niet doodgeschoten moeten worden op zó'n manier hoe zijn vriendin het heeft beschreven kloptte gewoon ! En de politie had wat beter aktie moeten nemen want het is je beroep om alles onder controle te houden hoe dan ook. Ik vond het al zo raar waarom de politie zo snel mensen in dienst neem! blijkbaar stellen ze niet veel eisen!!!
Origineel gepost door Kenza
Sorry maar dan loop je echt achter!! er zijn zoveel marokanen neergeschoten vaak onterecht! en ik vind het juist rechtvaardig, deze demonstratie zal ik zeker bijwonen! wat voor recht heeft de politie het leven van iemand af te nemen, dat geldt niet alleen voor de marokanen maar het gebeurt ook bij ons medemensen! en iedereen is gelijk vergeet dat niet! Politie neemt het leven van een mens blijkbaar niet serieus en dit moet worden aangepakt het lijkt wel alsof wij hun werk moeten doen de wereld veilig maken, ik heb het gevoel dat zij de gene zijn die dit land onveilig maken,stel je bent in een restaurant en iemand loopt ruzie te maken met iemand anders de politie springt er meteen bij die vraagt niet eens wat er aan de hand is en bam hij schiet die persoon dood plus iemand die erbij was, i.v.p dat de politie het onder controle houdt schiet hij degene recht in zijn hart, kijk dit kan een makkelijke voorbeeld zijn maar zo gebeurt het tegenwoordig!
Driss had niet doodgeschoten moeten worden op zó'n manier hoe zijn vriendin het heeft beschreven kloptte gewoon ! En de politie had wat beter aktie moeten nemen want het is je beroep om alles onder controle te houden hoe dan ook. Ik vond het al zo raar waarom de politie zo snel mensen in dienst neem! blijkbaar stellen ze niet veel eisen!!!
er zijn zoveel marokanen neergeschoten vaak onterecht!
Heb je hier voorbeelden van, iedereen zegt dat er zoveel marokkanen zijn doodgeschoten maar niemand noemt voorbeeld
en. En als er naar gevraagd wordt, dan hebben de woordvoerders ze niet paraat.
Ook uit cijfers van het OM, blijkt dat het NIET het geval is.
JeroenPaulusma
15-08-2003, 11:54
Sorry hoor, maar we moeten de boel niet verdraaien. Er zijn veel meer mensen bedreigd door marokanen dan marokanen door de politie.
Wat betreft recht van politie: Die heeft alle recht om op mensen te schieten zodra een bedreigende situatie ontstaat. De politie neemt het leven van een mens wel serieus. Want ik zou heel blij zijn als een agent een man neerschoot die mij of andere willen gaan steken.
Laten we het nou hier gewoon bij de feiten houden. Een groot deel van de marokkaanse bevolking wordt gediscrimineerd en achterlijk gehouden. Probeer maar eens als marokaan een uitgaansgelegenheid binnen te komen. Of als je een winkel ingaat zie je iedereen ineens naar je kijken. Dit is onacceptabel.
Als gemeenschap heb je alle recht om hier iets tegen te doen. Maar doe dan wel de juiste dingen. Besef dat een kleine groep uit de marokkanse gemeenschap het verpest voor de hele groep. Zorg dat je als gemeenschap die groep "aanpakt".
Origineel gepost door vikker
Je klinkt net als een papegaai...je praat maar wat na wat je van de anderen gehoord hebt.
Maar kom, niemand kan je verplichten zelfstandig na te denken.
Het is hopeloos met een groot deel van de Marokkaanse gemeenschap.
Nu besef ik waarom men met het offerfeest zoveel schaap eet. :rolleyes:
VOlgens mij heb je het overjezelf! ik heb zelf een kennis verloren toen hij in de arene door een politie agent was neergeschoten. Dus ik denk dat jij beter je vooroordelen voor jezelf kan houden. Spreek aub over jezelf en haal de marokkaanse gemeenschap er niet helemaal bij, blijkbaar ben jij degene die de weg kwijt is. EN ik kan zeker zelfstandig denken ben zeker niet hopeloos om alles van mensen over te nemen alleen omdat zei dat zeggen. nog nooit van onderzoeken gehoord??
:kwaad:
Origineel gepost door JeroenPaulusma
Sorry hoor, maar we moeten de boel niet verdraaien. Er zijn veel meer mensen bedreigd door marokanen dan marokanen door de politie.
Wat betreft recht van politie: Die heeft alle recht om op mensen te schieten zodra een bedreigende situatie ontstaat. De politie neemt het leven van een mens wel serieus. Want ik zou heel blij zijn als een agent een man neerschoot die mij of andere willen gaan steken.
Laten we het nou hier gewoon bij de feiten houden. Een groot deel van de marokkaanse bevolking wordt gediscrimineerd en achterlijk gehouden. Probeer maar eens als marokaan een uitgaansgelegenheid binnen te komen. Of als je een winkel ingaat zie je iedereen ineens naar je kijken. Dit is onacceptabel.
Als gemeenschap heb je alle recht om hier iets tegen te doen. Maar doe dan wel de juiste dingen. Besef dat een kleine groep uit de marokkanse gemeenschap het verpest voor de hele groep. Zorg dat je als gemeenschap die groep "aanpakt".
