Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ik wil al mijn goud en zilver verkopen en daarme iets doen voor de Armen, maar wat??

Pagina's : [1] 2

Tasebhant
10-01-2007, 11:23

Assalam Alekom Islam is liefde, vrede en het practiseren daarvan is de sleutel naar een beter wereld Inshallah. Als iedereen, een armband een ketting een ring wegdeed. Denk hoeveel mensen wij daarmee zou kunnen helpen. Broeders en zusters in de Islam, Ik wil iets beginnen een project om armen te helpen. Ik weet niet wat of hoe, maar ik wil mijn goud en zilver daarvoor gebruiken Inshallah, Ik heb het niet nodig om te pronken of laten zien wat ik heb meer, wij leven in een Materialistische wereld SubhanAllah en het is onnodig om zo veel te hebben. . Alstublieft kom met ideen, tips

wittewarda
10-01-2007, 11:35
Je kunt ook van dat geld naar hadj gaan.

Romainna
10-01-2007, 11:47
Assalam Alekom Islam is liefde, vrede en het practiseren daarvan is de sleutel naar een beter wereld Inshallah. Als iedereen, een armband een ketting een ring wegdeed. Denk hoeveel mensen wij daarmee zou kunnen helpen. Broeders en zusters in de Islam, Ik wil iets beginnen een project om armen te helpen. Ik weet niet wat of hoe, maar ik wil mijn goud en zilver daarvoor gebruiken Inshallah, Ik heb het niet nodig om te pronken of laten zien wat ik heb meer, wij leven in een Materialistische wereld SubhanAllah en het is onnodig om zo veel te hebben. . Alstublieft kom met ideen, tips Je kun het schenken aan een opbouwende moskee of een waterput/bron analeggen ergns waar ze geen of onvoeldoende water hebben en ook kun je een dadel/vruchtendboom ergens waar het nodig is laten groeien of planten. Deze 3 dingen zijn vn grote waarde in de islam en ook voor iemand die arm is, hij /zij kan vn de aterbron drinken als hij dorstig is, van d dadel/vruchtendboom kune ze eten waneer er niets anders is. En over de moskee hoef ik niets te zeggen, denk dat je dat zelf wel kan invullen. Verder wilde ik zeggen dat dit een hele goede stap is een stap die je altijd zal helpen en allah swt dichter bij jou brengt, dus vooral doen meid.:goedzo:

cuisinetje
10-01-2007, 11:57
Je kun het schenken aan een opbouwende moskee of een waterput/bron analeggen ergns waar ze geen of onvoeldoende water hebben en ook kun je een dadel/vruchtendboom ergens waar het nodig is laten groeien of planten. Deze 3 dingen zijn vn grote waarde in de islam en ook voor iemand die arm is, hij /zij kan vn de aterbron drinken als hij dorstig is, van d dadel/vruchtendboom kune ze eten waneer er niets anders is. En over de moskee hoef ik niets te zeggen, denk dat je dat zelf wel kan invullen. Verder wilde ik zeggen dat dit een hele goede stap is een stap die je altijd zal helpen en allah swt dichter bij jou brengt, dus vooral doen meid.:goedzo: Exellente keuze.................!

dinara
10-01-2007, 12:41

Assalam Alekom Islam is liefde, vrede en het practiseren daarvan is de sleutel naar een beter wereld Inshallah. Als iedereen, een armband een ketting een ring wegdeed. Denk hoeveel mensen wij daarmee zou kunnen helpen. Broeders en zusters in de Islam, Ik wil iets beginnen een project om armen te helpen. Ik weet niet wat of hoe, maar ik wil mijn goud en zilver daarvoor gebruiken Inshallah, Ik heb het niet nodig om te pronken of laten zien wat ik heb meer, wij leven in een Materialistische wereld SubhanAllah en het is onnodig om zo veel te hebben. . Alstublieft kom met ideen, tips :goedzo: je hebt gelijk meid, we leven inderdaad in een materialistische wereld, de tijd van ons profeet was een concurrentie in het geven van sadakaat aan de armen. Ik heb vorige keer een documentaire op aljazeera gezien het ging over straat kinderen in Marokko, de meeste van de kinderen komen op het verkeerde pad terecht (drugsgebruik, werkloosheid en criminaliteit). misschien is het een iedee om iets voor die groep mensen te starten in Marokko, doel is duidelijk het helpen van andere mensen. . slaam

Leila1982
10-01-2007, 12:43
Moet je doen meid... goud ga je toch niet meenemen naar je graf. Ik wil er even bij zeggen dat ik mijn goud ook heb verkocht dit jaar. Ik heb er 900 euro voor gekregen en dat is echt veel, ik heb de set anderhalf jaar geleden gekocht voor 1200 euro en ik was stomverbaasd toen ik hoorde dat ik dat bedrag kon krijgen. Dus momenteel is goud veel waard.

Lady_roosje
10-01-2007, 14:36
fantastisch plan, laat ons weten wat je doet

Tasebhant
10-01-2007, 16:42
Je kunt ook van dat geld naar hadj gaan. Ik heb daar ook aan gedacht, waar denk je dat ik meer 7asanats voor krijg? Hadj is belangerijk, maar dan doe ik het weer voor mezelf, of denk ik nu helemaal verkeerd?

