Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Toegangsverbod voor allochtonenin zwembaden

Pagina's : [1] 2

LZN
12-08-2003, 10:04

Brussel - "Jammer voor de allochtone jongeren die zich wel gedragen, maar er zijn radicale maatregelen nodig om de rust te herstellen in onze recreatiedomeinen. Wij moeten hen allemaal een tijdje de toegang gaan weigeren", zegt het Vlaams-Brabantse VLD-provincieraadslid Danny Smagghe. Hij reageert daarmee op de aanhoudende incidenten deze zomer met jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst in openluchtzwembaden en recreatiedomeinen. Smagghe wil zijn voorstel laten bespreken in de Vlaams-Brabantse provincieraad, begin september. Zijn algemene toegangsverbod voor allochtone jongeren zou gelden in de domeinen van Huizingen, Diest, Zoutleeuw en Kessel -Lo. De bevoegde gedeputeerde Wiske Ockerman (VLD) ziet het plan wel zitten. "Je hebt er twintig die amok maken, maar als de redders of beveiligingsdiensten ingrijpen, staan er meteen vijfhonderd", zegt zij. Het Laatste Nieuws.

rnaj
12-08-2003, 10:06
Misschien moeten ze in Brussel even contact opnemen met de de zwembaden in Amsterdam, hier is de rust weer gekeerd.

Willemien
12-08-2003, 10:51
Zeg Vikker, wat vind je hier nou zelf van, van dit super stigmatiserende en racistische standpunt. Als wij van marokko.nl nou volgende week daar in belgie met z'n allen willen komen zwemmen .... dan pikken ze dus alle marokkanen met een marokkaans uiterlijk, en enkele halfbloedjes met een marokkaans uiterlijk, en enkele hollanders met een iets te donker uiterlijk eruit ... die moeten buitenblijven ... allochtonen die eruit zien als een spanjaard of italiaan mogen binnen ... iedereen met blauwe ogen natuurlijk ook ... al zullen daar misschien ook nog wat personen tussenzitten met noord-afrikaans bloed.. Goh, zou een hele veekeuring worden, aan de poort. Ik word al ziek als ik eraan denk.

Willemien
12-08-2003, 11:28
Origineel gepost door Abracadaver Vraagje aan jou Willemien, waarom zouden we daar naar toe willen als het er nu zo'n rotzooi is ? Nee, ik zou niet naar een zwembad gaan dat erom bekend staat dat het een zootje is. Maar ik zou ook niet naar een zwembad gaan, waar bij de ingang staat: toegang voor mannen van noord-afrikaaanse mannen onder de 25 jaar, verboden. Persoonlijk zou ik dan zeggen: maak er iets van dat dat zwembad overdag alleen toegankelijk is voor mensen van 20 jaar en ouder en jongeren onder die leeftijd alleen onder begeleiding van hun ouders of volwassenen, of zoiets ... of iets bedenken met een identiteitspas voor jongeren, die alleen kan worden verkregen als je niet bekend bent bij het zwembad als relschopper. en dan misschien nog een speciaal zwemuurtje 's avonds met de ME erbij of zo :rolleyes:

rnaj
12-08-2003, 11:29

Origineel gepost door Abdelalrachman Het probleem is dat sommige linkse Nederlanders denken dat alle culturele kloven te dichten zijn.fout. Er is sprake van twee culturen die elkaar botsen.tolerantie in dat geval is naieviteit.het oosten zal altijd het oosten blijven en het westen het westen. We moeten ons afvragen waarom is het zo dat juist de Noord-afrikanse jongeren meisjes in het zwembad lastigvallen? waarom de chineze jongeren dat niet doen bijvoorbeeld? abed Abed, Sorry hoor, maar ik heb er nog steeds nog een beetje moeite mee dat jij vanuit Israel (nationaliteit onbekend) de mening van Nederland(ers) verkondigd. Zeker als je daarmee bepaalde groepen (linksen, de marokkaanen) een mening mee in de mond legt. Rnaj

Willemien
12-08-2003, 11:42
Origineel gepost door Abracadaver Dus eigenlijk wil je beperkingen op gaan leggen aan het merendeel van de bezoekers i.p.v. aan de relschoppers. Het zwembad is trouwens failliet met jou ideeen want overdag tijdens kantooruren is het geen goed idee om te gaan gokken op klandizie van 20 jarigen en hoger. Het zijn typische oplossingen waarbij men zich in bochten probeert te wringen om vooral niemand en zeker niet de allochtonen op de teentjes te trappen. Simpelweg de toegang ontzeggen en laat de ouders van die jongeren dan maar met een oplossing komen, opvoeden is niet de taak van de overheid, dat is het handhaven van de openbare orde. Als de relschoppers in kwestie allemaal de toegang ontzegt wordt en er een brief gestuurd wordt naar de ouders, en die relschoppers zijn allemaal allochtonen toevallig, dan heb ik daar geen enkel probleem mee. Ik heb zelf ook regelmatig in zwembaden gezien dat knappe meisjes van een jaar of 14, 15 werden lastiggevallen door jongens. Ik heb daar echter geen associatie bij van allochtone jongens, want in dat zwembad ging het vooral om gewoon hollandse jongens die vervelend waren. Sterker nog, ik denk dat zij overwegend vaker een mooi allochtoon meisje uitzochten om even lekker aan te zitten, als exotisch product. Ik heb nou eenmaal niet zoveel ervaring met vervelende allochtone jongens, ik behoor kennelijk tot een minderheidsgroepering, ken er ook niks aan doen :rolleyes:

