Bekijk originele versie : DEMONSTRATIE: Zaterdag 16 augustus 2003 om 15:00 uur, Mercatorplein Amsterdam
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
saida_marokko
14-08-2003, 18:43
AEL-NL, lid van het 'Comité tegen zinloos politiegeweld en discriminatie', roept al haar leden en sympathisanten op om deel te nemen aan het protest tegen de moord op Driss Arbib door een politie agent.
Welkom terug broeders en zusters
We hopen dat jullie allemaal gezond en wel terug zijn gekomen van jullie vakantie bestemming en een geslaagd weerzien met familie en vrienden hebben gehad. Helaas hebben wij een schokkend bericht. Woensdagavond 6 augustus 2003 is in Amsterdam op het Mercatorplein Driss Arbib, die was verwikkeld in een ruzie, doodgeschoten door een politieagent. Geen waarschuwingsschot….. geen schot op de ledenmaten….. geen pepperspray….. maar een gericht en dodelijke kogel in de borst. Volgens ooggetuigen van de moord op Driss (Allahira7mou) was de dreiging die van hem uitging absoluut niet zodanig dat een dodelijke schot door de politie goed gepraat kan worden.
Onze medeleven gaat uit naar de vrienden en familie van Driss Arbib moge Allah (swt) zijn ziel genadig zijn.
Het optreden van politie die de burgers (wij dus) moet dienen neemt steeds agressievere vormen aan. Op en rondom het Mercatorplein worden vooral jonge Marokkanen geterroriseerd door de Amsterdamse politie. Buitensporig en onnodig geweld is aan de orde van de dag als je de verhalen van de jongeren hoort. Meer blauw is synoniem geworden aan meer repressie en intimidatie. De onkunde in het omgaan met mensen en minachting voor de bewoners van de buurt door de politie is Driss Arbib fataal geworden.
De Rijksrecherche stelt een onderzoek in naar deze moord die verschillende Amsterdamse organisaties AEL met scepsis zullen volgen. In het verleden is gebleken dat medewerking van politiekorpsen bij dergelijke incidenten zeer te wensen over laat en onpartijdigheid ver te zoeken is.
AEL pleit voor een zero-tolerance beleid waar het gaat om buitensporig en onnodig geweld door politie. Zij zijn er in dienst van ons, en moeten op een kundige en respectvolle manier orde en veiligheid in onze buurten garanderen.
Daarom zal er zaterdag 16 augustus 2003 om 15:00 uur er op het Mercatorplein in Amsterdam een demonstratie plaats vinden tegen politiegeweld. AEL-NL , lid van het 'Comité tegen zinloos politiegeweld en discriminatie' roept al haar leden en sympathisanten op om hieraan deel te nemen.
salaam,
Ik demonstreer graag tegen iedere vorm van geweld,
maar onder de vlag van de AEL?
zeg saida ben je weleens bij een AEL bijeenkomst geweest?
saida_marokko
14-08-2003, 19:11
Origineel gepost door Arsalan
salaam,
Ik demonstreer graag tegen iedere vorm van geweld,
maar onder de vlag van de AEL?
als jij niet onder de vlag van ael wilt demonsteren dan pak je je eigen vlag je plakt daar arsalan op en je demonstreert onder je eigen naam:)
Voor reacties over ael of opmerkingen zie ik graag dat je andere topics gebruikt:) shokran
waleikoem salam saida_marokko
saida_marokko
14-08-2003, 19:12
Origineel gepost door _CUTEY_
zeg saida ben je weleens bij een AEL bijeenkomst geweest?
Ja...
saida_marokko
14-08-2003, 19:14
Origineel gepost door vikker
Kunnen jullie ineens demonstreren tegen mensen die met messen van 20 cm staat te zwaaien, wat mijn inziens ook onder geweldpleging valt.
Tja, als er zo iets is, is het ael er als de kippen bij.
Hou die wackos maar in toom..voor je het weet krijgen ze in Amsterdam van hetzelfde laken een broek als in Antwerpen, het uitschot staat klaar..
VIKKER IK VRAAG JE VRIENDELIJK JE GORE T.ERINGBEK DICHT TE HOUDEN EN OP TE ROTTEN VAN MIJN TOPIC!!!!!!!!
EZELLLLLL
Origineel gepost door saida_marokko
Ja...
Was je ook bij casa400?
Origineel gepost door vikker
Kunnen jullie ineens demonstreren tegen mensen die met messen van 20 cm staat te zwaaien, wat mijn inziens ook onder geweldpleging valt.
Tja, als er zo iets is, is het ael er als de kippen bij.
Hou die wackos maar in toom..voor je het weet krijgen ze in Amsterdam van hetzelfde laken een broek als in Antwerpen, het uitschot staat klaar..
salaam,
ja tegen mensen die met messen zwaaien wil ik ook ineens demonstreren,absoluut.
want dat is de oorzaak van dit alles,niet?
over de AEL wil ik het niet eens hebben.
die moeten eerst maar eens de eigen gemoederen gaan sussen.
appelsap
14-08-2003, 19:19
WIE IS AEL OM ONS TE VERTEGENWOORDIGEN...:jammer:..
ALLEMAAL BLA BLA BLAA
Origineel gepost door saida_marokko
als jij niet onder de vlag van ael wilt demonsteren dan pak je je eigen vlag je plakt daar arsalan op en je demonstreert onder je eigen naam:)
Voor reacties over ael of opmerkingen zie ik graag dat je andere topics gebruikt:) shokran
waleikoem salam saida_marokko
salaam,
ik dacht dat dit een topic op een forum was.
je weet wel,waar je met anderen in discussie kunt gaan?
of duld saida geen tegenspraak?
ik laat je maar,want je hebt genoeg "issues"...
Nou nou, De AEL heeft ook opeens een mening.
Vanmiddag om 15:00 was er nog spoor van een mening te bekennen op www.ael.nl.
Maar goed het is een van hun stokpaardjes, dus succes ermee.
appelsap
14-08-2003, 20:10
Origineel gepost door jacko
De AEL is sowieso behoorlijk stil lately...
Het zal toch wel goed gaan met broeder/voorganger/roerganger JahJah?
Prettig voor ze zo'n dooie Driss.....
hij heeft genoeg geld gecollecteerd om de komende jaren rustig achteruit te gaan zitten over de rug van de marokkanen :rolleyes: ..
appelsap
14-08-2003, 20:14
Origineel gepost door jacko
Ik vond hem al zo dik de laatste tijd...
:lol:..hij kan doorgaan voor kerstman..maar inplaats van kadootjes krijg je affiches met belgische onbegrijpbare leuzen :rolleyes:
saida_marokko
14-08-2003, 20:34
Origineel gepost door _CUTEY_
Was je ook bij casa400?
Nee.. jij wel?
saida_marokko
14-08-2003, 20:35
Origineel gepost door appelsap
WIE IS AEL OM ONS TE VERTEGENWOORDIGEN...:jammer:..
ALLEMAAL BLA BLA BLAA
AEL hoeft helemaal niks voor jou te betekenen om te gaan demonstreren..:) jij kan ook op eigen houtje gaan!!
voor verdere reacties graaag andere topics benaderen!!!
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.