Bekijk originele versie : Help mij a.u.b. stage plek!!! help dringend gezocht
cobra4life
02-01-2007, 23:08
Assalamoe alaikom broeders/zusters,
Ik volg op dit moment een opleiding mbo boekhouder en ik zit in mijn laatste jaar ik moet over 3/4 weken stage lopen voor een halve schooljaar alleen ik heb echt moeite mee. Mensen nemen mij niet aan vanwege mijn ras vanwege mij taal op een of andere manier word ik nergens aangenomen en ik MOET stage plek vinden. Ik heb zoveel moeite met stage lopen het moet trouwens iets met administreren of boekhouden zijn dus een bedrijf dat een administratie bijhoudt of een accountancy kantoor desnoods hoef ik niet stage te lopen als ik maar zogenaamde stageplek heb ik ben bereid om maandelijks iemand te betalen als ik op "papier" zehma stage loop kan iemand mij a.u.b. helpen het is echt moeilijk voor een allochtoon om een stage plek te vinden. ik woon in de omgeving noord brabant als iemand iets heeft kan hij mij mailen mijn email is Ras_mondian@hotmail.com ik moet mijn opleiding echt afmaken ik heb alles goed afgesloten en nu moet ik nog stage lopen help mij a.u.b.
Wa assalamoe alaikom warahmato allahil wabarakatuhu
MissNaughty_81
03-01-2007, 10:18
Salaam,
Check onderstaande site:
http://www.fee.uva.nl/stage/stages.cfm
dan klik je boven op "stageaanbod" en dan klik je op "websites van bedrijven die structureel stages aanbieden"..
dan zie je een hele lange reeks met bedrijven..
Succes..
aboubakr
03-01-2007, 10:21
Heej naughty dankjewel voor je link ik was tog al op zoek naar een stage plek en bovendien ben ik dan toertje zat van bedrijve belle en langsgaan want ze sture je alleen maar van het kastje naar de muur mhim ik ga probere of dit wat is ......anyy way thnxx
MissNaughty_81
03-01-2007, 10:26
Heej naughty dankjewel voor je link ik was tog al op zoek naar een stage plek en bovendien ben ik dan toertje zat van bedrijve belle en langsgaan want ze sture je alleen maar van het kastje naar de muur mhim ik ga probere of dit wat is ......anyy way thnxx
Graag gedaan en hopen nu dat er wat positiefs uitkomt insha Allah...
Succes...
bant_nass
03-01-2007, 11:01
Assalamoe alaikom broeders/zusters,
Ik volg op dit moment een opleiding mbo boekhouder en ik zit in mijn laatste jaar ik moet over 3/4 weken stage lopen voor een halve schooljaar alleen ik heb echt moeite mee. Mensen nemen mij niet aan vanwege mijn ras vanwege mij taal op een of andere manier word ik nergens aangenomen en ik MOET stage plek vinden. Ik heb zoveel moeite met stage lopen het moet trouwens iets met administreren of boekhouden zijn dus een bedrijf dat een administratie bijhoudt of een accountancy kantoor desnoods hoef ik niet stage te lopen als ik maar zogenaamde stageplek heb ik ben bereid om maandelijks iemand te betalen als ik op "papier" zehma stage loop kan iemand mij a.u.b. helpen het is echt moeilijk voor een allochtoon om een stage plek te vinden. ik woon in de omgeving noord brabant als iemand iets heeft kan hij mij mailen mijn email is Ras_mondian@hotmail.com ik moet mijn opleiding echt afmaken ik heb alles goed afgesloten en nu moet ik nog stage lopen help mij a.u.b.
Wa assalamoe alaikom warahmato allahil wabarakatuhu
Sorry maar vind ik bullshit, als je actief je best doet vind je heus wel een stage plek. Het valt me op dat iedereen zich verschuilt achter het allochtoon zijn, ikword niet aangenomen want ik ben marokkaan of wat dan ook. Sommigen proberen het niet eens die denken die discussie is toch gaande dus laat ik het maar ook gebruiken als smoes. Als je je bij een bedrijf goed presenteert dan wordt je heus wel aangenomen. Genoeg bedrijven die staan te springen om stagiaires. Dus gewoon solliciteren ipv iemand betalen om ze3ma stage te lopen...!!Ik ben ook allochtoon en heb 4 keer zonder moeite stage gelopen!!
Succes
enne tip, www.google.nl misschien word je wijzer
prins_op_paard
03-01-2007, 13:34
Voor een deel klopt dat wel wat hij zegt. Het is inderdaad moeilijker om als allochtoon een stageplaats te vinden. Niet alleen omdat je allochtoon bent maar ook bv omdat je slecht nederlands kunt. Maar het is wel te doen. Dus veel succes!!
MissNaughty_81
03-01-2007, 15:13
Sorry maar vind ik bullshit, als je actief je best doet vind je heus wel een stage plek. Het valt me op dat iedereen zich verschuilt achter het allochtoon zijn, ikword niet aangenomen want ik ben marokkaan of wat dan ook. Sommigen proberen het niet eens die denken die discussie is toch gaande dus laat ik het maar ook gebruiken als smoes. Als je je bij een bedrijf goed presenteert dan wordt je heus wel aangenomen. Genoeg bedrijven die staan te springen om stagiaires. Dus gewoon solliciteren ipv iemand betalen om ze3ma stage te lopen...!!Ik ben ook allochtoon en heb 4 keer zonder moeite stage gelopen!!
Succes
enne tip, www.google.nl misschien word je wijzer
Je hebt je zegje gedaan en nu ik svp:
er zijn helaas heel veel stagebedrijven / werkgevers die allochtonen niet eens uitnodigen voor een gesprek..want zodra ze een naam zien die niet Nederlands is dan wordt je geheid niet uitgenodigd.....dus ik begrijp dat het erg frustrerend is voor desbetreffende personen..maar geduld is een schone zaak en de aanhouder wint..dus blijf gewoon ontzettend je best doen (meer kun je niet doen) om een stageplek te vinden..ga na bij je netwerk, vrienden of omgeving of ze niet iemand kennen die je ergens binnen kan loodsen...
Misschien moet je gewoon lef tonen en zelf bedrijven binnenlopen en heel brutaal aangeven dat je een stageplek zoekt en dat je hier stage wilt lopen....je hebt niets te verliezen..
dat was het....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.