Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Spoed Spoed....ael.. Demonstratie!!!!

saida_marokko
14-08-2003, 18:49

AEL-NL ROEPT OP DEMONSTRATIE TEGEN POLITIEGEWELD IN AMSTERDAM. Zaterdag 16 augustus 2003 om 15:00 uur Mercatorplein Amsterdam AEL-NL, lid van het 'Comité tegen zinloos politiegeweld en discriminatie', roept al haar leden en sympathisanten op om deel te nemen aan het protest tegen de moord op Driss Arbib door een politie agent. Welkom terug broeders en zusters We hopen dat jullie allemaal gezond en wel terug zijn gekomen van jullie vakantie bestemming en een geslaagd weerzien met familie en vrienden hebben gehad. Helaas hebben wij een schokkend bericht. Woensdagavond 6 augustus 2003 is in Amsterdam op het Mercatorplein Driss Arbib, die was verwikkeld in een ruzie, doodgeschoten door een politieagent. Geen waarschuwingsschot….. geen schot op de ledenmaten….. geen pepperspray….. maar een gericht en dodelijke kogel in de borst. Volgens ooggetuigen van de moord op Driss (Allahira7mou) was de dreiging die van hem uitging absoluut niet zodanig dat een dodelijke schot door de politie goed gepraat kan worden. Onze medeleven gaat uit naar de vrienden en familie van Driss Arbib moge Allah (swt) zijn ziel genadig zijn. Het optreden van politie die de burgers (wij dus) moet dienen neemt steeds agressievere vormen aan. Op en rondom het Mercatorplein worden vooral jonge Marokkanen geterroriseerd door de Amsterdamse politie. Buitensporig en onnodig geweld is aan de orde van de dag als je de verhalen van de jongeren hoort. Meer blauw is synoniem geworden aan meer repressie en intimidatie. De onkunde in het omgaan met mensen en minachting voor de bewoners van de buurt door de politie is Driss Arbib fataal geworden. De Rijksrecherche stelt een onderzoek in naar deze moord die verschillende Amsterdamse organisaties AEL met scepsis zullen volgen. In het verleden is gebleken dat medewerking van politiekorpsen bij dergelijke incidenten zeer te wensen over laat en onpartijdigheid ver te zoeken is. AEL pleit voor een zero-tolerance beleid waar het gaat om buitensporig en onnodig geweld door politie. Zij zijn er in dienst van ons, en moeten op een kundige en respectvolle manier orde en veiligheid in onze buurten garanderen. Daarom zal er zaterdag 16 augustus 2003 om 15:00 uur er op het Mercatorplein in Amsterdam een demonstratie plaats vinden tegen politiegeweld. AEL-NL , lid van het 'Comité tegen zinloos politiegeweld en discriminatie' roept al haar leden en sympathisanten op om hieraan deel te nemen.

Miss_Honey
14-08-2003, 19:27
Ik voel en weet gewoon dat er weer een rel gaat ontstaan! Al die mensen...velen zijn boos en dragen haar jegens de politie...sorry maar dit voorspeld niets goeds! Ik ken mercatorplein en ik ken de mensen die daar komen...geloof me dit loopt nooit goed af! En dan nog iets...het neefje (of achterneefje) van deze man is één van de meest beruchte jeugdcrimineel van Amsterdam (nee ik ga geen naam noemen...misschien kennen mensen hem wel) als hij zijn vriendjes meeneemt (ik hoef niet te vertellen wat voor vriendjes) ewa ja...dat voorspeld ook helemaal niets goeds! Ik blijf zeker uit de buurt van die demonstratie...het spijt me...maar ik wil echt niet weer zo'n rel meemaken zoals al eerder op mercatorplein is geweest! Ik was zo bang...no way dat ik daar naartoe ga! Veel succes voor degenen die er naartoe gaan...insha'allah zal mijn voorspelling niet uitkomen! :zwaai:

ambition
14-08-2003, 19:32
:schok: veel succes...ik kom in ieder geval niet...tis mij te dangerous!

saida_marokko
14-08-2003, 20:43
:) Ben blij dat je ook niet gedwongen word he:) toch nog bedankt voor reactie:)

Masriya
14-08-2003, 21:44

Ik zal er Insha-Allah zijn.

saida_marokko
14-08-2003, 22:04
Origineel gepost door Masriya Ik zal er Insha-Allah zijn. Inshallah..:) zazak allah oe gairan

Najmatje
14-08-2003, 22:28
k zal er inshallah ook zijn :cool: :)

sahira
14-08-2003, 22:30
Kijk naar Nova daar zullen ze de demonstratie bespreken.

Masriya
14-08-2003, 22:30
Origineel gepost door Najmatje k zal er inshallah ook zijn :cool: :) Ik ook. :D

Najmatje
14-08-2003, 22:36
Origineel gepost door Masriya Ik ook. :D owjah k ook:bril: :D

saida_marokko
14-08-2003, 23:54
Inshallah zijn we met ze allen aanwezig:)