Tasebhant
10-01-2007, 16:51
:goedzo: je hebt gelijk meid, we leven inderdaad in een materialistische wereld, de tijd van ons profeet was een concurrentie in het geven van sadakaat aan de armen. Ik heb vorige keer een documentaire op aljazeera gezien het ging over straat kinderen in Marokko, de meeste van de kinderen komen op het verkeerde pad terecht (drugsgebruik, werkloosheid en criminaliteit). misschien is het een iedee om iets voor die groep mensen te starten in Marokko, doel is duidelijk het helpen van andere mensen. . slaam Ja, daar zat ik ook aan te denken. Een school of programma om straatkinderen te helpen, kinderen die volgens het huidige systeem geen toekomst hebben. Zorgen dat ze naar school kunnen gaan en een educatie krijgen zodat ze later ook iets kunnen doen voor de samenleving. Zodat hun de waterputten in zijn eigen wijk kunnen bouwen. Alles in de naam van Allah swt. Waarom zien wij elkaar niet meer als een eenheid....een Ummah meer? Ik heb echt een droom en Inshallah lukt het mij ook.

obl3
10-01-2007, 17:01
Groot gelijk, goud was vroeger ook zeer belangrijk voor vrouwen. Zodat als er wat met hun mannen gebeurde ze toch wat achter de hand hadden om in hun levensonderhoud, voor een tijdje, te kunnen voorzien. Dat is tegenwoordig helemaal niet nodig. Als je het mooi vindt, koop zoveel als je maar wil. Maar ik denk dat zowiezo veel vrouwen eigenlijk niet eens zoveel hebben met goud. Heb je eens gedacht aan Dar el Atfaal? Nederlandse organisatie die weeskinderen in Marokko helpt. Met een zeer klein bedrag kan je een kind enorm helpen.

Tasebhant
10-01-2007, 17:02
Moet je doen meid... goud ga je toch niet meenemen naar je graf. Ik wil er even bij zeggen dat ik mijn goud ook heb verkocht dit jaar. Ik heb er 900 euro voor gekregen en dat is echt veel, ik heb de set anderhalf jaar geleden gekocht voor 1200 euro en ik was stomverbaasd toen ik hoorde dat ik dat bedrag kon krijgen. Dus momenteel is goud veel waard. heb jij je goud verkocht om dat als sadaka te geven?? Ik ken een meisje die dat ook heeft gedaan, maar zei gaf het aan haar moeder om het aan armen te geven.

obl3
10-01-2007, 17:04
Ik heb daar ook aan gedacht, waar denk je dat ik meer 7asanats voor krijg? Hadj is belangerijk, maar dan doe ik het weer voor mezelf, of denk ik nu helemaal verkeerd? Als je alleen denkt aan de 7asanats dan denk je volgens mij verkeerd. Want ten eerste weet je nooit hoeveel precies je krijgt dus je kan niet zeggen wat meer krijgt dan de ander. Wat wel zo is, hadj is een verplichting. Maar dat hoeft niet te betekenen dat je er gelijk naartoe moet gaan als je geld hebt. Je moet er mentaal zeer sterk voor zijn. Want als je terug bent is het natuurlijk wel de bedoeling dat je heel erg bewust bent van je acties. Niet dat dat nu niet hoeft te zijn, maar dan nog meer. Als je hart maar op de juiste plek zit komt alles goed insha'allah. Al lukt het allemaal niet, dan wordt je zeker beloond voor je moeite. :goedzo:

Tasebhant
10-01-2007, 17:06
Groot gelijk, goud was vroeger ook zeer belangrijk voor vrouwen. Zodat als er wat met hun mannen gebeurde ze toch wat achter de hand hadden om in hun levensonderhoud, voor een tijdje, te kunnen voorzien. Dat is tegenwoordig helemaal niet nodig. Als je het mooi vindt, koop zoveel als je maar wil. Maar ik denk dat zowiezo veel vrouwen eigenlijk niet eens zoveel hebben met goud. Heb je eens gedacht aan Dar el Atfaal? Nederlandse organisatie die weeskinderen in Marokko helpt. Met een zeer klein bedrag kan je een kind enorm helpen. Ik gehoord over verschillende organisaties, maar ik moet een garantie hebben dat al mijn geld gaat waar het naartoe moet gaan. ken je een organisatie de dat kan geven?

obl3
10-01-2007, 17:13
Ik gehoord over verschillende organisaties, maar ik moet een garantie hebben dat al mijn geld gaat waar het naartoe moet gaan. ken je een organisatie de dat kan geven? Garantie kan natuurlijk geen een organisatie geven. Wel kan je spreken over organisaties die je kan vertrouwen. Zoals Islamic Relief. ;) Anders doe je hetzelf toch. Misschien woonplaats in Marokko. Spreek met familie, wat hebben ze het meeste nodig etc. Probeer zo iets voor mekaar te krijgen en je weet gelijk dat het geld komt waar het moet komen.

Leila1982
10-01-2007, 19:53

heb jij je goud verkocht om dat als sadaka te geven?? Ik ken een meisje die dat ook heeft gedaan, maar zei gaf het aan haar moeder om het aan armen te geven. Ik heb het gewoon verkocht omdat ik het toch niet draag.. ben geen goudtype. ik heb het erbij gezet om te laten zien dat ik er veel voor heb teruggehad.. had ik totaal niet verwacht ;)

Pagina's : [1] 2