Bekijk originele versie : Marokko.nl leden laten 4 plaatjes spreken..
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
:D jacht op talenten hoeft niet meer..hier zitten genoeg talenten bij elkaar..nu gaat het over de 4 plaatjes in tekst gieten..maar je hebt tbarkallah ook talenten in andere kwaliteiten..ok
Maar nu hebben we het over leden die hun verbeelding, inzicht en gevoelings gebruiken..elk op zijn eigen manier..elk stuk is uniek volgens mij, of het nu een verhaal of gedicht is..stuk voor stuk heel mooie werken..
Ik plaats nu de eerste en jullie mogen dan raden welk lid achter de tekst schuilt... ;) ...
Ik dank elk lid die mee heeft gedaan..en ik dank jullie voor de mooie werken..chokran.
http://www.gms.lu/eye/spiertz/serie2/serie6.jpg http://www.gms.lu/eye/spiertz/serie2/serie7.jpg http://www.gms.lu/eye/spiertz/serie2/serie11.jpg http://www.gms.lu/eye/spiertz/serie2/serie3.jpg
Lady_moi
09-08-2003, 23:28
plaats maar :)
Terwijl ik aan de top van het woestijn stond en ik voelde hoe een zacht briesje met mijn haren speelde kwam het besef van verschillende dingen in mij op...
Was dit niet magisch?Het zand die zo oneindig leek en die een bepaalde zachtheid leek te bezitten?
De combinatie van het zachte briesje en de zand die aan me langzaam voorbijging maakte het dat dit allemaal mij leek te strelen ..Langzaam en zorgzaam voelde ik het over mijn gezicht glijden..
Een zachte stem die zich door de wind liet vervoeren fluisterde mij de geheimen der wereld toe terwijl het nog steeds zachtjes mijn gezicht streelde...Ontzet keek ik toe zonder een woord te verliezen hieraan...Mijn gevoelens spraken namens mij tot mijn hart...De stem eindigde zijn weg met de woorden "La Iellaha Iela Lah" ...Woorden waarmee ik tot de wereld kwam en het leven zou verlaten later....Er ging aan mij een bepaalde zachtheid die ik nooit daarvoor had mogen ervaren...Kon het leven dan niet soms heerlijk zijn?
Met een overweldigende gevoel en een hart vol vertrouwen herhaalde ik de woorden..."La Iellaha Iella Lah.." Elke letter die over mijn tong kwam, nam een zoete smaak met zich mee...De smaak van het geloof...
Na nog een keer met een gevoel van voldoening om me heen te hebben gekeken..Stapte ik langzaam de hoge woestijn af....
Met een grote emmer water liep ik langs de weg richting het dorp terwijl het overweldigende warme gevoel zich in mijn hart bleef nestelen...Ik kon de wereld weer aan nu..Het besef dat Allah Swt mij deze kracht had gegeven, maakte mij er enkel sterk op...Mijn sterke afgedwaalde gedachten dwong een man die opeens naast mij reed onbewust tot stoppen..
Mijn gedachten gingen over tot de man...Mijn blik gleed over zijn vertoning..Simpel, maar toch sterk..Een zachte glimlach kwam naar voren op mijn gezicht..Al7amdoelilah..Wat kon een mens toch tevreden zijn met het simpele goedkope van het leven...en het waardevolle onbetaalbare wat zich in de hart bevindt...!
Terwijl ik mijn blik op de hemel liet vallen, besefte ik dat ik weer eens te lang weg was gebleven van het dorp..Ik moest opschieten..!
Het zou nu niet nog lang duren voordat ik het dorp zou bereiken wist ik...Een onbekende zou deze weg oneindig lang lijken..Maar zelf wist ik wel beter..Het oneindige is enkel bij Allah Swt , De Eeuwige..!
"Al7amdoelilah" sprak ik zacht terwijl ik de kleine steentjes die zich in mijn kapotte sandalen wurmden ervan onder trok..Ik zag dat mijn voeten lichtjes bloedden en er een grote blaar over mijn voetzool ging..De pijn zat er..Maar de dankbaarheid was groter dan de pijn..!
Ik dacht terug aan de woorden van de Profeet ( Salla Lah Wa Alayhi wa sallam) die mijn vader mij leerde in de late avond voor het vuur die we hadden om de koele nacht te verwarmen...;
"De Profeet (God's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Geen moslim lijdt aan iets, een prik van een doorn of erger, of God wist daardoor zonden van hem uit, en zijn zonden vallen van hem af zoals de bladeren van de bomen vallen". (Al-Bukhari en Muslim) "
Die woorden verwarmden mijn hart en maakten de pijn werkelijk zoet....Met nog steeds een oprechte glimlach op mijn gezicht keek ik om me heen weer terwijl ik de weg vervolgde naar het dorp...
