Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Gebrabbel over mannen en vrouwen van nu!

Pagina's : [1] 2

Wiseguy
08-07-2002, 15:13

Op het internet zie ik het ene oproepje naar het andere. Vrouw zoekt man, man zoekt vrouw. Opvallend aan al die berichtjes is dat iedereen opzoek is naar iemand die "praktizerend" islamiet is (zoals het zovaak in de oproepjes wordt genoemd), iemand die zich veel bezighoudt met het geloof. Vrouwen zoeken daarnaast ook veel een lieve, aardige man waarbij weinig wordt uitgewijd over het uiterlijk. Loop ik buiten rond (amsterdam, rotterdam, schevingen, utrecht hoog catharijne) dan zie ik marokkaanse vrouwen die gekleed zijn alsof ze naar een galafeest gaan terwijl ze slechts aan het winkelen zijn (wat bij de meeste meer weg heeft van een middagje flirten met de jongens). De één nog schaarsers en uitdagender gekleed als de ander. Ik zie groepjes meiden die maar op en neer lopen en op de een of andere manier niet doorhebben dat ze die winkels al een keer of 10 die middag langs zijn gelopen. Ik vraag me altijd af ofdat ze niet misschien aan het oefenen zijn voor een of andere paradeoptocht waaraan ze gaan deelnemen. De jongens kleden zich volgens de laatste trends, om vervolgens op een plek rond te hangen waar ze het vrouwelijk schoon, wat langs paradeert, kunnen aanschouwen, wegen, meten en goed- of afkeuren. Goedgekeurd krijgt een indringende blik, gefluit, wat stoere "one-liners" en als ze erop reageert een paar jongens achter haar aan die haar, haar 06-nr proberen te ontfutselen. Afgekeurd wordt geen blik waardig gekeurd en bestaat niet voor de jongens. Dan vraag ik me altijd af: leef ik in twee verschillende werelden? Is het internet een kompleet andere wereld waar andere vrouwen en mannen leven? Hoe kan het dat de realiteit zo verschilt van wat de mannen en vrouwen van nu blijkbaar toch zoeken? Waarom botsen de gedachtengangen die kenbaar worden gemaakt op het internet zo verschrikkelijk met het gedrag en het handelen van de mensen die ik buiten tegenkom?

yasmine85
08-07-2002, 15:44
Origineel gepost door Leeuwenhart Jij beste broeder moet niet te veel op andere letten....laat ze lekker leven zoals ze willen. Zij worden berecht voor hun daden niet jij! En als ze goed gekleed buiten willen zwerven....wie zijn wij om te beweren dat ze verkeerd bezig zijn. Misschien gingen ze effe langs de winkel om vervolgens langs een feest te gaan....wie zal het weten...! En ook al waren ze zo gekleed voor het winkelen, wat dan nog…. En jij beste broeder gaat ervan uit dat meiden die buiten te zwerven dezelfde meiden zijn die op internet op zoek zijn naar een praktiserende moslim waar ze het leven mee willen delen....Waar haal jij dat vandaan….. De reden dat veel meiden op zoek zijn naar een goede moslim via internet, is simpelweg omdat er buiten alleen drugsdealertjes en kruimeldieven rond lopen….en via internet hopen ze alsnog die ene te vinden…. Er zijn honderd duizenden Marokkaanse meiden die totaal van elkaar verschillen....daar moet je ook rekening mee houden.... precies je haalt me de woorden uit de mond leeuwenhart!!! kiss

Cina
08-07-2002, 15:56
Op het net zie je niet iemands uiterlijk, maar iemands mening... Op straat is het precies andersom. Misschien verwacht jij bij een bepaalde mening een prototype uiterlijk en andersom... dat kan inderdaad tegenvallen...

Cina
08-07-2002, 16:02
Origineel gepost door elmarocani nee hoor...de meiden die ik bedoel zijn op straat ook niet echt normaal!! dus wel asociaal!!!! :D (niet allemaal natuurlijk...maar als het goed is weet je dan ook welke groepje is bedoel)) :zwaai:   Mensen reageren in een groep vaak anders dan alleen... Just think about it...;)

Cina
08-07-2002, 16:11

Origineel gepost door elmarocani hmmmm....dus als jij alleen bent, ben je dan anders??? :D dan weet ik het nu!!!!!!!! :zwaai:   Nee...ik ben een uitzondering :D Ik heb het hier niet over mezelf, maar over een bepaalde groep mensen waarvoor dit wel geldt. En nee, ik behoor niet tot die groep ;) Maar uit jouw verhaal kan ik opmaken dat jij het hebt over een bepaalde groep meiden, die kennelijk op wil vallen, yek?

