Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Stelletje oude van dagen :-P

Pagina's : [1] 2

Safira75
08-07-2002, 11:27

Ik lees hier vaak opmerkingen in de trant van: - Vroeger was alles beter - Tegenwoordig is alles zus of zo Denken jullie echt dat dat waar is???? Dat vroeger de mensen vromer etc. waren??? Dat de jeugd meer respect had??? Dat het leven rooskleuriger was?? Misschien zijn er hier wat ouderen onder ons, die kunnen vertellen of dat echt zo was. Of dat dat soort geluiden van alle tijden zijn....

Cina
08-07-2002, 11:31
Eerlijk gezegd denk ik dat vroeger alles in stilte werd gedaan en nu in het openbaar. Bovendien zijn de mensen mondiger geworden...

Safira75
08-07-2002, 11:35
Origineel gepost door Cina Eerlijk gezegd denk ik dat vroeger alles in stilte werd gedaan en nu in het openbaar. Bovendien zijn de mensen mondiger geworden... Kijk, jij snapt het tenminste. Maar er zijn dus mensen die denken dat het vroeger ECHT anders was. De natuur van de mens is altijd hetzelfde hoor.....

SaraZena
08-07-2002, 11:36
Origineel gepost door Cina Eerlijk gezegd denk ik dat vroeger alles in stilte werd gedaan en nu in het openbaar. Bovendien zijn de mensen mondiger geworden... precies!!! :goedzo:

Safira75
08-07-2002, 11:45

Origineel gepost door Cina Eerlijk gezegd denk ik dat vroeger alles in stilte werd gedaan en nu in het openbaar. Bovendien zijn de mensen mondiger geworden... En als dit de realtiteit is- brengt dat mij tot de volgende vraag: Was dat dan dus een betere situatie: Waarbij mensen dus dezelfde dingen in stilte deden (stiekem dus) en dat mensen minder mondig waren??

Imaan
08-07-2002, 11:47
vroeger was wel anders met respect enzo nu overal waar je de tv aanzet vieze dingen maar ja iedereen vindt zijn tijd de beste natuurlijk beslama

Chaimae
08-07-2002, 11:57
of alles vroeger beter was weet ik niet want ja ik heb vroeger niet geleefd ik leef nu en ik heb het er naar mijn zin dus ik kan nix over vroeger zeggen

soussiasaida
08-07-2002, 11:59
Nou ik ben het wel met safira der stellingen eens, ik denk wel dat het zeer zeker vroeger anders was, ze leefden meer van de regels waren tevreden met de kleinste dingen en waren inderdaad vromer. Als ik mijn moeder zo hoor, heeft ze een goed jeugd gehad met haast niets....... ik heb ook wel een goed jeugd gehad maar je wilt niet weten hoevaak ik gezeurd hebt en eigenlijk alles had en alleen maar meer wilde........ respect heb ik ook wel......maar niet voor iedereen.......

Cina
08-07-2002, 12:05
Natuurlijk was het vroeger anders. De omstandigheden waaronder de mensen leefden kun je niet vergelijken met die van nu. De mensen waren blij met de kleinste dingen. Maar dan vraag ik me af of de mensen vroeger die dingen ook als klein hebben gezien...In onze ogen, in onze tijd zijn die dingen klein, maar dacht men daar vroeger ook zo over? Iets wat je niet kent, daar kun je ook niet naar verlangen toch? De mens is tevreden als hij in zijn behoeften kan voorzien...en die behoeften waren vroeger heel anders dan die van nu!

Safira75
08-07-2002, 12:11
Origineel gepost door soussiasaida Nou ik ben het wel met safira der stellingen eens, ik denk wel dat het zeer zeker vroeger anders was, ze leefden meer van de regels waren tevreden met de kleinste dingen en waren inderdaad vromer. Als ik mijn moeder zo hoor, heeft ze een goed jeugd gehad met haast niets....... ik heb ook wel een goed jeugd gehad maar je wilt niet weten hoevaak ik gezeurd hebt en eigenlijk alles had en alleen maar meer wilde........ respect heb ik ook wel......maar niet voor iedereen....... Ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen. Ik denk juist dat dingen vroeger niet beter waren, maar net zoals nu (wel anders, niet beter!) Opmerkingen als: Vroeger was alles beter- zijn van alle tijden. Je over over over over en overe grootouders hebben allemaal hetzelfde geroepen. Vroeger is nooit daardoor teruggekomen. Je kunt nu eenmaal niet terug- dus waarom steeds stilstaan bij het verleden. Behalve dat je ervan zou moeten leren (theoretisch gezien- praktisch doet men dat meestal niet), is het verleden een gedane zaak. Je leeft in het heden- en ook de toekomst is relevant. Maar steeds roepen dat het vroeger beter was......tja misschien een leuk tijdverdrijf...maar nogmaals zinloos... P.s: Ik zeg niet dat jij dat roept hoor for the record!!! Ik reageer nu even in het algemeen!

soussiasaida
08-07-2002, 12:40
oeps nou oke ik probeer het zo nog een keer ;)

nadia01
08-07-2002, 13:06
Ik kan niet geloven dat die mannen en vrouwen vroeger 20 kilometer verder water gingen halen zonder ouders en dat er dan niks gebeurde.. En wat respect betreft... als je geen respect had dan kreeg je zo een paar stokslagen.... Dus je kon beter je grote mond houden...

Safira75
08-07-2002, 13:22
Origineel gepost door nadia01 Ik kan niet geloven dat die mannen en vrouwen vroeger 20 kilometer verder water gingen halen zonder ouders en dat er dan niks gebeurde.. En wat respect betreft... als je geen respect had dan kreeg je zo een paar stokslagen.... Dus je kon beter je grote mond houden... jaaaaaa dat is zo. Maar is dat dan respect of angs....enne.....als je alleen maar stil bent omdat je bang bent....dan is dat tocg geen respect? oooooh ik voel een nieuwe topic.....

Safira75
08-07-2002, 14:00
maar eh waar blijven al die senioren nou :D

mokroman
08-07-2002, 16:47

Al dat gezeik over "vroeger dit, vroeger dat...." bla bla bla Ik hoor het genoeg van mijn ouders moet ik het nu ook van mensen van mijn eigen generatie aanhoren. Het zijn gewoon andere tijden, over een paar jaar zullen onze kinderen Inchalah ook zeggen "vroeger was het beter..." we leven vandaag en dus moeten we gewoon het beste van maken!!! Het heeft toch geen zin om alles met het verleden te gaan vergelijken.

Pagina's : [1] 2