Bekijk originele versie : De seriemoordenaar die trots was op zijn daden.
http://www.parool.nl/1038042796410.html
AMSTERDAM - Een Iraniër blikt in de camera en zegt: ''Hoeren zijn niet menselijk, dus is mijn broer geen moordenaar.'' Met die redenering pleit hij Saeed Hanei - getrouwd, vader van twee kinderen - vrij van de moord op zestien hoeren.
Hanei's moeder zou hoeren ook het liefst 'in stukken hakken'. Hanei's zoon, een kereltje van een jaar of twaalf, noemt zijn vader 'een grote oorlogsheld', want hij ruimde 'bedervers van de aarde' op.
De dader zelf staat na zijn arrestatie nog steeds achter zijn daden: hij streefde naar een 'zuivere' samenleving en daarin horen hoeren niet thuis. De documentaire Va ankaboot amad (And along came the spider) is schokkend. Dat komt niet doordat elke seriemoordenaar verbijstering wekt, maar door het motief van de dader. De film maakt duidelijk tot welke excessen religieus fanatisme leidt. Saeed Hanei was - hij is inmiddels opgehangen - een psychopaat, maar hij handelde uit de overtuiging dat hij religieus juist handelde. Hij was het extreme produkt van het in elk religieus en ideologisch fundamentalisme levende streven naar een moreel zuivere samenleving. Hitler zuiverde de wereld van de 'immorele joden', Stalin van de 'kapitalistische koelakken' en Saeed Hanei wilde Iran bevrijden van 'moreel verachtelijke hoeren'.
Alle drie deelden de mensheid in in mensen en onmensen. De Iraanse filmmaker Maziar Bahari, die we kennen van Football, Iranian style, wijst met Va ankaboot amad op de angstaanjagende gevolgen van deze overtuigingen..
Willemien
12-08-2003, 09:45
Hebben wij een paar jaar terug hier in Nederland ook gehad ... in groningen of friesland een man die hoertjes vermoordde.
Was " gewoon " een hollander hoor. Ach, misschien zei die wel dat het in de Bijbel stond :rolleyes:
Willemien
12-08-2003, 10:15
Gepakte man blijkt seriemoordenaar
De man die maandag werd aangehouden voor de moord op een Groningse prostituee heeft zeker 5 moorden op zijn geweten. De politie verwacht dat dit aantal nog wel eens op kan lopen. De man heeft begin jaren '70 vastgezeten voor moord. Hij kreeg 18 jaar en tbs, maar kwam weer vrij.
Volgens de politie heeft de verdachte toegegeven behalve Sasja Schenker ook Michelle Fatol en Annelies Reijnders in 1995 op deze manier te hebben vermoord. Verder sluit de politie niet uit dat deze verdachte bij nog meer moorden op prostituees in de regio Groningen is betrokken. Het gaat daarbij mogelijk om de tot nu toe onopgeloste moorden op Shirley Hereigers, Antoinnette Bont en Jolanda Meijer.
Deze vrouwen worden sinds 1998 vermist. De politie is onder meer met infraroodapparatuur op zoek naar sporen bij de boerderij van de verdachte.
Seriemoordenaar
De politie is de man uit Harkstede op het spoor gekomen door aangetroffen sporen te combineren, door de manier van het doden van de slachtoffers en de locatie waar Sasja Schenker en kledingstukken van haar zijn gevonden. Volgens de politie onderhield de verdachte regelmatig telefonisch contact met Sasja. Ook zou hij een vaste klant van haar zijn geweest. Verder zegt de politie dat de man zich vaker gewelddadig heeft gedragen tegenover vrouwen. De man is volgens de politie al eerder veroordeeld tot een lange gevangenisstraf en TBS voor de moord op en verkrachting van twee vrouwen.
Slachtoffers
De serie gruwelijke moorden op ******aarsters in Groningen begon in november 1993. Maandag kon de politie eindelijk een verdachte achterhalen en aanhouden. Toen werd het dode lichaam van de toen 23-jarige Michelle Fatol in een sloot bij Enumatil gevonden. In januari 1995 dregde de politie ter hoogte van Appingedam het stoffelijk overschot van de toen 31-jarige Annelies Rijnders uit het Eemskanaal.