rnaj
12-08-2003, 11:46
Origineel gepost door Abdelalrachman Ik heb met veel Nederlanders gesproken.Ze hebben al genoeg van sommige van jullie.en je kunt me niet tegenspreken daar er een sprake van een fenomeen is. Met Noord-afrikanen bedoelen ze de magreben of de Marokannen en geen Israeliers. Ik ga vaak uit (stappen) en ik word gevraagd of ik uit marokko kom als ik nee zeg mag ik de discotheek in.Je kunt er niet om heen dat sommige van jouw landgenoten zo'n slechte reputatite opgebouwd hebben. Abed Ik zou een beetje voorzichtig zijn met het hullie en zullie, Ik weet niet met welke Nederlanders jij spreekt. Wat ik wel weet is dat jij regelmatig de mening van 'De nederlander' verkondigt terwijl dat zeker niet mijn mening is. Dus ik zou je graag willen verzoeken alleen voor je zelf te spreken, of aan te geven voor welke Nederlanders jij spreekt. Vergeet niet dat onder de Nederlanders ook veel Noord afrikanen zitten, zeker hier op het forum. Ik weet het, er zijn veel Nederlanders die anders over marokkanen (of andere buitenlanders) denken dan ik (zie ook nova uitzending van gisteravond). Daarom erger ik mij er ook aan dat jij steeds maar weer over 'de nederlanders' spreekt. In iedergeval, vaak niet namens mij. groetjes 'kaaskop' Rnaj

Bazba
12-08-2003, 11:54
Origineel gepost door Abdelalrachman Ik ga vaak uit (stappen) en ik word gevraagd of ik uit marokko kom als ik nee zeg mag ik de discotheek in. En daar ben je trots op? Natuurlijk is het zo dat in de ene discotheek meer mensen van de ene groep zijn dan van de andere. Maar een discotheek waar je afhankelijk van de nationaliteit of ras wel of niet toegelaten wordt is per definitie foute boel. Voor je het weet sta je tegen je zit in een club vol angsthazen en Neo nazi's je biertje te drinken. ... of theetje, wat je wil ...

Bazba
12-08-2003, 11:57
Origineel gepost door Abdelalrachman ...waren er dezelfde reacties als het een zekere Jan Janssen was doodgeschoten? Nee natuurlijk niet, daarvoor moet je op www.JanJanssen.nl zijn

rnaj
12-08-2003, 12:47
Origineel gepost door Abdelalrachman ach,kom.de meeste van de tweede generatie Marokaanse-Nederlanders koesteren nog steeds veel liefde aan hun lieve "Vaderland". om ze echte Nederlanders te noemen zou voorbarig zijn. waar ligt hun loyaliteit ? Waarom hechten ze nog steeds zo aan Marokko? waarom worden ze wel boos (ook hier in de forum) als een van de "Nederlanders" dood geschoten is door een agent? waren er dezelfde reacties als het een zekere Jan Janssen was doodgeschoten? bullshit. abed En toch heb ik liever niet dat jij mijn mening verkondigd. Ben zeer goed instaat om het zelf te doen. Rnaj

MELILLENSE
12-08-2003, 13:06
ach,kom.de meeste van de tweede generatie Marokaanse-Nederlanders koesteren nog steeds veel liefde aan hun lieve "Vaderland". om ze echte Nederlanders te noemen zou voorbarig zijn. waar ligt hun loyaliteit ? Waarom hechten ze nog steeds zo aan Marokko? waarom worden ze wel boos (ook hier in de forum) als een van de "Nederlanders" dood geschoten is door een agent? waren er dezelfde reacties als het een zekere Jan Janssen was doodgeschoten? bullshit. abed Abdelalrachman, "Waarom koester jij nog zoveel liefde aan je lieve "vaderland". Om je een echte Nederlander te noemen zou voorbarig zijn. Waar ligt je loyaliteit? Waarom ben je nog zo gehecht aan Israƫl? Waarom wordt je wel boos (ook hier op dit forum) als een "Israeli" wordt doodgeschoten door een Arabier?" Keywords om dit soort problemen grotendeels op te lossen in deze maatschappij zijn respect en eerbied hebben voor elkaar, van welke zijde dan ook. Jongeren van een andere etnische afkomst moeten alle kansen krijgen in deze maatschappij en gelijk behandeld worden, dwz. met alle plichten EN rechten. Gelijke rechten en plichten voor iedere staatsburger! Wanneer dat wederzijds respect er daadwerkelijk is en iedereen zijn steentje bijdraagt, dan pas zal je een maatschappij hebben waar iedereen wordt beoordeeld om zijn daden, en niet langer om afkomst, cultuur of religie. Verwijzen naar cultuur, afkomst en/of religie als oorzaak van een probleem, is the easy way of thinking: no brains needed! En daar ben jij kennelijk geen uitzondering op blijkens jouw eenzijdige antwoorden op verschillende fora. Geen enkele religie verbiedt je om in harmonie samen te leven met je medemens, zolang dit wederzijds is. Cultuur al evenmin. Hetgeen mensen niet kunnen verdragen, is dat zij niet menselijk worden behandeld.....en dan krijg je te maken met het fenomeen, oog om oog, tand om tand, je allicht bekend om de situatie in het Midden-Oosten. Laten we ons gelukkig prijzen dat het in deze maatschappij veelal bijft bij, woord om woord,....dat geeft ons immers nog hoop voor de toekomst! Kortom, Abdelalrachman, je emotionele uitlatingen zoals hierboven zullen niet veel toenadering brengen tussen de verschillende standpunten. Angst en woede zijn sinds mensenheugenis altijd slechte raadgevers geweest en hebben tot niets anders dan onbegrip en vernieling geleid, weze de geschiedenis als getuige hiervan. Gegroet. MELILLENSE :belgie:

rnaj
12-08-2003, 13:26
Origineel gepost door Abdelalrachman Ten eerste ben ik in Nederland niet geboren of getogen.Ik ben hier al 4 jaar. Ten tweede,ja cultuur kan veel zeggen. empirisch gezien zijn de protestante landen rijker dan de andere landen.empirische gezien zou een chinees geen bijstand uitkeering aanvragen.cultureel bepaald?!.zeker. Het klinkt simplistisch dat weet ik maar kun je het anders verklaren hoe dat komt dat de Nederlanders goed kunnen organiseren en de spanjarden niet ? abed Abed, Ik ben hier al 4 jaar. Wat bedoel je met 'hier'? rnaj

rnaj
12-08-2003, 13:33
Abed, ik zit me namelijk af te vragen, of jij dan dus ook een allochtone Nederlander bent. Die kennelijk ook moeite heeft om zich aan te passen. Uit jouw bijdrages hier laat je doorschemeren, dat jij jezelf een betere allochtoon voelt, dan die maroc allochtonen waar jij steeds zo'n duidelijke mening over hebt. Vroeg mij af waar dit gevoel bij jouw vandaan komt, behoor je misschien bij het 'uitverkoren' volk gr Rnaj

grendel
12-08-2003, 13:41
Origineel gepost door rnaj Abed, ik zit me namelijk af te vragen, of jij dan dus ook een allochtone Nederlander bent. Die kennelijk ook moeite heeft om zich aan te passen. Uit jouw bijdrages hier laat je doorschemeren, dat jij jezelf een betere allochtoon voelt, dan die maroc allochtonen waar jij steeds zo'n duidelijke mening over hebt. Vroeg mij af waar dit gevoel bij jouw vandaan komt, behoor je misschien bij het 'uitverkoren' volk gr Rnaj Abed heeft een hekel aan zich zelf opblazende Palestijnen,.. en aan sommige leden op dit forum die dit goedpraten,... Daaruit concludeert hij dat dus 99 % van de leden dit standpunt delen,........ dat is fout gedacht,... Het Palestina conlfict wordt zeer zekers niet opgelost op dit forum maar geeft wel een uitlaatklep voor velen onder ons aangezien een retourtje Haifa er niet in zit....... en Abed, je moet er niet raar van opkijken dat de reacties op sommige van jou topics erg fel zijn,... Ik denk dat ik dezelfde behandeling krijg als jij als ik in jouw stijl op www.cidi.nl de Midden-Oosten problematiek ga bespreken.

rnaj
12-08-2003, 15:12

Origineel gepost door Abdelalrachman Je bent grappig,Rnaj.De uitverkorn volk mag van mij naar de hell lopen. Ik heb hier (Nederland) alleen maar goede ervaring gehad.en ik word overal goed op gevangen.zonder problemen. Overal hoor ik verhalen over andere soort allochtonen (Marokannen) wat moet ik daarvan afleiden ?! Begrijp me niet verkeerd. voordat ik naar Nederland kwam heb ik nooit iets slecht gehoord over Marokannen en over Marokko.integendeel. laat staan de vijandigheid van sommige van jullie tegenover Israel en de joden.Ik dacht altijd dat Marokko met Israel bevriend was.Maar ik heb hier andere geluiden gehoord.een keer heeft iemand op mijn gezicht gespuugt omdat ik met een kepeltje naar de synagoge ging en het was een geen Nederlander maar een Marokaan. kom op .o.k. abed Abed, ben blij dat jij ook gevoel voor humor hebt. Als jij slechte ervaringen met marokkanen hebt, zijn dat vast intressante onderwerpen om hier over de discuseren. maar dan moet je het niet brengen of als Nederland een probleem met marokkanen heeft. En als jij je eigen mening geeft moet je niet de indruk wekken dat je voor 'de nederlanders' spreekt. Dit bedoel ik niet voor dit topic specifiek, het valt me namelijk al langer op. Mvg Rnaj.

Pagina's : [1] 2