Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : R-E-S-P-E-C-T (just a little bit)

Pagina's : [1] 2

Safira75
08-07-2002, 13:30

Hoe definieer jij respect? - dingen achter mensen hun rug om doen om hen niet te kwetsen (weinig mensen houden zich bijv. aan ALLE regels die hun ouders hen opleggen) - Angst voor represailles. Dus bang zijn dat je klappen krijgt en daarom je moind houden. Of bang zijn dat iemand je in elkaar slaat en daarom niks zeggen. Of iets anders? Zijn er mensen waarvoor je automatisch respect moet hebben? OUdere mensen bijv. Bedenk je daar dan ook bij, dat oudere mensen ook jong zijn geweest en van alles kunnen hebben uitgehaald toen hun gezondheid dat nog toestond (moord, roof etc etc etc). Zeg ;s wat ??:)

Chaimae
08-07-2002, 13:35
een moeilijke vraag ligt aan de soort persoon denk ik

Fatomaat
08-07-2002, 13:40
He Safira, das een goeie ik kom zo terug, I'm gonna find out what it means 2 me P.s nog bezig met mijn homepage best een klus, heb jij er trouwens 1?

Safira75
08-07-2002, 13:41
Origineel gepost door chemie een moeilijke vraag ligt aan de soort persoon denk ik Kan je uitleggen wat je daar exact mee bedoelt?? :zwaai:

Safira75
08-07-2002, 13:42

Origineel gepost door Fatomaat He Safira, das een goeie ik kom zo terug, I'm gonna find out what it means 2 me P.s nog bezig met mijn homepage best een klus, heb jij er trouwens 1? Ik had er een paar, maar ik heb ze allemaal offline gehaald. Ik ga wel gauw weer een nieuwe bouwen. succes ermee... en ben benieuwd naar je mening!! :zwaai:

Chaimae
08-07-2002, 13:43
Origineel gepost door Safira75 Kan je uitleggen wat je daar exact mee bedoelt?? :zwaai: okey over het algemeen moet je respect voor iedereen hebben maar sommige mensen zijn zo vreselijk dat je daar geen respect voor op kunt brengen ik weet het zelf ook niet zo goed hor maar ik hoop dat je me een beetje begrijpt

Tornado
08-07-2002, 13:55
Miss Safira, rugmaat 75, Als ik aan respect denkt, denk ik gelijk aan mensen die ik als 'voorbeeld' zie. Mensen die voor mij een goed 'voorbeeld' zijn, zijn bijvoorbeeld mijn ouders, mensen die het beter weten dan ik, mensen waar ik iets van kan leren, mensen die leven volgens hun normen en waarden en zich 1,2,3, van deze richtlijnen weten af te zetten, mensen die een goed verschil weten te maken tussen 'goed''en 'slecht'' en mensen die geen onoverkomenlijke zaken op hun lijstje van wandaden hebben staan, dus geen criminelen, leugenaars e.d. Het lijstje mensen die voor mij als 'voorbeeld' gelden, gelden ook als kandidaten voor de respectlijst. Er zijn ook mensen die dankzij hun plaats in mijn voorbeeldslijst ook vanzelfsprekend op mijn respectlijst staan, zijn ; mijn ouders, ouderen over het algemeen. Respect voor een ieder ander, is er in die mate, dat er ruimte bestaat voor eigen invulling, dan wel 'bewijs maar dat je het waard bent'. Dus ik heb respect voor een ieder in zijn algemeenheid, tenzij ik vermoedens heb of als mijn intuitie bepaald dat niet te hebben in eerste intstantie. I hope i made myself clear........................... ;) :rolleyes:

nadae
08-07-2002, 13:59
Salam oe3alaikom allemaal, Respect is iets dat de mensen in je naaste leven moeten verdienen je kan wel zeggen dat je ouderen moet respecteren maar dan moeten ze dit ook verdienen. Zo denk ik erover. wa salam

