Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wie kan me meer vertellen over Kung-Fu

TwinkleEye_19
11-08-2003, 12:13

D'r zijn zoveel stijlen, dat ik haast niet weet welke kmoet nemen :( Kwil iets met zwaarden doen en stokvechten vind ik ook erg :verliefd: :o En weet iemand waar je in Utrecht dit kunt doen... Kwil zelf graag bij een vereniging, dus niet met persoonlijk iemand van familie enzo... Is Pachi Tang Lang Chuan Holland een goeie? Kbel ze maar krijg niemand te pakken :( En hoeveel kost 't ongeveer ;)

GillDeLaTouret
11-08-2003, 12:22
w8 ik sjoek wel wat meer info voor je op :stout: zodat je me beter hoeken als je me ziet :o ik kijk er al naar uit :engel:

TwinkleEye_19
11-08-2003, 12:23
Origineel gepost door GillDeLaTouret w8 ik sjoek wel wat meer info voor je op :stout: zodat je me beter hoeken als je me ziet :o ik kijk er al naar uit :engel: Jouw ga ik sowieso vloeren :verliefd: En ik heb er zin in :bril:

PACINOchick
11-08-2003, 12:25
:) als je iets met zwaarden wil en de juiste bewegingen en technieken en met wapens wil omgaan is AIKI do het beste voor je ;) ik weet niet of je STEVEN segal kent maar die bewegingen die hij maakt zijn zwaar dodelijk in een seconde op een relaxe manier kan hij zo je lichaam breken :)

TwinkleEye_19
11-08-2003, 12:26

Origineel gepost door PACINOchick :) als je iets met zwaarden wil en de juiste bewegingen en technieken en met wapens wil omgaan is AIKI do het beste voor je ;) ik weet niet of je STEVEN segal kent maar die bewegingen die hij maakt zijn zwaar dodelijk in een seconde op een relaxe manier kan hij zo je lichaam breken :) Kga even info zoeken over AIKI do...allatief echt veel, nu wordt 't nog moeilijker voor mij :(

TwinkleEye_19
11-08-2003, 12:28
Kheb eentje gevonden in Utrecht, kga even bellen... Maar kzie dat AIKI DO verderdigingsport is, en kan dus geen aanvalstechnieken leren...kwil graag beide, even bellen ;) Thanx voor de tip :)

PACINOchick
11-08-2003, 12:30
:) ;) youre welcome ik heb ook tijdelijk gedaan me neef gaf het is ook verdedigings lessen maar je leert wel weer met wapens omgaan en je krijgt daarbij lessen met stok en zwaarden :)

GillDeLaTouret
11-08-2003, 12:31
Origineel gepost door TwinkleEye_19 Jouw ga ik sowieso vloeren :verliefd: En ik heb er zin in :bril: je moet mijn massage niet vergeten he :o promise is promise :o remembah :engel:

TwinkleEye_19
11-08-2003, 13:06
Origineel gepost door GillDeLaTouret je moet mijn massage niet vergeten he :o promise is promise :o remembah :engel: Zeker vergeet ik die niet... Eerst bont & blauw hoeken.... Daarna mag ik m'n zelfgemaakte hoeken masseren... *zucht* how romantic :verliefd: :D

GillDeLaTouret
11-08-2003, 13:09
Origineel gepost door TwinkleEye_19 Zeker vergeet ik die niet... Eerst bont & blauw hoeken.... Daarna mag ik m'n zelfgemaakte hoeken masseren... *zucht* how romantic :verliefd: :D :o :D

TwinkleEye_19
11-08-2003, 14:24
Origineel gepost door GillDeLaTouret :o :D Your Welcome ;)

Faris
11-08-2003, 15:31
Wat wij beoefenen is de Chinese gevechtskunst (Martial Arts) ook wel bekend als Wushu en nog bekender als Kung fu wat voor ons een verkeerde benaming zou zijn maar voor andere juist de bekendste van haast alle vechtsporten. Wushu & Kung Fu zijn de meest gebruikte benamingen voor het omschrijven van de Chinese gevechtskunsten maar er is er maar een de juiste en dat is Wushu. Letterlijk vertaald betekend Wushu >oorlogskunst > en wordt dan ook in China als officiële benaming gebruikt. Kung Fu heeft in principe niet direct iets te maken met de vechtkunst, letterlijk vertaald betekent dit >vaardigheid >. Wanneer iemand erg bedreven is in een bepaalde discipline zegt men dat hij of zij hierin >Kung fu > (= vaardig) heeft. Zo heeft een ieder die ergens goed in is een Kungfu in .................... De Wushu stijlen worden grofweg ingedeeld in de Noordelijke en de Zuidelijke stijlen. In Noord China waar het land veel bergen en dalen heeft was men gewend veel te klimmen en dus veel benen werk te verduren kreeg en dus sterker werd in de bergen waardoor hun stijl dus ook veel acrobatische werd met de benen dan de mensen uit het Zuiden waar het land wat vlakker was en men veel landbouw had en dus weer sterker ontwikkelde armen kreeg wat ook weer terug te vinden is in de Zuid Chinese stijlen. Wat wij beoefenen zijn de gemeenschappelijke oefeningen van de Zuidelijke & Noordelijke stijlen en daar een combinatie van met daarbij weer de invloed van alle andere externe stijlen.