Pebbles
08-07-2002, 16:12
Origineel gepost door Cina Op het net zie je niet iemands uiterlijk, maar iemands mening... Op straat is het precies andersom. Misschien verwacht jij bij een bepaalde mening een prototype uiterlijk en andersom... dat kan inderdaad tegenvallen... Cina, meissie, je bent zo wijs........... :) Dikke kus voor je.........:p

Cina
08-07-2002, 16:13
Origineel gepost door Pebbles Cina, meissie, je bent zo wijs........... :) Dikke kus voor je.........:p   Dikke kus terug Pebbeltje! :blauwkus:

Chaimae
08-07-2002, 16:19
Origineel gepost door elmarocani vind ik een echte goede vraag!! dan bedoel ik die laatst vraag!!! zijn hier de meiden anders dan die we buiten zien? of denken ze gewoon dat dat gewoon normaal is???? de meiden die je hier ziet zie je volgens mij niet buiten want we zitten alsmaar hier klinkt dom maar geld wel voor sommige

Cina
08-07-2002, 16:21
Origineel gepost door elmarocani ja klopt cina...daar had ik het ook over ja!!! over die ene groepje!!! :D Ik zeg niet dat het voor iedereen geldt, maar er zijn mensen die in groepsverband een grotere bek hebben, meer durven etc. dan als ze alleen zijn. Misschien om ze3ma stoer te doen...of om haar/zijn onzekerheid te verbergen. Maar het kan zijn dat achter zo'n jongen/meisje een totaal ander persoon schuilt dan dat je op het eerste gezicht zou denken...

Cina
08-07-2002, 16:49

Cina
08-07-2002, 16:58
Origineel gepost door elmarocani hee cina!! volgens mij gaat het niet goed met jou hee?? :D   Ewaaaa....ja....vakantiekriebels zullen we maar zeggen :D

Cina
08-07-2002, 17:04
Origineel gepost door elmarocani is mooi weer cina..waarom ga je niet naar de stad?? :D   Waarom pleeg ik niet gelijk zelfmoord??? Nee hoor..joke... Ik kom er net vandaan, heb gewinkeld met m'n mammie :D

Wiseguy
12-07-2002, 12:30
Wel, ik zie dat iedereen een andere mening is toegedaan. Misschien ligt de waarheid ergens in het midden. In ieders mening zal wel een kern van waarheid zitten.Toch kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat de vrouwen die op het internet surfen, ook de vrouwen zijn die buiten sjansen. After all: its a small world! Tuurlijk, je kan en mag niet iedereen over een kam scheren, wat op ieders regel, bestaan er uitzondering. Maar ik kan niet ontkennen dat bij mij de indruk bestaat dat bij de vrouwen regel en uitzondering van plaats hebben gewisseld. Was een vriend hebben vroeger een uitzondering. Nu lijkt het vinden van een vrouw zonder een zogenaamd "verleden" haast een onmogelijke taak, het vinden van een speld in een hooiberg. Wat vroeger regel was is nu uitzondering geworden en vice versa. Of misschien was het vroeger ook zo maar is door de vrije maatschappij alles wat meer naar het oppervlak kom drijven? De mannen (jongens) zijn niet zoveel veranderd. Waren het vroeger al vrijbuiters, het is nu niet anders. Elke kans om een vrouw het hebben wordt aangenomen. Eerder de vrouwen zijn veranderd. Misschien door de ontwikkelingen (meer gestudeerde vrouwen die niet zo maar traditie accepteren, meer rechten en vrijheden willen) of door andere factoren (feminisme, des-intresse in geloof, minder angsten voor de familie-eer). Al met al zijn ze toegankelijker geworden en stappen ze niet zomaar in het huwelijksbootje. Iedere vrouw wil haar man tegenwoordig leren kennen. Dit mondt vaak uit in een relatie waardoor een vrouw algauw de stempel "met verleden" krijgt als het onverhoopt fout gaat (misschien onbedoeld). Het gezegde 'als één schaap over de dam is..... is hier vaak van toepassing. Na de eerste komt de tweede, de derde.... Daarnaast heb je die naïvelingen van 16, 17, 18 die denken de ware liefde te vinden. Wat zou dit kunnen zijn: lust, teveel romans gelezen, het met de groep meegaan (als één vriendin begint..), nieuwsgierigheid? Wel, het is de vraag of al deze ontwikkelingen, die misschien goed zijn voor de ontwikkeling van de vrouw zelf, een positieve invloed hebben op onze eigen tradities, cultuur en geloof.

ffeiza
12-07-2002, 12:38
nou leeuwen haart ik geef jouw gelijk...het zijn wijze woorden..en cinaa alles is mooi gezegd....wiseguy...op de een of andere manier geef ik je toch een beetje gelijk..... sommige zijn wel zoo...dat zeker.... schein=heil noem je zoiets...maar ja zoals lion heeft gezegd wie zijn wij om over hun te oordelen... dat laten we aan allah swt over :zwaai:

MissBlaBla
12-07-2002, 13:46

"Judge the book by it's cover and you will never know the story".... Één van de mooiste zinnen die ik nooit vergeet. Mensen die gelijk oordelen over het uiterlijk zonder enige moeite te nemen om het innerlijk uit te pluizen... BlaB

Pagina's : [1] 2