Safira75
08-07-2002, 14:03
Origineel gepost door Tornado Miss Safira, rugmaat 75, Als ik aan respect denkt, denk ik gelijk aan mensen die ik als 'voorbeeld' zie. Mensen die voor mij een goed 'voorbeeld' zijn, zijn bijvoorbeeld mijn ouders, mensen die het beter weten dan ik, mensen waar ik iets van kan leren, mensen die leven volgens hun normen en waarden en zich 1,2,3, van deze richtlijnen weten af te zetten, mensen die een goed verschil weten te maken tussen 'goed''en 'slecht'' en mensen die geen onoverkomenlijke zaken op hun lijstje van wandaden hebben staan, dus geen criminelen, leugenaars e.d. Het lijstje mensen die voor mij als 'voorbeeld' gelden, gelden ook als kandidaten voor de respectlijst. Er zijn ook mensen die dankzij hun plaats in mijn voorbeeldslijst ook vanzelfsprekend op mijn respectlijst staan, zijn ; mijn ouders, ouderen over het algemeen. Respect voor een ieder ander, is er in die mate, dat er ruimte bestaat voor eigen invulling, dan wel 'bewijs maar dat je het waard bent'. Dus ik heb respect voor een ieder in zijn algemeenheid, tenzij ik vermoedens heb of als mijn intuitie bepaald dat niet te hebben in eerste intstantie. I hope i made myself clear........................... ;) :rolleyes: helemaal clear!! :) S. (75)

Bruce
08-07-2002, 14:23
Hai safira, Ik heb naar reacties gekeken, maar als ik zou moeten kiezen dan ligt mijn defenitie van respect erg veel bij die van Meneer Escobar. Ik ben niet beroerd om zelf een mening te formuleren. Bij een andere mening aansluiten vind ik ook respect. Bruce.........

Fatomaat
08-07-2002, 14:33
Origineel gepost door Safira75 Hoe definieer jij respect? - dingen achter mensen hun rug om doen om hen niet te kwetsen (weinig mensen houden zich bijv. aan ALLE regels die hun ouders hen opleggen) - Angst voor represailles. Dus bang zijn dat je klappen krijgt en daarom je moind houden. Of bang zijn dat iemand je in elkaar slaat en daarom niks zeggen. Of iets anders? Zijn er mensen waarvoor je automatisch respect moet hebben? OUdere mensen bijv. Bedenk je daar dan ook bij, dat oudere mensen ook jong zijn geweest en van alles kunnen hebben uitgehaald toen hun gezondheid dat nog toestond (moord, roof etc etc etc). Zeg ;s wat ??:) Okee ik zie het zo respect is je kijk op het leven, de omgeving. Dus niet alleen hoe je tegenover mensen staat maar ook de natuur bijvoorbeeld. Respect/waardering voor de schepping als het ware en daar vallen ook de "foute" mensen onder, ook al heb ik geen respect voor de foute daden. Want door hen respect te tonen geef je het goede voorbeeld of ze die nou willen aannemen of niet. Nou klonk wel politiek correct hoop ik dussuh respect 4 jullie allemaal en liefde voor diegene die het verdienen. okee dan ga ik ergens anders wel respectloos wezen hehehe :D

Pebbles
08-07-2002, 16:29
R eally hard to work for it E very time you open youre mouth S aves a lot of bullshit P arents E arn It C osts a live time T reasure It

Chaimae
08-07-2002, 16:31
Origineel gepost door Pebbles R eally hard to work for it E very time you open youre mouth S aves a lot of bullshit P arents E arn It C osts a live time T reasure It juist ja !!!!!!!!!!!! zelf verzonnen of gestolen/geleend ????:D

Pebbles
08-07-2002, 16:33
Origineel gepost door chemie juist ja !!!!!!!!!!!! zelf verzonnen of gestolen/geleend ????:D Eerlijk is eerlijk...... Helemaal zelf verzonnen....... :nerd: Ik ben zo goed joh, dat willie niet weten......... :D

Chaimae
08-07-2002, 16:43

Origineel gepost door Pebbles Eerlijk is eerlijk...... Helemaal zelf verzonnen....... :nerd: Ik ben zo goed joh, dat willie niet weten......... :D ik wil wel weten dus laat maar zien :D

Pagina's : [1] 2