Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Brandstofverbruik

Pagina's : [1] 2

dikratoen
08-01-2007, 10:16

Salaam, Wie heeft er een Golf 4 1.6, Benzine? Wat vind je van het brandstofverbruik? En rij je veel, gemiddeld of weinig? Choukran alvast!

nabylton
08-01-2007, 13:16
ik heb ooit zo'eentje gehad. ik kan je alvast zeggen ga drvoor want het verbruikt niet veel. als je maar je airco niet gebruikt ;)

dikratoen
08-01-2007, 13:26
ik heb ooit zo'eentje gehad. ik kan je alvast zeggen ga drvoor want het verbruikt niet veel. als je maar je airco niet gebruikt ;) Ik ga denk ik voor de meest simpele uitvoering dus dat luxe probleem zal ik niet hebben.. Maar hoe lang ging een volle tank bij jou mee?, en reed je veel/gem./weinig?

nabylton
08-01-2007, 13:55
ik reed best veel mee. je kan ~= 550 km mee reden.

Soussieboy_24
08-01-2007, 15:23

ligt ook (hoofdzakelijk) aan je rijgedrag, als jij iemand bent die stevig toeren wilt maken dan kun je zelfs van een 1.1 een benzineslurpende monster maken.

dikratoen
08-01-2007, 22:03
ligt ook (hoofdzakelijk) aan je rijgedrag, als jij iemand bent die stevig toeren wilt maken dan kun je zelfs van een 1.1 een benzineslurpende monster maken. Gewoon normaal rijgedrag, niet te snel optrekken etc. Was van plan een Polo 1.4 te kopen, maar krijg nu van alle kanten te horen dat ik beter voor een Golf kan gaan dus ben het even aan het bekijken, een van de verschillen is dus dat de golfjes bij 1.6 beginnen en vroeg mij af of dat nou veel zal schelen omdat die natuurlijk ook iets zwaarder zijn.

Amerdoul
09-01-2007, 00:11
Gewoon normaal rijgedrag, niet te snel optrekken etc. Was van plan een Polo 1.4 te kopen, maar krijg nu van alle kanten te horen dat ik beter voor een Golf kan gaan dus ben het even aan het bekijken, een van de verschillen is dus dat de golfjes bij 1.6 beginnen en vroeg mij af of dat nou veel zal schelen omdat die natuurlijk ook iets zwaarder zijn. Ik heb ook een golf 1.6 16v. Brandstofverbruik valt wel mee, als je niet veel kilometers maakt. airco op lange stukken valt het verbruik ook wel mee. Tip: koop geen 1.4 dat zijn boodschappenautootjes die niet aan de straatstenen kwijt zijn te raken. Vandaar het grote aanbod ervan. Met een 1.6 kan je net met het verkeer meekomen. Trouwens een 1.4 rijdt voor geen meter, hoog brandstofverbruik en als je 120 rijdt dan zit je wat betreft de toeren al bijna in het rood!

Soussieboy_24
09-01-2007, 00:28
1.4 dat is ongeveer 75 pk, voor zo een zwaar ding, de 1.6 is ook vrij traag maar op op zich wel redelijke stadsauto. Golf 4 v6 vind ik wel lekker rijden......Het zijn saaie auto's die golf 4 en de meeste 1.6 zijn toch afkomstig uit de lease wereld of ex huurauto's.

dikratoen
09-01-2007, 15:34
Ik heb ook een golf 1.6 16v. Brandstofverbruik valt wel mee, als je niet veel kilometers maakt. airco op lange stukken valt het verbruik ook wel mee. Tip: koop geen 1.4 dat zijn boodschappenautootjes die niet aan de straatstenen kwijt zijn te raken. Vandaar het grote aanbod ervan. Met een 1.6 kan je net met het verkeer meekomen. Trouwens een 1.4 rijdt voor geen meter, hoog brandstofverbruik en als je 120 rijdt dan zit je wat betreft de toeren al bijna in het rood! Is een 1.4 niet per defintie zuiniger? Het moet in principe een auto worden voor in de stad, denk vooralsnog niet dat ik veel kilometers zal maken, maar spreekt voor zich idd dat een 1.6 prettiger rijdt en als het niet al teveel scheelt is het misschien een betere keuze. Volgens mij zal het ook niet zo gek veel schelen bij de wegenbelasting en verzekering.

