Bekijk originele versie : Wie spreekt er hier PLAT?!!!
Ik spreek zelf echt Brabants met zachte g! Een paar vrienden van mij uit Eindhoven spreken plat Eindhovens, kun je echt niet horen dat ze Marokkaans zijn en nog een andere Marokkaanse vriend van mij woont in Enschede en praat echt achterhoeks (klinkt echt pas boers)! Wie spreekt er ook met een plaatselijk accent?
Hallo
Mag ik even vragen waar dit op slaat :confused:
Moet dit een discussie voorstellen.
Sorry hoor.
:giechel:
hahaha.. ja als ik me neef spreek uit a'dam zegt hij dat ik een boerin ben.. haha omdat ik praat met een zachte g.. ik kom uit nijmegen daardoor!
xxxjes hanane
Ik zag pas geleden een gesluierde marokkaanse vrouw van zo'n jaar of 35 en die praatte hartstikke plat vlaams, echt lachen en mooi om te zien!
Ik ken een bietje plat bosch witte wel. Ja kik ge mot wel als ge hier geboren bent. Ik wit nie hoe ut overal d'r aontoe wil gaon maore zo praot ik dus. kik en ik wit ook wel da ut geen mooie taol is maar ik ken er gewoon niet omhene jung, snapte?
:zwaai:
Origineel gepost door Zahra22
Ik ken een bietje plat bosch witte wel. Ja kik ge mot wel als ge hier geboren bent. Ik wit nie hoe ut overal d'r aontoe wil gaon maore zo praot ik dus. kik en ik wit ook wel da ut geen mooie taol is maar ik ken er gewoon niet omhene jung, snapte?
:zwaai:
Gai veural zo deur meske!
Origineel gepost door Shaday
Ik zag pas geleden een gesluierde marokkaanse vrouw van zo'n jaar of 35 en die praatte hartstikke plat vlaams, echt lachen en mooi om te zien!
moest je het niet weten maar Vlaanderen heeft ook zo zijn dialecten, dus het vlaams bestaat uit meerdere dialecten.
bvb het aantwaarps, da is een toaltje apart, ge kunt da klappe of ge kunt da ni. en der zen der ier een aantal van aantwarpe. Ik weet bvb da de ollanders ni wete wa een pinais is, voor de ollander die het eerst kan raden krijgt van mij een wasmasjien. :D
Is trouwens het enige dialect dat verstaanbaar is, begin niet aan het west vlaams, is gewoon niet te begrijpen.
groetjes
Selaam mensen
jo ich kin oche plat callen mensen ????
Veel liefst Shenya
Atlasleeuw
08-07-2002, 14:36
Ik KAN plat Rotterdams praten, je weet wel: soo ech well !!!!! Maar over het algemeen hou ik het bij algemeen beschaafd nederlands.
Na, 'k sallie 's ff wat seggen: ik praat hielimaal niet plat..
Nikus, nietus, gewon hielimaal ABN...
Geen tazzz ensho, ensho...niekus op an te mierken!!!!
tha_lady
08-07-2002, 16:34
ik praa haags ;)
dat hoor ik van mijn familie uit utrecht maar hun praten echt boers, zelf merk ik niet echt dat ik met eeen haags accent praat :rolleyes:
laterZ :blauwkus:
_MISsISS_
08-07-2002, 20:53
soms zeggen me collega's bij bepaalde woorden die ik uitspreek dat ik plat amsterdams praat meer dan hun bij enkele woorden...hahaha..is wel geinig eigenlijk,maar mijn familie praat ook zo boers en dat is pas lachen..hahha
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.