Bekijk originele versie : Geesten Wie Gelooft Er In ?
Salaam Allemaal,
Ik was vorige week bij mijn oom blijven logeren in Marokko en ik was even naar de winkel toe en toen ik terug kwam was er een hele drukte voor bij mijn oom zijn huis ...
Daar aangekomen vroeg ik aan mijn oom wat er aan de hand was en toen bleek dat er een 17 jarig meisje voor zijn deur was neergevallen en ze wou niet meer opstaan ...
En toen mijn oom haar moeder hoorde schreeuwen buiten is hij naar buiten gegaan en haar proberen te wekken maar het lukte niet
Hij is toen een aantal koran verzen gaan opzeggen ( of zoiets ) en toen zei hij tegen dat meisje ; Wat willen jullie van haar ?
En toen begon dat meisje te praten ... Ze zei dat ze van ver kwamen en dat ze dorst hadden ... Mijn oom heeft toen water gehaald voor ze en toen heeft dat meisje wat gedronken en daarna heeft haar moeder haar mee naar huis genomen !
Ik kon het echt niet geloven toen ik het hoorde ... Ik vind dat echt raar ik heb daar eigenlijn nooit echt in gelooft
Wie heeft nog meer van zo'n verhalen ?.
iki_mocro
14-08-2003, 00:28
ik weet niet of ik erin moet geloven..............ik hoor heel vaak verhalen maar of deze nou echt waar zijn......................????
diesel49
14-08-2003, 00:31
Origineel gepost door iki_mocro
ik weet niet of ik erin moet geloven..............ik hoor heel vaak verhalen maar of deze nou echt waar zijn......................????
he pipi probeer deze ishttp://mediatheek.thinkquest.nl/~lla050/geest-images/movingglass.jpg
iki_mocro
14-08-2003, 00:33
Wat moet ik doen???
diesel49
14-08-2003, 00:39
Origineel gepost door iki_mocro
Wat moet ik doen???
Glaasje draaien
Waarschuwing vooraf :
- Begin hier pas aan als je hier voldoende van af weet.
- Wij stellen ons niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen van het glaasjedraaien. Hier aan begin je op eigen risico. De antwoorden die je krijgt bij het glaasjedraaien zullen afhangen van jouw houding tijdens het uitvoeren.
- Het is niet goed om langer dan een half uur bezig te zijn, de voortdurende concentratie die erbij nodig is kan na zo'n lange tijd hoofdpijn veroorzaken of ander lichamelijk ongemak.
Benodigdheden
Om te kunnen glaasjedraaien heb je 28 stukjes papier nodig. Op elk stukje papier schrijf je een letter van het alfabet. De twee laatste stukjes papier gebruik je voor 'ja' en 'nee'. De papiertjes moeten in een ruime cirkel worden geplaatst op een vlakke tafel. Je kunt ook de cijfers 0 t/m 9 in de cirkel betrekken, dat mag je zelf bepalen. Het laatste wat nodig is, is een wijnglas, deze zet je op zijn kop in het midden van de cirkel op de tafel.
Uitvoering
Voor het uitvoeren van glaasjedraaien zijn minimaal twee personen nodig. De twee personen moeten tegenover elkaar zitten en moeten elk de top van één vinger op het glas plaatsen. Men begint met een vraag als "is er een geest aanwezig ?". Het is de bedoeling dat de persoon die de vraag stelt, zich sterk op de vraag concentreert. Het moet tijdens de uitvoering dan ook volledig stil zijn, het licht zou men ook zo ver mogelijk moeten dimmen. Zolang er geen antwoord komt, moet de vraag herhaald worden. Duw niet bewust tegen het glas, laat het zijn eigen richting in gaan (het is dan ook goed als de persoon die de vraag stelt, de ander niet laat weten wat de vraag is). Na een tijdje komt het wijnglas in beweging en zal het telkens even voor een letter stoppen. Zo zal het antwoord letter voor letter gespeld worden. Als je voor de eerste keer glaasjedraait, kan het soms wel vijf minuten duren eer het glas in beweging komt. Maar hoe meer ervaring je hebt met glaasjedraaien, hoe sneller het glas over de tafel schuift en je dus ook de antwoorden krijgt
:zwaai:
iki_mocro
14-08-2003, 00:42
Origineel gepost door diesel49
Glaasje draaien
Waarschuwing vooraf :
- Begin hier pas aan als je hier voldoende van af weet.
