Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : is het voor een vrouw

dounia83
14-01-2007, 20:39

salam iedereen, is het voor een vrouw verplicht om met sokken te bidden, of is dat niet nodig??

nadoriaghirl
14-01-2007, 23:18
dat wil ik ook wel weten

alhouceimagirl1
15-01-2007, 00:17
me 2... :o

sara_sarsora
15-01-2007, 00:26
Het is beter je geheel te bedekken, vertelde mijn moeder mij. Heb geen dalil, daarvoor moet ik moederlief even inlichten. :)

samibella
08-02-2007, 15:30

de ene geleerde zegt van wel ,de ander niet.maar voor de zekerheid doe ik het wel.we hebben een aantal imams in marokko gevraagd en die zeggen dat het niet hoeft(oa me zwager)en een aantal imams in nederland zeggen van wel.maar vraag he maar effe na.ik weet he ook niet zeker!

girl_of_islam
08-02-2007, 22:12
Salaam Alaikoem Is een heel goeie vraag, ik zou het ook graag willen weten. Ik bid met kousen voor alle zekerheid. Het gezicht en de handen mogen zichtbaar zijn, maar over de voeten weet ik het echt niet. De ene persoon zegt dat de voeten bedekt moeten zijn, de andere zegt weer van niet. Insha'Allah kan iemand ons helpen. Shokran Wa'alaikoem salaam

love_tinghir
08-02-2007, 23:18
InshaAllah dat iemand met daliel komt. Ben ook benieuwd.

dounia83
08-02-2007, 23:46
ALLAH swt is groot en machtig zonder hem is het leven lastig laat zijn liefde in je hart groeien dan zal het geluk in je leven vloeien

anoniempjee
09-02-2007, 14:13
salam iedereen, is het voor een vrouw verplicht om met sokken te bidden, of is dat niet nodig?? Salaam, Heb ff zitten surfen op het net en dit is wat ik heb gevonden. De kleding voor het gebed Voor mannen 1. De kleding van de man moet het lichaam tijdens het gebed minstens bedekken van de navel tot de knieën; 2. De schouders mogen niet bloot zijn en 3. Het gebed kan verricht worden in één kledingstuk dat zowel het lichaam van de navel tot de knieën bedekt als de schouders. “Niemand van jullie mag bidden in een enkel kledingstuk dat de schouders niet bedekt.” (Boekharie en Moeslim) Voor vrouwen De gebedskleding van de vrouw hoort het hele lichaam te bedekken, van haar hoofd tot en met de voeten, waarbij alleen haar gezicht en handen onbedekt mogen zijn. Een gebed dat in doorschijnende kleding verricht wordt is niet geldig. Ook strakke kleding die de lichaamsvorm laat zien, moet vermeden worden. http://www.***********.nl/leer_islam_gebed_tijd_plaats_kleding_soorten_gebed .php Hoop je geholpen te kunnen hebben Insh'Allah.