MEt het eerste ben ik het niet mee eens, zoals ik al zei hij heeft het recht niet om iemand neer te schieten in welke situatie dan ook schiet hem dan ergens bij zijn arm of been!
en dat is zeker ook eengrote reden waarom de demonstratie komt, grotendeels door discriminatie!!! dat ene groep die het verpest voor andere die moeten zeker aangepakt worden maar dat wil niet zeggen dat ze iedereen over een kam moeten scheren, gelukkig zijn er veel marokkaanse vrijwiligers die er iets aan willen doen. Om dat ene beeld van de marokanen te veranderen. Voor meer info ga naar koerswijzigingen.nl
MEt het eerste ben ik het niet mee eens, zoals ik al zei hij heeft het recht niet om iemand neer te schieten in welke situatie dan ook schiet hem dan ergens bij zijn arm of been!
Elders op dit forum stond al eens uitgelegd waarom agenten juist niet op armen of benen schieten. De kans is te groot dat ze missen, want armen en benen zijn (helaas) moeilijker te raken dan de veel grotere romp. Als de agent mis schiet kan de aanvaller dus rustig blijven aanvallen, met alle gevolgen van dien. Bovendien zou de agent een (onschuldige) omstander kunnen raken. Daarbij zou een agent bij proberen te mikken op arm of been meer tijd nodig hebben om uiteindelijk te schieten. Die tijd ontbreekt van in dergelijke situaties. Je kan als agent toch moeilijk roepen: "Sta stil ik probeer op je been te mikken!"
Origineel gepost door vikker
Als je komt l.ullen over de grote aantallen Marokkanen die neergeschoten werden door agenten die het leven van iemand niet au serieux nemen en daarom maar voltijds Marokkanen afknalt moet je wel met duidelijke bewijzen komen.
Maar...geloof jij jezelf wel?
Ik begrijp dat je zelf nog niet doorhebt hoe oneindig bevooroordeeld jij aan het l.ullen bent..maar het is zo vent.
En wees gerust, ik ben helemaal de weg niet kwijt..ik besef dat datgene wat gebeurd samen te vatten is onder een conflict waarbij de ene een mes van 20 cm bij zich had en daarmee dreigde, en langs de andere zijde een agent die het volste recht had zich te verdedigen..valt dus gewoon onder een crimineel feit.
En het heeft met nationaliteit niks te maken...jij en je maatjes blazen gewoon een en ander dik op met als doel het politiekorps in diskrediet te brengen omdat het toevallig een Marokkaan was.
het is eigenlijk al uitgezeverd tot op de draad. Maar sommige mensen lopen met enorm grote oogkleppen rond..niet Kenza?
En ja...ik heb zeker al van onderzoeken gehoord..maar vele Marokkanen zoals jij niet, jij bent al volop aan het oordelen...ennnnnne..is het onderzoek al afgerond?
Of wat moeten we verstaan onder deze woorden van jou!
Politie neemt het leven van een mens blijkbaar niet serieus en dit moet worden aangepakt het lijkt wel alsof wij hun werk moeten doen de wereld veilig maken, ik heb het gevoel dat zij de gene zijn die dit land onveilig maken
Duuuus, het onderzoek is nog niet afgerond maar jij komt wel met dit soort commentaar af.
Weet je wat Kenza.... ga eens naar eender welk land, ga daar een agent bedreigen met een mes van 20 cm, en vertel me wanneer je de eerste tegenkomt die zegt "dat mag je toch niet doen vent"
Ben benieuwd...je kan misschien eens beginnen dit soort fratsen uit te halen in Marokko... ;)
Whateveeeeeeeeeeeeer
Spaar me aub dat geblaaaaaaaaaaa van jou..........want jij lult echt veel, en je begrijpt er totaaaaaaaaaaal niks van! en ik hoef je zeker niks te bewijzen! ik heb genoeg bewijzen en wat voor onderzoeken heb jij het over ik had het over wat anders........... whatever je weet het verschil niet eens over vooroordelen en een mening geven. :vingers:
Origineel gepost door tonk
Elders op dit forum stond al eens uitgelegd waarom agenten juist niet op armen of benen schieten. De kans is te groot dat ze missen, want armen en benen zijn (helaas) moeilijker te raken dan de veel grotere romp. Als de agent mis schiet kan de aanvaller dus rustig blijven aanvallen, met alle gevolgen van dien. Bovendien zou de agent een (onschuldige) omstander kunnen raken. Daarbij zou een agent bij proberen te mikken op arm of been meer tijd nodig hebben om uiteindelijk te schieten. Die tijd ontbreekt van in dergelijke situaties. Je kan als agent toch moeilijk roepen: "Sta stil ik probeer op je been te mikken!"
Dan nog vind ik dat hij het recht niet had om hem recht in zijn hart te schieten :kwaad:
Dan nog vind ik dat hij het recht niet had om hem recht in zijn hart te schieten :kwaad:
Mee eens, maar ik denk dat we ervan moeten uitgaan dat hij niet met opzet op het hart heeft gemikt, maar op de romp. Helaas bevindt het hart zich in de romp.
ik vindt dit zeeer zeker een zinvolle demostratie...:kwaad:
wij mogen ook wel eens laten zien en hooren dan er met ond niet te spotten valt wie denken ze wel niet dat ze zijn? oh is maar een kanker marokkaan....diet *** marokkaan blablabla...ja dag ;)
wollah ilah die demostratie en het gaat mij niet omdat hij ook toevalig een marokkaan was ofzo maar gewoon zoiets kan toch niet?
=emsoem=
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.