Ali_Z
12-08-2003, 15:03
Het volgende bericht gaat over een organisator van feesten die heeft besloten voor aparte bevolkingsgroepen feesten te gaan organiseren: Horeca ontdekt allochtone jongeren Gepost door Daniël (TimTheToolman) - dinsdag 12 augustus 2003 @ 01:11 - Bron: Trouw Steeds meer horeca-ondernemers richten zich specifiek op allochtone jongeren. Allochtonen namen de laatste tijd steeds vaker hun toevlucht tot eigen feesten omdat ze in het reguliere uitgaansleven werden geweigerd. De horeca doet nu zijn best om hen weer terug te krijgen. Het Rotterdamse Nighttown gaat bijvoorbeeld Turkse, Kaapverdiaanse en Hindoestaanse avonden organiseren. Volgens dance-coördinator D. Buisman maakt de bevolkingsontwikkeling van de stad dat nodig. "Er kwamen steeds meer uitgaansgelegenheden bij en allemaal mikten ze op Nederlands publiek dat van dance houdt. Dat publiek is er steeds minder. Ik hoop dat allochtonen, als ze eens naar een eigen feest bij ons zijn geweest, ook andere avonden gaan bezoeken." Buisman verwacht een 'ommekeer' in het deurbeleid. Buisman laat weten dat het uitgavenpatroon van de allochtonen zeker meespeelt in deze ontwikkeling. Volgens de Rotterdamse organisator Y. Elik kijken vooral Antillianen niet op een euro meer of minder. "Wat je moet neerleggen voor extra beveiliging, omdat Antillianen vaker vechten, haal je er makkelijk uit. Antillianen kopen whisky of cognac. Nederlanders houden het bij bier of een vieuxtje." De Bredase horeca gaat jongeren tegen speciaal tarief een strippenkaart voor discotheken aanbieden. In Breda is zo'n 30 procent van de jongeren allochtoon die nauwelijks nog uitgingen in de binnenstad. "De ondernemers waren gevoelig voor het argument dat zij een markt lieten braakliggen.", zegt Judith de Valk van het steunpunt discriminatie. John Laan, sectorbestuurder discotheken van Horeca Nederland, wijst erop dat allochtonen niet altijd onterecht worden geweigerd maar zegt: "Vroeger kon je dan denken: zo'n feest doen we maar niet. Nu verdiepen we ons in in die groepen om het contact te verbeteren." Je kan duidelijk zien dat er nergens over marokkanen gesproken wordt in het bericht. Moet je opletten wat de reacties zijn van de merendeels nederlandse forumbezoekers: Door henk.jansen - dinsdag 12 augustus 2003 @ 01:19 (+1 - Normaal) quote: Zij hun tenten en wij de onze. En dat is dan niet eens fascistisch bedoeld, maar meer pratisch. Misschien een idee om naast een moskee te bouwen? Door ThE_ED - dinsdag 12 augustus 2003 @ 01:25 (+1 - Normaal) Op zich is een feest met een 'alternatieve' muziekstijl zer ok natuurlijk. Maar waarom het dan gelijk maar weer als "Marrokaans" feest oid programmeren? Een dance feest programmeer je toch ook niet als "Nederlands" feest, of metalfeest als "Scandinavisch" of weetikveel. Door itsn0tme - dinsdag 12 augustus 2003 @ 08:56 (Unmodded) Een marokkaanse avond ? Lijkt me niks moet je de hele avond op je portemonee en vriendin letten. En de hele avond marokkaanse "muziek" wat klinkt als kattegejank aanhoren is ook niet alles. Door Freeze_LB - dinsdag 12 augustus 2003 @ 09:28 (Unmodded) Ik denk dat een marrokaanse avond erg saai voor ze word zonder onze blanke sletjes die zich graag laten nemen door buitenlanders Door roelandvdh - dinsdag 12 augustus 2003 @ 09:34 (Unmodded) "t is prima als ze hun eigen tenten krijgen, als ze maar uit de mijne blijven (maar dat was al niet zo'n probleem). De meeste allochtonen lopen gewoon een paar decennia achter of, zo je wilt, hebben een andere cultuur, die niet samengaat met de Nederlandse voor wat betreft uitgaan. Bijvoorbeeld: meisjes zijn bij ons gelijk (zeg maar) en geen sletten die je kan pakkenomdat ze een kort rokje aan hebben, homo's zijn graag gezien gasten in het hippere uitgaansleven, kom daar maar eens mee bij de gemiddelde Marrokaan. Eerst segregatie, later integratie, maar verpest het vooral niet voor elkaar. Door Keys - dinsdag 12 augustus 2003 @ 09:50 (Unmodded) Ik weet niet hoe het in andere steden is, maar hier, in Enschede, is 90% van de uitgaande Marokkaanse jongeren (extreem) gewelddadig. Je hoeft ze maar per ongeluk aan te stoten of zelfs maar iets te lang aan te kijken en ze halen (net zo laf) al hun vrienden op om je te slaan. Echter er zijn ook zoals Hypochonder al zei, "goede" Marokkanen die voor niks voor geweigerd / gediscrimineerd Door Freeze_LB - dinsdag 12 augustus 2003 @ 10:48 (Unmodded) Kweet niet wat je daar mee bedoelde, maar ga maar eens kijken in Hollywood ik noem bijvoorbeeld Marrokanen, die zijn echt niet achter mooie gesluierde vrouwen aan het aan rennen hoor. Nee die blanke *******s, waar ik persoonlijk een hekel aan heb, die zich erg gewillig opstellen tegenover hen. Trouwen doen ze met het eigen volk, en ****** doen ze met de gewillige nederlandse *******s Door Oksel - dinsdag 12 augustus 2003 @ 11:19 (Unmodded) Lijkt me leuk.. Zet 1000 Maroc's in een discotheek.. kijken wat er gebeurt. (Kunnen altijd nog kerstversiering ophangen..) Door Longmen - dinsdag 12 augustus 2003 @ 11:24 (Unmodded) quote: Lijkt me leuk.. Zet 1000 Maroc's in een discotheek.. kijken wat er gebeurt. (Kunnen altijd nog kerstversiering ophangen..) Als je daarbij doelt op het drama in Volendam vind ik je walgelijk en hoop ik dat je -10 krijgt ofzo. Zoiets gun je niemand en zeker niet wat Marokkanen waarvan jij de achtergrond niet weet! Er zitten ook normale reactie`s tussen, maar dit is toch wel erg vreemd. Bericht gaat over hindoestaanse, turkse en antiliaanse avonden....maar de discussie gaat over marokkanen?? Ontstaat dit door jaloezie, frustratie`s of pure domheid. Bron: www.fok.nl