Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Echtscheiding

LZN
11-08-2003, 23:03

Salaam alaikom, Wie kan mij aub helpen? Ik heb een paar jaar geleden een grote fout gemaakt. Ik ben in Marokko getrouwd met iemand die ik niet wilde. Die persoon gebruikt mij alleen maar om aan een verblijfsvergunning te komen. Ik ben nog steeds maagd, we wonen niet samen en ook van de bruidsschat heb ik geen cent gezien. Ik heb aangegeven te willen gaan scheiden, maar hij zegt dat hij nooit zal instemmen met een scheiding. Nou wil ik graag de scheiding aanvragen, maar weet niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken. Ik heb al gebeld met consulaten maar die kunnen me niet verder helpen, of althans ze willen me niet helpen. Ze zeggen dat ik het maar in Marokko moet gaan uitzoeken. Ik sta er zo’n beetje alleen voor en Allah is de enige waarop ik vertrouw. Van mijn familie hoef ik geen steun te verwachten.Zij zullen mij niet helpen. Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken? Hoe kan ik toch zonder zijn toestemming zo snel mogelijk de islamitische scheiding krijgen. Weet iemand of er ook advocatenbureau's zijn die zich bezighouden met islamitische scheidingen? Kan iemand mij helpen? Ik hoop het, want dit wens ik niemand toe.Mailen kan naar prinses_22@hotmail.com Alvast bedankt. Beslama.

souraya81
11-08-2003, 23:08
ben je op de nederlandse wet al gescheiden?

souraya81
11-08-2003, 23:23
Ik zal je wel ff prive mailen, als je het goed vind..

amina01
14-08-2003, 20:55
Salaam aleikoem Scheiden in Marokko blijft in een kwestie van geld, heb je geld kan je een scheiding bekomen. Ik weet niet waar je woont. Indien je in Tanger woont of in Tanger een scheiding wilt bekomen, kan ik je een naam van een advocaat geven, één ding, het vraagt zweet, geld en geduld. Nu de wet verandert is, kan je je scheiding die je in Nederland, of althans voor België, overmaken in Marokko en dan krijg je ook je scheiding. Dit is ook voorgekomen, weet niet hoe je zaak in elkaar zit. Dat jij geen bruidschat hebt gekregen, kan jij dit bewijzen? Wat staat er in uw huwelijksakte vermeldt?

Soraya20
18-08-2003, 13:37

hallo prinsesje, Het is echt heel erg moeilijk om voor de islamitische wet te gaan scheiden zonder toesteming van je officiele man. de kans is uitermate klein dat je vanuit nederland aan een islamitische scheiding kan komen, want je moet gewoon mensen kennen en geld hebben want marokanen zijn gewoon corupt of jij dat nou wilt of niet . hoe groot is de kans dat je familie je helpt want daar bereik je veel meer mee. ik weet dit alles omdat mijn man op zijn 16 is uitgehuwlijkt, ja het komt zelfs voor bij mannen en die heeft het veel zweet en tranen en geld gekost zelfs met de hulp van zijn ouders om van haar af te komen hou me op de hoogte groetjes saida