Bekijk originele versie : Kinderen hebben en werken
Tarifith25
10-08-2003, 23:10
Dames, als je kinderen krijgt/hebt, blijf je dan werken of zou je stoppen (eventueel alleen voor een tijdje, de eerst 4 jaar bijvoorbeeld) of hangt het van de financiele situatie af?
ik ben zelf helemmaaaaal weg van kinderen en dus helemaal mijn kinderen, dus ik durf eigenlijk niet zo'n belangrijke fase in de opvoeding weg te geven en dus ook niet aan de papa, maar ik kan me niet voorstellen dat ik mijn loopbaan op zou geven...uds dilemma dilemma
misty_maroc
11-08-2003, 00:56
ik heb het eerste jaar niet gewerkt en sinsdien wel,ik moet zeggen dat het wel fijn is om te werken en voor haar want ik kon geen minuut van haar zijde en ze begon al te huilen ,en nu is dat gelijk voorbij
HoneyBee
13-08-2003, 16:20
Ik zou me niet kunnen voorstellen om fulltime thuis te zijn. Ik hou zielsveel van mijn dochter, en geef mijn leven voor haar, maar de hele dag thuis zitten is niks voor mij. Maar ik heb gelukkig mijn schoonmoeder die op mijn dochtertje past als ik aan het werk ben, werk ook maar 3 dagen per week, dus zit wel lekker 4 dagen thuis. Zij geeft haar de opvoeding die ik haar ook geef, dus wat dat betreft is dat goed geregeld.
Het is veel erger als je niet de juiste oppas hebt, wat doe je dan?
Origineel gepost door een_Rotterdamse
Ik zou me niet kunnen voorstellen om fulltime thuis te zijn. Ik hou zielsveel van mijn dochter, en geef mijn leven voor haar, maar de hele dag thuis zitten is niks voor mij. Maar ik heb gelukkig mijn schoonmoeder die op mijn dochtertje past als ik aan het werk ben, werk ook maar 3 dagen per week, dus zit wel lekker 4 dagen thuis. Zij geeft haar de opvoeding die ik haar ook geef, dus wat dat betreft is dat goed geregeld.
Het is veel erger als je niet de juiste oppas hebt, wat doe je dan?
kommen sie aus taourirt ? :rolleyes:
Tarifith25
13-08-2003, 19:31
En jij doc? Blijf jij thuis voor de kids? yeah right.......:)
Tarifith25
13-08-2003, 19:34
Ja ik vind ook dat je moet blijven werken maar niet fulltime, en een goede oppas is zeker belangrijk, het liefst in de familie ja
Origineel gepost door Tarifith25
En jij doc? Blijf jij thuis voor de kids? yeah right.......:)
ja, ik ga 12 jaar studeren om daarna thuis te blijven :rolleyes:
en ik laat mijn kinderen niet door een oppas opvoeden :rolleyes:
Tarifith25
13-08-2003, 19:50
Goh, valt me echt van je mee doc :)
Goh, valt me echt van je mee doc :)
volgens mij heb je mij ietsiepietsie verkeerd begrepen :D
Tarifith25
13-08-2003, 20:18
Dat dacht ik al, het is namelijk te mooi om waar te zijn....
Dat dacht ik al, het is namelijk te mooi om waar te zijn....
:D
wat is er mooi aan om de kinderen door een oppas te laten opvoeden ? :rolleyes:
manalltje
13-08-2003, 20:32
salaam alaykoum ,
ik ben het helemaal eens met je doc, als je een kind neemt moet je er ook voor zorgen en niet dumpen . waarom neem je anders het kind en schandalig is het helemaal als het kindje nog klein is . maar ja iedereen moet zelf weten .de eerste taak van een vrouw is haar kinderen en dan pas werken .
wa alykoumsalaam
Origineel gepost door manalltje
salaam alaykoum ,
ik ben het helemaal eens met je doc, als je een kind neemt moet je er ook voor zorgen en niet dumpen . waarom neem je anders het kind en schandalig is het helemaal als het kindje nog klein is . maar ja iedereen moet zelf weten .de eerste taak van een vrouw is haar kinderen en dan pas werken .
wa alykoumsalaam
:verliefd:
ik zag op TV een stel die beide werken. Het hele salaris van de vrouw ging op aan die oppas ! maar ze bleven allebei fulltime werken ! niemand wou toegeven en stoppen met werken.
En wie was het slachtoffer ? ja, hun baby die een oppas vaker ziet dan zijn eigen moeder. Of misschien is het mar beter zo voor hem, als zijn moeder "carriere" wil maken in plaats van voor hem te zorgen dan is hij beter af met een oppas die wel tijd en liefde voor hem heeft.
Tarifith25
13-08-2003, 22:44
Dan kan doc gaan werken...bijvoorbeeld :)
Zelf zou ik er geen problemen mee hebben als bijvoorbeeld m'n moeder zou oppassen want zij heeft mij ook (goed) opgevoed.
Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je dagelijks op de stoep staat bij je moeder he, als je "besluit" om een kind te krijgen moet je er ook samen voor zijn en samen opvoeden...SAMEN dus ook de man, toch Doc? yeah right...:)
p.s. is jullie pc ook zo traaaaaaag???
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.