Bekijk originele versie : Hoe integreer jij in de Nederlandse samenleving.
Hoe wil jij integreren in de Nederlandse samenleving
BintElmagreb
08-07-2002, 12:44
Ik integreer tot op zekere hoogte.
Sommige dingen kun je niet doen, omdat je een marokkaan bent en blijft. Sommige dingen neem je weer automatisch over! Je moet in geen geval je indentiteit verliezen, want als je je indentiteit verliest, dan ben je pas echt verloren!
Ik bedoel, we zijn marokkaanen en leven in het westen, heel veel dingen kunnen wel, en veel meer dingen kunnen niet.
We moeten ons zo veel mogelijk aan onze gewoonten, normen, waarden, cultuur en tradities houden!
Thallaou
JUSTda2ofUS
08-07-2002, 15:10
het is de mensen onder mijn dak against the world
Nee, nikus, nope, ik integreer niet!!
Ik loop gewoon heel de dag in mijn djellabah en mijn slippers.
'K heb op elk mogelijk lichaamsdeel henna: :rood:
Ik weiger naar de Niederlandsche les te gaan, waarom zou ik; 'k krijg toch socialdienust.
Mijn kids mogen alleen naar een zwarte school en ik praat niet met niederlandersch!! :D
Intergreren...pfffff....
beppie_truus
08-07-2002, 15:45
ik heb me zover geintergreerd dat ik deel neem aan de maatschapij(ik werk) en ik beheers de nederlandse taal dat is intergratie.
je hoeft niet meteen je gelooft en afkomst te verwaarlozen want dat valt niet onder intergratie.
Safira75
08-07-2002, 16:00
Denk je niet dat integratie vanzelf gebeurt?? Of mensen het nu willen of niet, ze hebben een invloed op elkaar. Het gaat misschien niet in een tempo dat iedereen's goedkeuring wegdraagt....maar niettemin gebeurt het toch!`
Origineel gepost door Safira75
Denk je niet dat integratie vanzelf gebeurt?? Of mensen het nu willen of niet, ze hebben een invloed op elkaar. Het gaat misschien niet in een tempo dat iedereen's goedkeuring wegdraagt....maar niettemin gebeurt het toch!`
Mee eens Safira...
Om voor mezelf te spreken: ik integreer niet bewust...ik zie het al voor me: ik kijk in de spiegel en zeg: 'Hmmm, laat ik vandaag eens wat meer aan m'n integratie doen.'
Ik trek dan ook onbewust een grens. Ik laat me integreren, maar niet zo ver dat ik m'n geloof en afkomst ga loochenen. En in principe creƫer je zo een eigen cultuur, een mix tussen de Nederlandse en Marokkaanse...
Origineel gepost door Leeuwenhart
oh, ja! En daarom zijn onze ouders zo goed geintegereerd zeker....
Voor je ouders is het een ander verhaal Leeuwenhart. Je ouders zijn hier op een veel latere leeftijd gekomen en hebben hier niet op school gezeten. Ze komen wel in contact met Nederlandse mensen, maar op een andere manier dan jij.
Safira75
08-07-2002, 16:09
Origineel gepost door Leeuwenhart
oh, ja! En daarom zijn onze ouders zo goed geintegereerd zeker....
ja maart dat was een hele andere situatie en/of tijd.
Kinderen gaan bijv. sowiezo naar school. Dat is verplicht- en komen daar dus met andere culturen in aanraking. Dat is dus een heel ander verhaal.
Best way is to not live "inbetween" cultures but "with" cultures and take the best out of "all" cultures!!
Ps voor chemie:
Nee, dit is niet gekopieerd/gestolen...... ;) :D
Origineel gepost door Pebbles
Best way is to not live "inbetween" cultures but "with" cultures and take the best out of "all" cultures!!
Ps voor chemie:
Nee, dit is niet gekopieerd/gestolen...... ;) :D
hahahahaha
I get it
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.