1995
In augustus 1995 werd in het Winschoterdiep bij Zuidbroek de ernstig verminkte romp van de toen 24-jarige Antoinette Bont gevonden. Een paar dagen later zag een wandelaar in het Peizerdiep bij Roderwolde een sporttas drijven waarin de ledematen van de vrouw bleken te zitten. Haar hoofd is nooit teruggevonden. In mei 1997 werd de toen 19-jarige straatprostituee Shirley Hereijgers vermoord.
1999
Sinds februari 1998 wordt ook nog Jolanda Meijer vermist. Van haar ontbreekt nog elk spoor. De politie kreeg in 1999 met de post haar paspoort toegestuurd. Het lichaam van Sasja Schenker werd in juli aangetroffen in een kanaal in de buurt van Groningen.
Onderzoek zat vast
In alle moordzaken liep de politie tot begin deze week vast, ondanks het uitloven van beloningen en uitzendingen van Opsporing Verzocht.
Origineel gepost door KohiNoor
Gelukkig was die rechter inderdaad niet zo gestoord en liet hem ophangen.
Ik vind ophangen anders redelijk gestoord.
Al is wat die man deed natuurlijk wel vele malen erger.
Willemien
12-08-2003, 11:35
Origineel gepost door vikker
De film maakt duidelijk tot welke excessen religieus fanatisme leidt. Saeed Hanei was - hij is inmiddels opgehangen - een psychopaat, maar hij handelde uit de overtuiging dat hij religieus juist handelde. Hij was het extreme produkt van het in elk religieus en ideologisch fundamentalisme levende streven naar een moreel zuivere samenleving. Hitler zuiverde de wereld van de 'immorele joden', Stalin van de 'kapitalistische koelakken' en Saeed Hanei wilde Iran bevrijden van 'moreel verachtelijke hoeren'.
That's the point dear Wilma.. ;)
I know dear Tonk ;)
Maar ook zonder Saeed Hanei in de buurt of een andere ideologische fundamentalist, is het voor ons vrouwen toch niet mogelijk om 's avonds / 's nachts in dit landje overal frank en vrij over straat te lopen zonder het risico te lopen verkracht te worden.
Het is zo ' vanzelfsprekend " om dat niet te doen, en altijd verlaten wegen te mijden, dat je het bijna "normaal" zou gaan vinden.
La_Femme_Nikita
12-08-2003, 11:38
Origineel gepost door vikker
http://www.parool.nl/1038042796410.html
AMSTERDAM - Een Iraniër blikt in de camera en zegt: ''Hoeren zijn niet menselijk, dus is mijn broer geen moordenaar.'' Met die redenering pleit hij Saeed Hanei - getrouwd, vader van twee kinderen - vrij van de moord op zestien hoeren.
Hanei's moeder zou hoeren ook het liefst 'in stukken hakken'. Hanei's zoon, een kereltje van een jaar of twaalf, noemt zijn vader 'een grote oorlogsheld', want hij ruimde 'bedervers van de aarde' op.
De dader zelf staat na zijn arrestatie nog steeds achter zijn daden: hij streefde naar een 'zuivere' samenleving en daarin horen hoeren niet thuis. De documentaire Va ankaboot amad (And along came the spider) is schokkend. Dat komt niet doordat elke seriemoordenaar verbijstering wekt, maar door het motief van de dader. De film maakt duidelijk tot welke excessen religieus fanatisme leidt. Saeed Hanei was - hij is inmiddels opgehangen - een psychopaat, maar hij handelde uit de overtuiging dat hij religieus juist handelde. Hij was het extreme produkt van het in elk religieus en ideologisch fundamentalisme levende streven naar een moreel zuivere samenleving. Hitler zuiverde de wereld van de 'immorele joden', Stalin van de 'kapitalistische koelakken' en Saeed Hanei wilde Iran bevrijden van 'moreel verachtelijke hoeren'.