Faris
11-08-2003, 15:34
Xing Yi Xing Yi betekent vorm en geest of vorm gegenereerd uit de geest, vroeger werd ook wel gezegd, vorm gegenereerd uit het hart. Het is een ± 500 jaar oude gevechtssysteem dat behoort samen met Tai Chi en Pa Qua Zhang tot de interne stijlen van Kung Fu. Dat betekent dat de nadruk ligt op het ontwikkelen en gebruiken van je innerlijke krachten voor een gevecht of probleem- en stresssituatie in het dagelijkse leven. Bij Xing Yi leer je de meridianen te openen en de energiecirculaties in je lichaam vrije doorgang te geven, daardoor wordt je gezondheid stabiel. Daarnaast leer je de verschillende krachten op te bouwen en snel en direct uit te oefenen. Dit principe maakt van Xing Yi één van de krachtigste gevechtssystemen dat er bestaat zonder dat je je fysiek veel hoeft in te spannen. Daarom kan iedereen Xing Yi beoefenen. Goede voorbeelden van personen die de Xing Yi talenten in zich hadden zijn mensen als Bruce Lee en de ex-bokser Mohammed Ali. Xing Yi is een compleet gevechtssysteem dat gebaseerd is op de Chinese principe van vijf elementen en de 12 dierenvormen, verder omvat het curriculum van Xing Yi trappenvormen, ingestudeerd en vrij sparren, natuurlijk met de nodige bescherming, traditionele en vrije vormen, Qiqong (energie opbouwende) technieken, meditatieve standen, traditionele wapenvormen en nog veel meer. Xing Yi versterkt en verscherpt de geest, vergroot de innerlijke kracht, verbetert de lichamelijke en geestelijke conditie en gezondheid, alertheid en zelfvertrouwen.

TwinkleEye_19
11-08-2003, 15:38
Origineel gepost door Faris Wat wij beoefenen is de Chinese gevechtskunst (Martial Arts) ook wel bekend als Wushu en nog bekender als Kung fu wat voor ons een verkeerde benaming zou zijn maar voor andere juist de bekendste van haast alle vechtsporten. Wushu & Kung Fu zijn de meest gebruikte benamingen voor het omschrijven van de Chinese gevechtskunsten maar er is er maar een de juiste en dat is Wushu. Letterlijk vertaald betekend Wushu >oorlogskunst > en wordt dan ook in China als officiële benaming gebruikt. Kung Fu heeft in principe niet direct iets te maken met de vechtkunst, letterlijk vertaald betekent dit >vaardigheid >. Wanneer iemand erg bedreven is in een bepaalde discipline zegt men dat hij of zij hierin >Kung fu > (= vaardig) heeft. Zo heeft een ieder die ergens goed in is een Kungfu in .................... De Wushu stijlen worden grofweg ingedeeld in de Noordelijke en de Zuidelijke stijlen. In Noord China waar het land veel bergen en dalen heeft was men gewend veel te klimmen en dus veel benen werk te verduren kreeg en dus sterker werd in de bergen waardoor hun stijl dus ook veel acrobatische werd met de benen dan de mensen uit het Zuiden waar het land wat vlakker was en men veel landbouw had en dus weer sterker ontwikkelde armen kreeg wat ook weer terug te vinden is in de Zuid Chinese stijlen. Wat wij beoefenen zijn de gemeenschappelijke oefeningen van de Zuidelijke & Noordelijke stijlen en daar een combinatie van met daarbij weer de invloed van alle andere externe stijlen. Wow Thanx :goedzo: Dit heb ik ook gelezen na tig pagina's en uren zoeken op het internet...:( Kzelf hou van de harde style en wilde eigenlijk kiezen voor de Pachi Chuan of Shaolin Kungfu, maar deze worden niet in Utrecht gegeven... Kheb al inmiddels een Nunchaku school benaderd en zij geven ook voornamelijk Wing Chu lessen wat ook hard is... Kheb geinformeerd en ja, als meisje blijf je wel de minderheid, voornamelijk jongens van 25 tot 40 jaar, hoe kan ik met hun gaan sparren....zeker gebroken tandjes :D Maar als de sfeer me bevalt, ga ik me inschrijven :cool:

GillDeLaTouret
11-08-2003, 15:47

Origineel gepost door TwinkleEye_19 Your Welcome ;) :bril: