Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : rai,rnb,chabi of hoe je het ook noem!!

chinwiya
10-01-2007, 16:00

asalaam elikoem warahmatolah wabarakatoho!! dagelijks worden hier topic geopend over meisjes die vragen naar nummers van muziek banden andere vragen weer naar sites waar ze bruiloft muziek kunnen dowloaden!! zonder te beseffen wat voor een verschrikkelijke ongehoorzamaheid jegens allah dat ze erdoor begaan subhanallah !! vaak word er gezegd een bruiloft is geen bruiloft zonder muziek wa a3oedoebillah hoe kunnen mensen zo hard gedreven worden door de shaytaan dat ze geen enige spijt hebben na het beluisteren van muziek dat het ze niet pijn doe dat ze allah ongehoorzaam zijn!! en dan zeggen ze het is mijn trouw ik doe wat ik wil hierop wil ik zeggen inderdaad het is jouw trouw en het is mijn plicht je attent te maken dat het allah is die ervoor gezorgd heeft dat je trouwt dat het enkel met zijn wil gebeur en dat je hem jou dankbaarheid ervoor dien te tonen !!!! en hoe doe je dat ?? door muziek te draaien door mannen binnen te laten door allerlij harame zaken te laten afspelen zonder enige bezwaar subhanallah vrees allah subhanaho wataela en toon hem je dankbaarheid en wees hem juist gehoorzaam aangezien hij jou met het huwelijk heeft begunstigd!! hoe wil je enige zegening hebbe terwijl je de malaiekat (engelen) wegjaag door het harame !!

Fatimahh
10-01-2007, 16:03
Mee eens.. BarakAllaho Fiek

chinwiya
10-01-2007, 16:05
wa fieki barakallah!!! :)

roudania
10-01-2007, 16:11
ja ik ben het wel met je eens. Maar als je bijvoorbeeld een anasheedgroep neemt, met alleen meiden of vrouwen die over goede zaken zingen, dus over Allah, het huwelijk, de bruid,.... Is dit dan niet hallal? Tis een vraag dus ik zou daar wel wat meer over willen weten.:)

chinwiya
10-01-2007, 16:36

wel wat is de juiste anasheed dat is dus dat er aan de hand van een duff (dat is een adjoen zonder die draden vanbinnen en je zingt er over allah in je zingt zaken die de mensen allah of de profeet saw doe gedenken en hier is niets mee en allahu alam :goedzo: up up up

Hennaja
10-01-2007, 16:45
Ik heb een tijdje geprobeerd geen muziek te luisteren en het lukte aardig maar als we naar een feestje zijn geweest waar muziek werd gedraaid vond ik het wel leuk. Wij hebben bijna elke maand een feest. hoe ga je daarmee om. Na zo'n feest voel k me echt een schijnheil omdat ik het ook prettig heb ervaren snap je?

chinwiya
10-01-2007, 16:51
ja ken het maar als gelovige mag je geen uitnodiging afwijzen (uitnodigingen voor huwelijken) je moet gaan!! maar wanneer er haram aanwezig is zoals muziek,bruidegom kom binnen dat word het je verboden van ernaar toe te gaan en subhanallah dit is niet zo gemakkelijk vooral als het je dichte familie is maar al hamdolilah we dienen allah's tevredenheid boven die van de anderen te zetten en hij is de alwetende

Hennaja
12-01-2007, 09:20
Wat doe je als je van je man MOET gaan.? omdat bijvoorbeeld zijn broer een feestje geeft of zijn ouders? Ik heb een tijdje geprobeerd maar het gaat niet.

chinwiya
12-01-2007, 17:45
salaam elikoem warahmatolah!! een vrouw dient haar man te gehoorzamen en omgekeerd maar een vrouw mag haar man niet gehoorzaam zijn aan als het betekent dat het een ongehoorzaamheid jegens allah is