Alle drie deelden de mensheid in in mensen en onmensen. De Iraanse filmmaker Maziar Bahari, die we kennen van Football, Iranian style, wijst met Va ankaboot amad op de angstaanjagende gevolgen van deze overtuigingen.
Ik heb dit inderdaad gezien gisteren op tv gatverdamme wat een zielig ventje hij was er echt trots op gatverdamme ik ging echt zowat over mij nek toen ik het zag! En het schijnt dat hij ze ook nog verkracht had gatverdamme wat een zielig ventje die moeten ze voor altijd in de hel stoppen en dan zei hij nog doodleuk op het laatst mijn organen wil ik graag ter beschikking stellen aan mensen die een ziekte hebben wie wil nou organen van zo'n moordenaar wie? Die man die hadden ze in brand moeten steken want wie is hij nou om hoeren te vermoorden het lot van in mens ligt in handen van Allah en Allah alleen veroordeeld en straft de mensheid!
La_Femme_Nikita
12-08-2003, 11:42
O ja trouwens de regering van Iran is zwaar klote daar moeten ze echt wat aan gaan doen die mensen zijn veel te ver gegaan! En dan nog spreken in naam van Allah hoe durven ze! Een vrouw kan niet eens over straat lopen daar, zegt de koran dat nee de koran zegt dat niet **** die iraanse regering allemaal die moeten ze voor eeuwig opsluiten!
La_Femme_Nikita
12-08-2003, 11:44
_l_
Een kleinigheidje voor de iraanse regering!
Had Hanei toevallig ook nog een mening over hoerenlopers?
Ik dacht trouwens dat ze in Iran (net als in Egypte) tijdelijke "huwelijken" hebben, om `t hoerenlopen recht te lullen....
La_Femme_Nikita
12-08-2003, 11:54
Precies. Vooral die moeder was compleet gestoord! Dat ouwe wijf zat maar te bazelen dat hoe/ren vermoord moesten worden en weet ik al niet. Geen wonder dat zoonlief gestoord is. Wat ze zei...Als ik die meisjes bij een openbare telefoon zie bellen om afspraakjes te maken zou ik ze het liefst in stukken hakken. Nou dan ben je niet ziek!
Femme,,,Ik ben het helemaal met je eens! Iran is een ziekelijk land! Ik snap niet waarom die vrouwen de chador moeten dragen daar, een hoofddoekje lijkt me ruimschoots voldoende en als je achterop de motr zit bij een man die niet je echtgenoot is, krijg je de doodstraf! (dat werd ook verteld) ZIIIIIIIIEEEEEKKK
Ja erg he ik bedoel hoe ver die mensen kunnen gaan ziekelijk echt ziekelijk ze moeten al die klootzakken de strot doorknijpen dat is wat goed voor hun zal zijn en die wetten daaro in Iran waardeloos echt waardeloos ze moeten echt afgeschaft worden waarom kan een vrouw niet met een normaal hoofddoekje lopen is dat haram ofzo??? :rolleyes:
La_Femme_Nikita
12-08-2003, 11:56
Precies. Vooral die moeder was compleet gestoord! Dat ouwe wijf zat maar te bazelen dat hoe/ren vermoord moesten worden en weet ik al niet. Geen wonder dat zoonlief gestoord is. Wat ze zei...Als ik die meisjes bij een openbare telefoon zie bellen om afspraakjes te maken zou ik ze het liefst in stukken hakken. Nou dan ben je niet ziek!
Femme,,,Ik ben het helemaal met je eens! Iran is een ziekelijk land! Ik snap niet waarom die vrouwen de chador moeten dragen daar, een hoofddoekje lijkt me ruimschoots voldoende en als je achterop de motr zit bij een man die niet je echtgenoot is, krijg je de doodstraf! (dat werd ook verteld) ZIIIIIIIIEEEEEKKK
:goedzo: Met jou kan ik praten wallahielah! ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.