MariamaMslma
09-08-2003, 23:50
Ma keensie f7el liel fe Magreb, ik had het er net over met hnieouna op msn.....om weg te dromen zo heerlijk een avond in Marokko. Rennend van begane grond naar de 4e etage van het huis om op de sta7 aan te komen waar ik uitzicht heb op de drukke straten bij beb el 3okla. verkeerschaos en mensen heen en weer, van en naar de stad. In de verte zie je Martil leven, hele boulevard verlicht zichtbaar tot aan onze sta7. Ik in mijn dunne qasjeba van de souk aan het wegdromen terwijl die heerlijke zachte avondwind mijn haren streelt. vrouwen die langs lopen richting ksar aan het einde van onze straat, terwijl ik de prachtige kleurrijke modieuze feestjurken bewonder heb ik in mijn achterhoofd dat het een nacht niet slapen wordt......3rossa wordt straks gehaald. Ishaa denn, voor ik naar beneden de trappen af dender wacht ik tot adhan omgeroepen is, dit vanuit 10 of meer moskee's en geeneen tegelijk. kippenvel en glanzende ogen krijg ik van de stemmen die Allah loven. 1 van de dingen die ik nu het meeste mis van Marokko.....gewoon een avond op de sta7 :(