dikratoen
09-01-2007, 15:41
1.4 dat is ongeveer 75 pk, voor zo een zwaar ding, de 1.6 is ook vrij traag maar op op zich wel redelijke stadsauto. Golf 4 v6 vind ik wel lekker rijden......Het zijn saaie auto's die golf 4 en de meeste 1.6 zijn toch afkomstig uit de lease wereld of ex huurauto's. Vind jij dat een voordeel of juist een nadeel? Ze hebben er veelal wel veel kilometers op zitten, maar als het goed is ook goed onderhouden geweest bij de dealers en zijn vaak niet veel ouder dan een jaar of vijf. Het wordt mijn eerste auto inch'Allah en heb dus niet echt een helder beeld over het brandstofverbruik.

Soussieboy_24
09-01-2007, 15:44
1.4,1.6,1.8,2.0 wat betreft benzine verbruik schelen ze maar heel weinig met elkaar het zijn allen 4 cilinders. En 1.4 moet harder werken dan een 1.6 om zelfde prestatie neer te gaan zetten en dat kost energie (benzine). En wat betreft ex huur/lease, het meeste gesjoemel met kilometers vind plaats in de lease sfeer. Je wilt niet weten hoe vaak mensen daar hun kilometerstanden terugdraaien. En wat betreft lease/huur de meeste hebben weleens schade gehad meestal wel vakkundig gerepareerd maar hier dien je toch rekening mee te houde. Bovenstaande wil niet zeggen dat alle lease/huur auto's zo zijn, in het algemeen zijn ze wel goed onderhouden en als jij eentje van 5 jaar oud gaat kopen acht ik de kans gering dat je een huur of een ex lease tegen zult komen. Huur wordt binnen 1 jaar vervangen (policy van die grote verhuurbedrijven) en lease auto's gaan meestal naar centrale opkoper en die zijn ook meestal niet zo oud.

dikratoen
09-01-2007, 16:21
1.4,1.6,1.8,2.0 wat betreft benzine verbruik schelen ze maar heel weinig met elkaar het zijn allen 4 cilinders. En 1.4 moet harder werken dan een 1.6 om zelfde prestatie neer te gaan zetten en dat kost energie (benzine). En wat betreft ex huur/lease, het meeste gesjoemel met kilometers vind plaats in de lease sfeer. Je wilt niet weten hoe vaak mensen daar hun kilometerstanden terugdraaien. En wat betreft lease/huur de meeste hebben weleens schade gehad meestal wel vakkundig gerepareerd maar hier dien je toch rekening mee te houde. Bovenstaande wil niet zeggen dat alle lease/huur auto's zo zijn, in het algemeen zijn ze wel goed onderhouden en als jij eentje van 5 jaar oud gaat kopen acht ik de kans gering dat je een huur of een ex lease tegen zult komen. Huur wordt binnen 1 jaar vervangen (policy van die grote verhuurbedrijven) en lease auto's gaan meestal naar centrale opkoper en die zijn ook meestal niet zo oud. Waar zit het zuinige van een 1.4 dan in? Volgens mij moet je gewoon geluk hebben bij het kopen van een tweedehands auto of je moet er ontzettend veel verstand van hebben, maar dan kan je nog een 'ongeluksauto' treffen. Maar ik ben niet van plan een auto van 5 terug te kopen, gaat mijn budget daarvoor iets te boven ;).

Soussieboy_24
09-01-2007, 18:46
Het zuinige van een 1.4 zit hem hoofdzakelijk in de aanschafprijs (nieuw). En ja het kopen van een 2e handsauto is meestal geluk!

_Mocro2_
12-01-2007, 18:27
ik reed best veel mee. je kan ~= 550 km mee reden. we praten over Golf 4 1.6i Benzine oen.. geen diesel..

Funky_Thing
15-01-2007, 18:06

golf IV heb je ook in 1.4 1.4 is goed en zuinig genoeg

Pagina's : [1] 2