- Wij stellen ons niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen van het glaasjedraaien. Hier aan begin je op eigen risico. De antwoorden die je krijgt bij het glaasjedraaien zullen afhangen van jouw houding tijdens het uitvoeren.
- Het is niet goed om langer dan een half uur bezig te zijn, de voortdurende concentratie die erbij nodig is kan na zo'n lange tijd hoofdpijn veroorzaken of ander lichamelijk ongemak.
Benodigdheden
Om te kunnen glaasjedraaien heb je 28 stukjes papier nodig. Op elk stukje papier schrijf je een letter van het alfabet. De twee laatste stukjes papier gebruik je voor 'ja' en 'nee'. De papiertjes moeten in een ruime cirkel worden geplaatst op een vlakke tafel. Je kunt ook de cijfers 0 t/m 9 in de cirkel betrekken, dat mag je zelf bepalen. Het laatste wat nodig is, is een wijnglas, deze zet je op zijn kop in het midden van de cirkel op de tafel.
Uitvoering
Voor het uitvoeren van glaasjedraaien zijn minimaal twee personen nodig. De twee personen moeten tegenover elkaar zitten en moeten elk de top van één vinger op het glas plaatsen. Men begint met een vraag als "is er een geest aanwezig ?". Het is de bedoeling dat de persoon die de vraag stelt, zich sterk op de vraag concentreert. Het moet tijdens de uitvoering dan ook volledig stil zijn, het licht zou men ook zo ver mogelijk moeten dimmen. Zolang er geen antwoord komt, moet de vraag herhaald worden. Duw niet bewust tegen het glas, laat het zijn eigen richting in gaan (het is dan ook goed als de persoon die de vraag stelt, de ander niet laat weten wat de vraag is). Na een tijdje komt het wijnglas in beweging en zal het telkens even voor een letter stoppen. Zo zal het antwoord letter voor letter gespeld worden. Als je voor de eerste keer glaasjedraait, kan het soms wel vijf minuten duren eer het glas in beweging komt. Maar hoe meer ervaring je hebt met glaasjedraaien, hoe sneller het glas over de tafel schuift en je dus ook de antwoorden krijgt
:zwaai:
Daar begin ik niet aan!!!!!!
Ik ben Bang!!!
iki_mocro
14-08-2003, 00:51
Maar waarom gebeurt zoiets altijd in marokko en nooit in Nl?
MissBlaBla
14-08-2003, 00:56
Hier in Nederland gebeurt het vaak genoeg. De 'djin' oftewel geest bestaat gewoon. Zo bestaat ook zwarte magie. Mensen geloven er pas in wanneer ze het zien.
BlaBla
iki_mocro
14-08-2003, 00:57
Maar in Nl wordt er nauwelijks over gesproken....
ik geloof er wel in........heb het nooit van dichbij gezien, wil het ook niet zien.....maar heb genoeg verhalen gehoort, dat ik er nu nog nachtmerries van heb.......:(
OuJdIa_L
14-08-2003, 01:11
ik heb het vaak gedaan...
wallah SPIJT!!!
Lady_moi
14-08-2003, 01:25
MENSEEEEEE AUB HET IS 1UUR 20 IN DE NACHT JULLIE MAKE MIJ BANG EN DOE NOOOOOOOOOOOOOIT GLAASJE DRAAIEN ZONDER KENNIS HEB IK OOIT GEDAAN EN LIEP NIE GOED AF IK ZEG JULLIE NIE DOEN!!!!!!
Dreamlover
14-08-2003, 12:26
Ik heb er nooit in geloofd tot vorig jaar toen er wat gebeurde met n nichtje van mij.. :(
noortje2003
14-08-2003, 12:35
ik snap niet dat mensen zeggen dat ze niet in geesten geloven vooral als ze zeggen dat ze moslim zijn het zijn de woorden van god hoor dat Allah swt de INS(mens) en djin(geest) heeft geschapen op deze werled om hem te aanbidden.
en anders moet de koran maar nog eens gelzen worden.
geesten bestaan zeker en vast denk ik ma ik praat er niet graag over omdat ik er bang van ben en zeker s nachts dan denk ik altijd dat er een geest naar mij gaat kome of zow haha en wat betreft zwarte magie denk ik ook dat het bestaat
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.