Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Regels omtrent huisbezoek door inspecteurs/bijstandconsulent

Rachsa
05-01-2007, 16:04

Regels omtrent huisbezoek door inspecteurs/bijstandconsulent Hallo, Weet er iemand hoe dat zit met huisbezoek en de regels waar de SoZaWe / sociale dienst aan moet houden en dan heb ik het met name over de aantal mensen die op huisbezoek moeten gaan? Is het niet zo dat het verplicht is dat een inspecteur niet in zijn eentje op huisbezoek mag gaan,maar met een andere collega,voor veiligheid maar ook omdat 2 meer zien dan in 1 (in de wet vastgelegd,getuigen) Weet iemand hier misschien antwoord op? Liefst met wetsartikelen en motivatie? gr, Rachsa

samibella
03-02-2007, 20:42
ze moeten altijd met zijn tweeen zijn.en je hoeft niet alles van ze te accepteren.dus je kan er wat van zeggen als je vind dat ze te ver gaan.

nella
03-02-2007, 21:16
Ik weet niet of het in de wet staat maar in volgens de regels van de sociale dienst moeten er altijd twee mensen op huisbezoek gaan. Ze hebben toestemming nodig om naar binnen te gaan. Ze moeten altijd aan de cliënt vragen of ze naar binnen mogen. Je hebt het recht om te weigeren. Als ze wel naar binnen kunnen ze niet zomaar aan je spullen zitten, ze hebben voor elke handeling toestemming nodig van de cliënt. Ik heb zelf een paar keer zo'n huisbezoek gedaan toen ik werkte bij de sociale dienst. Misschien kan je op internet de Wet Werk en Bijstand erbij halen.

BentElBahja
03-02-2007, 22:09
Ik weet niet of het in de wet staat maar in volgens de regels van de sociale dienst moeten er altijd twee mensen op huisbezoek gaan. Ze hebben toestemming nodig om naar binnen te gaan. Ze moeten altijd aan de cliënt vragen of ze naar binnen mogen. Je hebt het recht om te weigeren. Als ze wel naar binnen kunnen ze niet zomaar aan je spullen zitten, ze hebben voor elke handeling toestemming nodig van de cliënt. Ik heb zelf een paar keer zo'n huisbezoek gedaan toen ik werkte bij de sociale dienst. Misschien kan je op internet de Wet Werk en Bijstand erbij halen. Dit is de discretionaire ruimte die instanties hebben, in dit geval de gemeente. Het wordt ook wel de beleidsruimte/beleidsvrijheid genoemd. Dus dit is niet bij wet geregeld. Ik weet ook niet zeker of het in de regelgeving van de SD dienst staat, vaak gaan ze wel met z'n 2-en uit veiligheid. Je zou dit voor de zekerheid zelf kunnen navragen door simpelweg ff de telefoon te pakken ;) ...check deze site nog ff staat het een en ander over geschreven, wellicht heb je er nog wat aan. http://www.bijstandsvrouwen.nl/kranten/hercontrole_en_huisbezoek.htm

Lady_x
04-02-2007, 12:13

huisbezoeken enzo is geregeld in de protocollen van de sociale dienst zelf..ga naar de SD van je gemeente en vraag naar d eprotocol...