Elke keer verbaasde ik me weer over de schepping van de aarde en al het moois wat het bevat..."Masha'Allah, Groot en Machtig is Allah..!"..Spraken mijn lippen zacht gevolgd door het grote besef van deze woorden in mijn hart...
De hoge bergen die boven mij leken te buigen en het prachtige landschap vol tekenen van Allah Swt..Enkel hij die een grote mankement bezit had in zijn hart kon dit niet zijn...Blind zijn de harten terwijl de ogen om bevestiging roepen van hetgeen zij zien...
Allah Wakbar...!
Van de verte zag ik het dorp al..De rook van de geringe maaltijden die gekookt werden en die van veraf te zien waren waren niet weg te werken...Hoe dichter ik bij het dorp kwam..Des te meer de geur van het eten tot mijn neus drong..Ik voelde mijn maag in opstand komen tegen de honger..Zachtjes ging ik met mijn tong over mijn lippen terwijl ik mijn maag met andere gedachten probeerde te sussen...Ik was er tenslotte nog niet zeker van of er wel een maaltijd voor ons zou zijn vanavond...Slechts de rijken onder ons konden zich elke dag een maaltijd permiteren...En van die rijken had je niet veel in onze dorp, op de hoofd van de stam na met zijn gezin..
Ik kwam de dorp in..Vertrouwde gezichten liepen lansg me heen...en vertrouwde stemmen drongen tot mijn oren...
Afkeurende blikken en vriendelijke blikken werden op mij geworpen...Glimlachend sloeg ik mijn ogen neer terwijl ik richting onze hutje liep...
Ik hoorde de opgewonden stemmen van mijn zusjes die mijn kant op kwamen rennen nu...Mijn kleine zusje sara hield haar dierbare popje die ze ooit van een verre oom had gekregen en tevens haar enige popje was, stevig tegen haar borst aan terwijl ze met grote ogen aankeek...Zachtjes streelde ik haar over het hofd terwijl ik haar diep aan in de ogen keek...Het ogen waren zo leeg van binnen..Zo hopeloos zonder geen enkele glinstering in haar mooie grote ogen...Ik keek weer naar mijn andere zusje..Waar ik tot mijn grote teleurstelling hetzelfde zag...Waarom konden zij niet de zegeningen in het leven zien?
Onbewust glipte er een traan van mijn ogen die haar weg op ging over mijn wangen..Ik sloot mijn zusjes in mijn armen en fluisterde ze "Al7amdoelilah...Wa la Ielaha iela Lah...!" toe...
Met "Allah Wakbar" Vulden ze me aan...Ze vulden hiermee niet enkel mijn zin aan..Maar ook mijn hart...
Lady_moi
09-08-2003, 23:30
emsoem :)
Lady_moi
09-08-2003, 23:33
ma seg mojo maak het ons es wat makkelijker wie heefter meegedaan? :)
Geef je ook een lijst waar je uit kan kiezen..:)?
Of moet je gewoon blind raden?:)
Origineel gepost door snakeswannabite
en mohammed gaat je sextopic door of niet??? ik hoop van niet vind het maar nix...:jammer:
Dat hangt van de leden af..zij beslissen..
Origineel gepost door Lady_moi
ma seg mojo maak het ons es wat makkelijker wie heefter meegedaan? :)
Moet ik de personen die mee gedaan hebben op een lijst plaatsen..
Jullie mogen het zeggen..voor mij blijft het gelijk.. :)
Lady_moi
09-08-2003, 23:40
lijst :)
Origineel gepost door EMIEN
Geef je ook een lijst waar je uit kan kiezen..:)?
Of moet je gewoon blind raden?:)
Dus een lijst..ok..heb even geduld..hij komt eraan ;)
Origineel gepost door Mohammed Justice
Dus een lijst..ok..heb even geduld..hij komt eraan ;)
Ja lijkt me eigenlijk wel handig..:o
Noem ik namen van mensen die niet hebben meegedaan..:D
Lady_moi
09-08-2003, 23:44
zolijk mij ik begon al met emsoem :)
Saida
Juf-Nora
Saher
Lady-Moi
Cina
rinnoa
Uitgeblust
SadGirl2003
EMIEN
Ik denk dat ik ze allemaal heb genoemd..het zijn inderdaad niet veel..maar ze hebben het allemaal mooi gedaan :Iluvu:
Origineel gepost door Lady_moi
zolijk mij ik begon al met emsoem :)
emsoem had zijn verhaal op de topic zelf geschreven, mooi verhaal trouwens..maar iedereen wist van wie het kwam..
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.