Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Soera 23 vers 5-8

Pagina's : [1] 2

LZN
12-08-2003, 02:03

Salaam in deze soera staat dat de man recht heeft op sex met zn vrouw(en) en slavinnen. Dat vind ik eigenaardig gezien slavinnen werden gekocht,dus kon mn eigelijk zn sex kopen???.

fidjoest
12-08-2003, 22:50
Origineel gepost door Jamaah_Islamiya Salaam in deze soera staat dat de man recht heeft op sex met zn vrouw(en) en slavinnen. Dat vind ik eigenaardig gezien slavinnen werden gekocht,dus kon mn eigelijk zn sex kopen??? zo te zien dus wel he :D en je kent die soerat zo goed, dat is het enige soera dat je kent zeker. :giechel: :giechel: grapje

fidjoest
12-08-2003, 23:05
Origineel gepost door Jamaah_Islamiya héhé maar daar moet een uitleg voor zijn,zo is de islam niet :rolleyes: ik zou het echt niet weten. maar staat dat er zo in.

fidjoest
12-08-2003, 23:11
En die hun vleselijke lusten beheersen. Behalve met hun vrouwen of hetgeen hun rechterhand bezit, want dan treft hen geen verwijt. Doch degenen die deze perken te buiten gaan, zullen overtreders zijn. Zij die zorgzaam zijn voor het hun toevertrouwde en voor hun overeenkomsten. dat is toch wat er in staat, waar zie je ergens slavinnen staan. ik kan hier niet vinden, dat ze mogen slapen met hun slavinnen. of is dat het stuk van die rechterhand, kan op iets anders slaan. moet niet precies dat zijn. :zwaai: :zwaai:

fidjoest
12-08-2003, 23:16

Origineel gepost door Jamaah_Islamiya Hmm in mijne vertaling staat het anders :confused: tja daarom juist zeg ik dat moslims arabisch moete lere :D ok heb mijn bericht net gewijzigd. maar zie ik kan ook niet veel arabisch, heb het gewoon uit de nederlandse versie. kan dat dat niet klopt met wat dat jij hebt gelezen. maar ok je begrijpt arabisch, maar dat betekent toch ook niet automatisch dat je de koran snapt. begrijp je wat ik wil zeggen

fidjoest
12-08-2003, 23:40
Origineel gepost door Jamaah_Islamiya Vertalinge zijn altijd anders hé anders geinterpreteerd. Ja ik snap nie veel int Arabisch van de Koran de stijl is zeer moeilijk,maar probere he en oefene en lere :D maar vind de gewone arabisch toch wel verschillen van die uit de koran hoor. maar ja zoals je dus zegt leren, maar als je arabisch gaat leren, dan leren ze je de gewone arabisch, en daar heb je niet veel aan vind ik. :confused: :confused: :confused:

fidjoest
12-08-2003, 23:49
Origineel gepost door Jamaah_Islamiya Het algemeen Arabisch :) kun je de koran mee lezen maar begrijpen is moeilijker de koran heeft een moeilijke stijl ik weet niet hoor, de meeste arabieren die ik ken kunnen niets vertalen uit de koran, ze vinden dat zelf te moeilijk. en hun spreken nochtans toch de taal, dus aan wat ligt het. toch niet aan de taal dan denk ik.

fidjoest
13-08-2003, 00:25
Origineel gepost door Jamaah_Islamiya Dat zal wel marokkaans zijn en niet arabisch :D what ever dacht dat arabisch en marokaans zelfde is, maar allee. is dus niet zo blijkbaar!!!!!!!!!!!!!!!! uitleg alseblieft :confused:

GangstaLovin
13-08-2003, 00:47
"of hetgeen hun rechterhand bezit" ..bedoelen ze hier niet mee slavinnen ??

fidjoest
13-08-2003, 01:19
Origineel gepost door Jamaah_Islamiya Marokkaans is een soort dialect met woorden uit het spaans frans Maar met als basis arabisch :D okidoki dank je voor je uitleg, al kan ik er niet aan uit. dacht altijd dat dat zelfde was, maar ja. :zwaai: :zwaai:

fidjoest
13-08-2003, 12:26
Origineel gepost door Jamaah_Islamiya [QUOTE]Origineel gepost door fidjoest okidoki dank je voor je uitleg, al kan ik er niet aan uit. dacht altijd dat dat zelfde was, maar ja. :zwaai: :zwaai: [/QUOMarokkaans en arabisch kun je ongeveer vergelijken met het Fries en het Nederlands :-) so dan is dat toch wel grote verschil niet? ok denk da k t begrijp. dank je :D :D

fidjoest
13-08-2003, 18:49
Origineel gepost door Jamaah_Islamiya Ik denk dat het aan de tijd ligt waarin de soera is neergedaald. De wetten van de islam zijn geleidelijk aan ingevoerd,stapje per stapje zodat het draaglijker was voor bekeerlingen en voor de arabieren die een zeer slechte mentaliteit hadden. Zo werd alcohol niet ineens verboden maar eerst was er een verbod op het drinken van alcohol voor het gebed en na een bepaalde tijd algemeen verbod. Zo zal het denk ik ook zijn met dit,vroeger werd er veel verkracht ed ,het kan zijn dat er eerst alleen toegestaan was sex te hebben met je slavinen en vrouwen en na een periode alleen nog met je vrouwen :D ik weet dat niet hoor, en daar kan ik ook niet echt inkomen. jij hebt wel een aprte gedachten gang zeg. :D :D

pasarella
17-08-2003, 01:07
meisje je hebt die soura teleterlijk genomen ze bedoelen daarmee dat je met je slavingen mag terouwen ..en dan pas sex mogen hebben !!

Pagina's : [1] 2